2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
net een Xantia V6 gekocht: de eerste vragen…
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 20 maart 2014 10:37 PM
  [ # 16 ]

Jammer zie nu op je foto’s dat je geen CC hebt

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 24 maart 2014 04:37 PM
  [ # 17 ]

De eerste plaatjes die ik op dit forum post, het heeft me een jaar of 6 gekost om het te snappen, maar Timo was zo vriendelijk, waarvoor veel dank!

Dit is ‘m dus!

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
arhnic
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 23 april 2014 05:34 AM
  [ # 18 ]
boukewerff schreef:

Automaat is normaal, idd om je motor sneller op temp te krijgen en daardoor minder uitstoot. De enige optie is de sneeuw stand te gebruiken. Maar preventief zou ik zeker de bakolie vervangen. Puur voor de levensduur.

Dat is grote onzin dat dit normaal zou zijn. Normaal is als ie gewoon goed functioneert vanaf koude start.De automaat van de V6 3.0 gaat gewoon naar de filistijnen bij 220.000 Km. Spoelen wil nog wel eens helpen maar bij een revisie heb je het al gauw over 3500 eurietjes kosten.Maar dan gaat ie weer als een nieuwe.Ik spreek uit eigen ervaring. Succes ermee.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 23 april 2014 09:42 AM
  [ # 19 ]

Je bent nogal stellig en je zit er naast. Dit is namelijk geen onzin.Staat ook gedocumenteerd in de officiele Citroën publicaties. Er is een update geweest van de software van de 4HP20 bak gedurende de periode waarin deze 4HP20 in de Xantia en de Xm zijn gebruikt. Dat “blijven hangen” in zijn 1 bij koude bak is ingevoerd om de katalysator vlotter op te warmen en zo de uitstoot te verminderen zoals boukewerff ook al aangeeft. Dat het niet prettig is ben ik met je eens, normaal is het echter wel.

En inderdaad gaan deze bakken vrij vaak kapot door gebrek aan olieverversen gedurende de eerste jaren en kilometers van gebruik…..

Profiel  
 
arhnic
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 24 april 2014 06:21 AM
  [ # 20 ]

Ja een mens is nooit te oud om te leren, Dit fenomeen komt me niet bekend voor. Mijn exemplaar heeft altijd naar behoren gefunctioneerd. Niets van blijven hangen in de eerste versnelling.Maar ik zal niet beweren dat het niet zo zal zijn maar ik heb in ieder geval die ervaring niet.In ieder geval bedankt voor je bijdrage want dan kan ik ook mijn stelligheid updaten naar een wat bescheidener niveau. Groeten.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook