Radio inbouwen
tom13
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 02 september 2005 02:02 AM

Ik heb net voor de aanschaf van mijn C5 nog een nieuwe Pioneer radio-CD-MP3 speler aangeschaft.
Past deze ook in de C5 en kan ik die zo aansluiten of krijg ik dan problemen met de computer?
Wie geeft mij tips?
De staandaard radio doet het overigens perfect, alleen geen MP3.

Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971

Profiel  
 
automatique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 22-03-2005

Gepost: 02 september 2005 09:55 AM
  [ # 1 ]

Bij de dealer een frame kopen voor inbouw din-formaat radio. Bij de dealer (als je er toch bent) of Halfords (als je liever betaalbaar wilt) en verloopstekker halen van Pioneer <=> ISO.

Radioframe met Citroenframe monteren, Stekker erin, radio erin drukken en je kunt luisteren…..

Daarnaast leveren ze bij http://www.rondevries.nl ook zg “Stalkadapters”. Die zorgt ervoor dat de ab aan je stuur werkt op je Pioneer. Niet goedkoop wel een genot

Groet,

Gert

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 03 september 2005 02:01 AM
  [ # 2 ]

1. Originele radio uit laten zetten door de dealer. Anders blijft het systeem zoeken naar zaken die er niet meer inzitten.

2. Verloopkabel halen zodat alleen de constante voeding en massa gebruikt worden uit de originele stekker van de auto. (rest mag beslist niet gebruikt worden, deze zijn specifiek voor de fabrieksradio (erg belangrijk).
3. Zelf een geschakelde plus trekken vanaf de sigarettenaansteker.

Dit is de beste en eigenlijk enigste goede manier en ben je zeker dat hierdoor geen storingen optreden.

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 07 september 2005 11:51 AM
  [ # 3 ]

Je kan ook wachten.
Er zou binnenkort een update komen zodat de standaard radio’s toch MP3 kunnen spelen!

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 07 september 2005 08:30 PM
  [ # 4 ]
citrods schreef:

Je kan ook wachten.
Er zou binnenkort een update komen zodat de standaard radio’s toch MP3 kunnen spelen!

Geldt alleen zowieso niet voor de C5 Phase 1…...dus wachten heeft in zijn geval geen zin.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 09 september 2005 12:29 PM
  [ # 5 ]

Hier een http://www.planete-citroen.com/forum/showthread.php?t=25867 met plaatjes naar de installatie van een Alpine 9831r.

De schrijver geeft aan niets met de BSI te hebben gedaan, maar dat dat wel wordt voorgeschreven…dat lijkt me een risico.

Ik begrijp ook niet waarom hij een goed geintegreerde Clarion vervangt door een Alpine van €400. Gooi er dan echt wat geld tegen aan… Confused

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
automatique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 22-03-2005

Gepost: 15 september 2005 12:18 AM
  [ # 6 ]

Met die bsi hoef je echt niets te doen hoor!

En de dealer heeft geen reden zich er mee te bemoeien. Ja de dealer moet ook eten, maar breng hem dan liever gewoon een brood.

Je C5 is voorzien van een ISO aansluiting. Dus gestandariseerd. Het zou wel raar zijn wel die aansluiting te gebruiken als fabrikant en dan vervolgens alle draadjes een andere functie te geven toch?

Dus kortom. Als je het frame hebt aangespast als op de foto’s gewoon een verloopstekker van je radio naar ISO aansluiten en genieten maar. Ook je geheugen blijft gewoon aanwezig (in mijn geval na twee weken stilstaan zelfs).

Groet,


Gert

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 15 september 2005 01:07 AM
  [ # 7 ]

je auto is inderdaad voorzien van een iso stekker, helaas houden de fransen zich niet aan afspraken. De iso aansluiting werkt perfect op de standaard radio, zeg maar de af-fabriek radio. Deze radio is speciaal gemaakt/geprogrammeerd voor werking in een netwerk. Er is al meerop dit forum gezegd, maar ht is echt waar, ik weet het uit ervaring; het gaat mis. En dat is echt niet om brood te verdienen,maar om jou jullie te waarschuwen.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 15 september 2005 01:58 AM
  [ # 8 ]
oldenhage schreef:

maar ht is echt waar, ik weet het uit ervaring; het gaat mis. En dat is echt niet om brood te verdienen,maar om jou jullie te waarschuwen.

Maar WAT gaat er dan mis, kan het dan wel als de radio eerst “uitgevinkt” wordt, of functioneert dan geen enkele radio. Navraag bij verschillende dealers leverde verschillende antwoorden op van: “als het werkt is het goed” tot “dat is niet mogelijk”. Voor de duidelijkheid, we hebben het over een C5 type I.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 15 september 2005 02:03 AM
  [ # 9 ]

de radio wordt gevoed met een draad die daar niet voor bedoeld is, als de radio te veel vermogen vraag, kan de spanning op die draad dalen waardoor bepaalde computers zichzelf uit schakelen. Heb dit tot nu toe drie keer gehad bij waarbij alle drie de auto’s op de snelweg onder het rijden tot stilstand kwamen. Bij 1 auto hebben we een nieuwe BSI moeten monteren, de twee anderen konden na de aanpassing van de voeding en een reset weer rijden.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 15 september 2005 02:09 AM
  [ # 10 ]

Bedankt voor je antwoord, is duidelijk.
Maar eh…
Gaat het dan wel als de radio “uitgevinkt” wordt en als je voor de voeding van de radio een nieuwe voedingsdraad trekt?

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 15 september 2005 02:09 AM
  [ # 11 ]

Oldenhage heeft absoluut gelijk.

Door het slecht monteren van extra uitrustingen, kan de spanning in je netwerk dalen (10-den of minder van een volt is al genoeg), bijgevolg kunnen er de raarste dingen gebeuren.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 15 september 2005 02:18 AM
  [ # 12 ]
Phritz schreef:

Bedankt voor je antwoord, is duidelijk.
Maar eh…
Gaat het dan wel als de radio “uitgevinkt” wordt en als je voor de voeding van de radio een nieuwe voedingsdraad trekt?

nee dat maakt niet uit, volgens mij heeft het aanvinken van niet meer aanwezig geen invloed op het geheel behalve dan dat de computer niet meer gaat zoeken naar dit apparaat. Alle voedingen blijven gewoon aanwezig. Alleen de BSI weet nu dat er geen radio aanwezig is en zal bij het uitlezen dan niet de storing geven dat de radio afwezig is of defect is.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 25 november 2005 07:55 PM
  [ # 13 ]
oldenhage schreef:
Phritz schreef:

Bedankt voor je antwoord, is duidelijk.
Maar eh…
Gaat het dan wel als de radio “uitgevinkt” wordt en als je voor de voeding van de radio een nieuwe voedingsdraad trekt?

nee dat maakt niet uit, volgens mij heeft het aanvinken van niet meer aanwezig geen invloed op het geheel behalve dan dat de computer niet meer gaat zoeken naar dit apparaat. Alle voedingen blijven gewoon aanwezig. Alleen de BSI weet nu dat er geen radio aanwezig is en zal bij het uitlezen dan niet de storing geven dat de radio afwezig is of defect is.


bij mijn bedrijfs berlingo ‘t zelfde probleem gehad!!! ik heb de constante +12v van de iso stekker gesuprimeerd en een draad rechtstreeks van de batterij,mits plaatsen van een zekering zo dicht mogelijk bij de + pool van de batterij getrokken, en dan de geschakelde+12v en de massa draad van de iso stekker gebruikt om een pioneer radio aan te sluiten en heb nu sinds dat ik dit gedaan heb geen flippers of BSI problemen meer!! en kan mijn radio uitschakelen met de sleutel!! wat het eventueel display betrefd in oa de C5 of andere modellen,:ja dat kan niet meer gebruikt worden voor de pioneer!!! stuurbediening weet ik niet!!!

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 26 november 2005 01:16 AM
  [ # 14 ]
oldenhage schreef:

je auto is inderdaad voorzien van een iso stekker, helaas houden de fransen zich niet aan afspraken. De iso aansluiting werkt perfect op de standaard radio, zeg maar de af-fabriek radio. Deze radio is speciaal gemaakt/geprogrammeerd voor werking in een netwerk. Er is al meerop dit forum gezegd, maar ht is echt waar, ik weet het uit ervaring; het gaat mis. En dat is echt niet om brood te verdienen,maar om jou jullie te waarschuwen.

Ik voel hem aankomen…multiplex ?
Een gevalltetje goed idee maar niet zo slim uitgevoerd ?
Indien het antwoord ja is, verbaasd het me niks, maar ach we rijden nu eenmaal graag Frans, for better and for worse, om het maar in goed Frans zeggen Wink

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook