19 van de 86
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
Gepost: 17 april 2014 10:35 PM
  [ # 271 ]

Onder het motto als je dan toch aan de keukentafel gekluisterd bent kun je net zo goed iets nuttigs doen, heb ik gisterenmiddag mijn toerenteller maar eens opgepoetst en van niet gesmolten bedrading voorzien. Als ik nu het aansluitschema toch nog eens kon vinden…

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5358
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 april 2014 10:58 PM
  [ # 272 ]

Welk merk is het?
Heb je hier misschien wat aan? (aansluitingscodes bv)

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5358
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 april 2014 11:05 PM
  [ # 273 ]

Zit ik even te kijken bij de Smiths, daar zit de + aan massa.
Dat hebben oude Britse barrels wel meer, maar het is wel even opletten…

Profiel  
 
Gepost: 17 april 2014 11:13 PM
  [ # 274 ]

Het is een Japans ding, heel riedeltje over waar de fabriek staat, maar het enige dat er qua ‘merknaam’ opstaat is Ultra. De bedrading is rood-blauw-zwart (staat ook gestencild op de achterzijde, daar waar de draden moeten worden aangesloten. Het lampje zit daar niet bij, dat zat er niet meer in en heb ik zelf gemaakt van een fitting uit een oud klokje van een eend. De bedrading daarvan is dus nu mijn eigen kleurkeuze (en aangepast aan die van de dashboardverlichting in de trax).

Profiel  
 
Gepost: 18 april 2014 04:37 PM
  [ # 275 ]

Woensdag hier ‘in de buurt’ bij een bedrijf geweest dat is gespecialiseerd in op maat gemaakte uitlaten. De ID-motor heeft een heel ander uitlaatspruitstuk én het motorblok staat een paar centimeter verder naar voren. De voorpijp van de uitlaat past dus niet meer. Daarvoor hadden we, nu ja Mark eigenlijk, destijds al een passend stuk gemaakt van de oude pijp, maar die was zo slecht (als in doorgerot) dat het geen optie is om daar straks ook echt mee te gaan rijden. In al mijn onschuld/onnozelheid/goedgelovigheid dacht ik dat het buigen van zo’n pijpje een peulenschil zou zijn, zeker met een mal als voorbeeld. Helaas voor mij was de eerste mededeling dat er in juni weer tijd was. Nou weet ik dat mijn planning zo beroerd is, dat ik juni misschien niet eens haal, maar in mijn dromen gaat het toch allemaal wat sneller. Met wat lasbochten en afvalmateriaal van de uitlaatboer kan ik zelf toch ook niet zo heel veel misdoen dacht ik. Et voilà:

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 april 2014 04:40 PM
  [ # 276 ]

je moet loodgieter worden!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 18 april 2014 04:42 PM
  [ # 277 ]

In PVC leek het me niet zo duurzaam Very Happy

Profiel  
 
Gepost: 18 april 2014 04:53 PM
  [ # 278 ]

Na de uitlaat de zittende ruitenwissermotor gedemonteerd en de oude en de nieuwe (6V versus 12V) naast elkaar gelegd. Links nieuw, rechts de oude.

Op het eerste gezicht lijken de bevestiging en de aandrijving anders, maar na het lossen van 2 maal 3 schroefjes bleek dat in elk geval een fluitje van een cent.

Even de tandwieltjes vergeleken en vastgesteld dat daar geen enkel verschil in zit. Straight swap dus.

Maar…

De originele motor heeft een schakelaar op de motor, de nieuwe niet. Dat lijkt niet meteen onoverkomelijk. Het is een eenvoudig systeem dat een van de koolborsteltjes opzij drukt om het contact te verbreken.

Op zich zijn die koolborstelhoudertjes met een klein beetje soldeerwerk zo te verwisselen. Alleen heeft het nieuwe motortje ook niet de blokkeerinstallatie van de originele, ofwel het palletje dat er voor zorgt dat de ruitenwissers weer in hun oorspronkelijke stand terugkeren na het uitzetten. Voorlopig laat ik het dus maar even zo en maak ik een schakelaartje op het dashboard. Er zijn nijpender dingen om me nu druk over te maken.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 18 april 2014 05:48 PM
  [ # 279 ]

Handig als je zo handig bent!

Wat doet zo’n traction eigenlijk aan toeren bij 100 km/h?

 

Profiel  
 
Gepost: 18 april 2014 06:24 PM
  [ # 280 ]

Daar had ik laatst een mooie tabel van gevonden, van wat een trax origineel aan toeren doet en wat met de ID-bak. Even kijken waar ik die heb gelaten.

Profiel  
 
Gepost: 18 april 2014 06:29 PM
  [ # 281 ]

Dat dus.

Scheelt toch ruim 1200 toeren bij 100 KM/H…

(voor alle duidelijkheid, de voorlaatste kolom geldt nu (straks) voor mijn auto. De laatste kolom is de combinatie van het originele differentieel van de trax met de versnellingsbak van de ID)

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 april 2014 07:45 PM
  [ # 282 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27804
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 april 2014 08:47 PM
  [ # 283 ]

Lekker bezig!

Zit die pijp niet erg dicht bij het wiel? Of komt daar nog wel een hitte schildje op?

Profiel  
 
Gepost: 18 april 2014 08:58 PM
  [ # 284 ]

Die pijp zit precies waar ze origineel ook hoort te zitten, daar maak ik me geen zorgen om. Een hitteschild hoort er op die plek in elk geval niet bij. Er hoort wel wat bedrading tussen de carrosserie en het horizontale bovendeel van de pijp te lopen, daar ga ik maar een omleiding voor maken Very Happy

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27804
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 april 2014 08:58 PM
  [ # 285 ]

Oké als dat een beproefde plek is dan zal het idd wel goed komen Wink

Profiel  
 
 
19 van de 86
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook