9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
   
15e ICCCR in Yorkshire UK, 9-12 aug 2012
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 augustus 2012 01:46 PM
  [ # 121 ]

Zijn die stickers op de lampen echt verplicht?
Of alleen savonds?
Je ziet nogal tegenstrijdige berichten op internet.
Ik neem in elk geval een setje mee.

Ik ga in UK mijn TomTom maar instellen in Miles, dan kan ik de TT gewoon gebruiken als snelheidsmeter Wink
Eens kijken of dat bevalt.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 06 augustus 2012 02:14 PM
  [ # 122 ]

Ik ben in Mei 2 weken naar Schotland geweest zonder die stickertjes en ik heb er niks van gehoord. Ik heb overdag wel zonder licht gereden (doet iedereeen daar) en eigenlijk ook niet savonds.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Cire
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010

- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Gepost: 06 augustus 2012 08:26 PM
  [ # 123 ]

Ik hoorde, of las, dat je geen jerrycans met brandstof aan boord van de boot mag meenemen. Klopt dat?
En waar is de brandstof goedkoper, hier of in de UK?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 augustus 2012 09:17 PM
  [ # 124 ]

Zoiets heb ik ook gelezen, in de trein mag het ook niet.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 06 augustus 2012 10:04 PM
  [ # 125 ]

Uit ervaring kan ik melden dat je inderdaad geen ( volle ) jerrycan mee op de boot mag nemen !

En ze doen er ook controle op , gelukkiglijk is een SM zo dorstig dat door het ritje van thuis tot Zeebrugge , de inhoud van de jerrycan al geheel bij in de tank kon Laughing

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Cire
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010

- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Gepost: 06 augustus 2012 10:37 PM
  [ # 126 ]

En hoe zit het met LHM, koelvloeistof, ruitensproeiervloeistof, motorolie?

Profiel  
 
Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 06 augustus 2012 11:35 PM
  [ # 127 ]

Vanmiddag zat ik ook oa op de website van de anwb te kijken wat er in Engeland wel en niet mag en wat je bij je moet hebben aan veiligheidshesjes, brandblussers, ehbo etc.

Aangegeven wordt dat er geen brandstof in een externe tank op boot of trein meegenomen mag worden. Dan neem ik aan dat olie, kvs e.d. gewoon mee mag.
Koplamp afplakken is niet verplicht zolang er geen tegenliggers worden verblind. Afplakken wordt aangeraden als er in het donker gereden wordt.

Aan brandblussers, hesjes, veiligheidsdriehoek etc is er niks echt verplicht. Eén hesje p.p. wordt aanbevolen.

Benzine was iets goedkoper, maar omdat de euro nogal is weggezakt tov het pond zijn de (advies)prijzen bij elkaar komen te liggen.
De prijs van diesel hangt tussen 95 en 98 in.
Bij onbemand tanken met pin kunnen ze een groter bedrag reserveren van de rekening wat later weer geretourneerd wordt. Wat ze in Frankrijk ook doen.

Groet, Rogier

Profiel  
 
Cire
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010

- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Gepost: 06 augustus 2012 11:42 PM
  [ # 128 ]
Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 08 augustus 2012 03:56 PM
  [ # 129 ]
Rio97 schreef:

Koplamp afplakken is niet verplicht zolang er geen tegenliggers worden verblind. Afplakken wordt aangeraden als er in het donker gereden wordt.

Met de standaard koplampen van een CX kan ik geen tegenliggers verblinden. Afplakken niet nodig dus! Laughing

Profiel  
 
Gepost: 08 augustus 2012 06:03 PM
  [ # 130 ]

Hoor net dat momenteel staan te wachten voor de Ferry (Europoort) ;

CX Ambulancia
Traction Avant familiale 1939 (van forumlid; http://www.citroen-forum.nl/forums/leden/14538/ )
2x TA cabriolet
7x DS
Gele Jumpy

Profiel  
 
Cire
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010

- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Gepost: 08 augustus 2012 06:19 PM
  [ # 131 ]
Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 13 augustus 2012 10:58 AM
  [ # 132 ]

van de voorpagina

Schatzoeken op de 15e ICCCR

De locatie van de 15e ICCCR zorgde ervoor dat alleen avontuurlijk ingestelde Citrofielen de overtocht waagden. Hen wachtte een mooie streek, een leuk stadje en een enorm festivalterrein. Degenen die niet aarzelden om de deuren van de gebouwen op dat terrein te openen, voelden zich als ware schatzoekers en deden een rijkdom aan indrukken op, van bijzondere auto’s en prototype’s tot typisch Brits amusement.

Onder Britten is Harrogate vast een bekende stad, maar wie van de forummers had ervan gehoord voor de ICCCR haar op de Citroën-kaart plaatste? Degenen die zich niet lieten afschrikken door de overtocht van de Noordzee hebben met een verrassend groen en elegant kuuroord kunnen kennismaken. Ook op de ICCCR zelf was er van alles te ontdekken. Tussen de 2.000 deelnemende Citroëns waren veel bekenden van CitroMobile, maar ook een aantal onbekende pareltjes. Zo deden de Denen van zich spreken met bijzondere Tractions en met heel vroege D-types. De Fransen vielen positief op met stijlvolle aanhangwagens achter hun Tractions.

En de Engelsen? Hun pareltjes stonden in het tijdelijke museum. Natuurlijk was er de Bijou. Daarnaast in Slough gebouwde Tractions en 2CV’s met specifieke Britse uitrusting. De meesten, waaronder een Traction cabriolet en een faux-cabriolet, stonden er perfect gerestaureerd bij. Het andere deel van het museum werd gevormd door bijzondere voertuigen uit het Conservatoire. Nu heeft een groot deel van de forummers het Conservatoire al een of meerdere keren bezocht, maar toch was dit bijzonder. Staan de auto’s in het Conservatoire rij aan rij, in Harrogate kon je vrij om Projet G, Projet L en nog veel meer moois heenlopen en ze van alle kanten bekijken. Om het museum te vinden was de vasthoudendheid van een schatzoeker nodig, verstopt als het stond tussen de grote evenementenhal en de hal voor de handelaars.

Schatzoeken had achteraf het thema kunnen zijn voor de 15e ICCCR. Lang niet allen hebben de bierbar ontdekt en nog veel minder hebben alle 44 bieren uit Yorkshire geprobeerd. Schatzoekers vinden soms bijzondere dingen tussen heel gewone. Vuurwerk op zaterdagavond is dat nu wel zo bijzonder? Jazeker! Dit werd afgestoken vanaf een zandstenen spoorbrug, die op een bijzondere manier in het landschap is ingepast en waarop een groot deel van het ICCCR-terrein goed zicht bood. En de internationaal bekende band voor de zondagavond? De naam Ukelele Orchestra of Great-Britain zal onbekenden wellicht eerder afschrikken dan aanmoedigen, maar wat een performance brachten zij! Ze speelden een repertoire van Bach tot Metallica en presenteerden dat met veel Britse humor en ook met Citroën-kennis.

De toewijzing van de 16e ICCCR in 2016 aan Nederland was nog niet officieel bekendgemaakt, of de oranje vlaggen hingen al te wapperen rond de oranje tent. Een Nederlandse CX GTi in de kleur mandarin, altijd al een bijzondere verschijning, werd direct tot een plaatsvervangende trofee. Die 16e ICCCR is de belangrijkste van alle schatten die er voor Nederlanders in Harrogate te vinden waren. Tot ziens over vier jaar!

tekst en foto: RensKorevaar, idee: Rio97

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 augustus 2012 01:18 PM
  [ # 133 ]

Leuk stukje, komt bekend voor.
Er waren idd veel leuke nieuwe dingen te vinden.

Die “Nederlandse” Mandarine was alleen een zwitserse. Wel een prachtige CX!

Ik heb het museum ook zo ervaren, echt erg leuk dat je nu rondom bepaalde auto’s kan lopen die in het Conservatoire tegen elkaar aan staan Wink

Profiel  
 
 
9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook