haperende aanjager
klusser-a
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 27-09-2010

Gepost: 27 september 2010 04:53 PM

Hi,
De aanjagermotor van mijn 2.1td uit 2000 doet het soms wel maar meestal niet. Erg vervelend, en soms zelfs gevaarlijk, bij het steeds vochtiger weer dat bij de herfstperiode hoort.
Bij het inschakelen van de aanjager gebeurt er meestal niets. Na een poosje rijden gebeurt het wel eens dat hij begint te werken.
Heeft er iemand ervaring met deze handicap? Zo ja, op welke manier opgelost?
MVG

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 27 september 2010 05:17 PM
  [ # 1 ]

Is de 30A zekering onder de motorkap al eens vervangen? die wil nogal vaak de geest geven cq. doorsmelten

Profiel  
 
dixie-delight
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 14-08-2009

Gepost: 27 september 2010 06:06 PM
  [ # 2 ]

Ik denk dat als je de ventilator op vol vermogen zet voor je hem start,de aanjager op vol vermogen gaat blazen als de motor draait.
Rechts voorin, bij het voetgedeelte van de pasagier kun je aan de onderkant van het dashboard een plaat weghalen.
Daarachter hang de aanjagermotor.
Daarop zit een soort halfronde printplaat waar de stekkers naartoegaan.
Die module is een vast probleem bij Citroen.

Ik zit met hetzelfde probleem.
Ik ben aan het experimenteren gegaan met imitatie.
Maar dat viel niet goed uit.
Dus het is weer alles of niks bij mij.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 27 september 2010 07:27 PM
  [ # 3 ]

Dat probleem heb ik ook gehad , een schop tegen het vooronder aan de passagierskant en hij deed het weer ( even )

Eérst meten of je motor wel spanning krijgt is natuurlijk de eerste controle die je moet doen .

Dan motor demonteren en uitblazen kan al veel schelen is mijn ervaring .

Dan kan je gelijk eens kijken hoe de staat van het motortje en de elektronische module is .

Succes , Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
klusser-a
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 27-09-2010

Gepost: 27 september 2010 07:55 PM
  [ # 4 ]

Bedankt voor de snelle reactie mensen!
Ik weet weer even wat te doen.
MVG

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 30 september 2010 07:51 PM
  [ # 5 ]

Dit klinkt als een typisch koolborstel probleem, zie

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/199672/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/204204/P105/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/207386/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/200814/


Dus een andere blower scoren of toch maar eens een stelletje koolborstels laten maken.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
klusser-a
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 27-09-2010

Gepost: 30 september 2010 08:47 PM
  [ # 6 ]

Bedankt JanSr!

Profiel  
 
dixie-delight
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 14-08-2009

Gepost: 02 oktober 2010 11:19 AM
  [ # 7 ]

Ik ben benieuwd, wat betreft die koolbortsels.
Ik denk toch dat het de module is.
Dus ik zou graag de afloop horen, van wat het uiteindelijk was.

Profiel  
 
klusser-a
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 27-09-2010

Gepost: 02 oktober 2010 09:26 PM
  [ # 8 ]

Komt voor mekaar.
MVG

Profiel  
 
klusser-a
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 27-09-2010

Gepost: 06 oktober 2010 09:23 PM
  [ # 9 ]

Hi,
De aanjagermotor heb ik vandaag gedemonteerd. Niks aan op te merken, koolborsels zijn nog 11 mm lang aan de kortste zijde. Alles zuiver geblazen en weer gemonteerd. Nu even afwachten hoe hij de volgende dagen gaat werken?
Praktische opmerking; de wagen geeft een foutmelding op het klavier voor de opgave van de startcode indien niet alle elektrische kabels aangesloten zijn. Kwestie van te vermijden dat anderen zich ook zouden afvragen (zoeken) van waar die foutmelding komt.
MVG

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 06 oktober 2010 10:59 PM
  [ # 10 ]

Ik had precies hetzelfde met mijn aanjager, totdat ie er helemaal mee ophield. Andere erin en klaar!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook