v snaar hydrauliek perikelen tips aub
kaas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 26-02-2008

- BX 1.4 RE
Gepost: 11 juli 2012 09:24 PM

Ik heb 2 vragen aan u, betreffende de v snaar van de hydrauliek [van motor/krukaspoelie naar hogedrukpomp]
Deze snaar piepte wel eens [meer een soort hoog gillen]. Maar dat was soms, bij heel vochtig weer en eens in de 6 maanden. Ik heb toen de snaar spanning wel eens gecontroleerd maar ondanks dat deze wat slap stond het zo gelaten. Tenslotte moet je het geheel ook weer niet te strak zetten i.v.m. de lagers van de pomp.
Deze week bleef de snaar echter vreselijk gillen en tot mijn verbazing was er niets meer te stellen de stelbout en stelgroef stonden op zijn uiterste. Het gegil bleef [de snaar slipte op de poelie van de pomp door]. Dus maar een nieuwe snaar kopen. Maar zo eenvoudig is dit ook weer niet

Op de gebruikte in de auto gemonteerde v snaar staat   10x 800 le/av 10 lp 790   5750 f9
[waarbij ik er dan maar van uitga dat het een snaar is van 10 mm breed en 800mm buitenomtrek en 790 mm binnenomtrek .]

Op de diverse onderdelen site’s op het internet lees ik echter dat voor mijn type BX de maat
10mm breed en 713mm lang of 10mm breed en 775mm lang gemonteerd moet worden!!!!!!!!!!


-De nu gemonteerde 800mm snaar is veel te lang en kan daarom niet meer gesteld worden?  Een foutje van de monteur?  Ondanks het feit dat de BX,  bij citroéndealer zijn onderhoud heeft gehad.

-Of juist ,een bewuste keuze ‘die grotere lengte’, van een goede in de praktijk gevormde citroén monteur ?

-Of geven de diverse onderdelensite de verkeerde informatie [maat aan]?

Ter informatie mijn BX 1.4 RE heeft een 1.4 motor met 5 bak in de motor
Het is een sept. 1986 qua bouwjaar maar een 1987 model [2e serie] 
Ik denk motorcode xy6c 150a   of xy6 150c [Ik zie op de motor deze codes echter niet staan wel ptc 50c]

Mijn vragen aan jullie

A   Welke snaar lengte is nu juist 713 mm of 775mm of 800mm [en voor zoverre jullie bekent zou     800mm bewust zijn gebruikt en zo ja om wat voor reden]

B Welk MERK snaar is aan te bevelen


Met de verstelmogelijkheid van de v snaar in min stand meet ik 770mm. in max stand meet ik 810mm.  omtrek . Gemeten met huis tuin en keuken flexibele metalen meetlat aan de bovenkant poelies met snaar er af [zonder snaar]

met vriendelijke groet
dirk

BX 1.4 serie 2 RE 1986

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6054
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 11 juli 2012 10:10 PM
  [ # 1 ]

Merk: Gates. Soort: gewoon aan je onderdelenboer vragen aan de hand van je autogegevens. Desnoods twee of drie maten meenemen. Spannen: de hydrauliek-pomp snaar moet letterlijk snaarstrak staan!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 12 juli 2012 12:24 PM
  [ # 2 ]

Er staat mij bij dat de riem die ik toen nieuw kocht niet makkelijk aan te brengen was (voor dit blok), omdat hij net te kort was. Misschien heeft de monteur daarom voor een iets langere riem gekozen. Ik heb wel de goede riem gebruikt, maar de spanrol los gemaakt en deze samen met de snaar weer gemonteerd, toen ging het goed.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook