5 van de 16
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Prowls grijze 16V mk2—verkocht—
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 09 maart 2014 11:00 PM
  [ # 61 ]

na 5x klik startte ie wel maar t was best irritant dus de startmotor maar “even” uitgebouwd

Ik dacht het in een middagje wel te doen maar ben 3 volle middagen bezig geweest Rolling Eyes

Toen de startmotor eruit was heb ik gelijk alles maar onder het spruitstuk in orde gemaakt want ja nu kon ik er toch bij

een kilo zand en vuil kwam er tussen uit en ook gelijk maar de kabelbomen die daar lopen netjes ingewikkeld met nieuwe linnen tape want wat er nog omheen zat in delen viel van ellende uit elkaar als je er naar keek

De startmotor had op de spoel een hapje eruit doordat een stuk hars losgelaten had en dat bleef er tussen plakken icm een plakkende laag koolborstelpoeder
Gelukkig had ik nog een goede uit een opel liggen met exact dezelfde onderdelen en van die 2 samen 1 goede gemaakt met vers vet want het oude vet zag eruit als kauwgom

Starten gaat gelijk een stuk soepeler en ook het motor geluid is een stuk rustiger nu het gaasje uit de vuldop is bevrijd van n hoop smurrie

..... en toen ging het ABS lampje niet meer uit na een luide klik…....

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 18 maart 2014 07:45 PM
  [ # 62 ]


FF foto’s gejat Laughing

En toen stond het ruilmateriaal weer eens naast elkaar

Ondertussen zit ik alweer bijna aan de 240.000 red face

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 27 maart 2014 07:45 PM
  [ # 63 ]

Lekkerdelek!

LHM fonteintje bovenop de debietregelaar cry
Zover ik kan zien is het de HD leiding vanaf de pomp
Gelukkig begonnen de stoplampjes pas bij de afrit naar huis te flikkeren en niet de 200km die ik op de snelweg zat vandaag


KVS lekt ook nog steeds wat en het gezwabber begint nu ook op de snelweg (hoi adals)

Echt alles wat kapot kan gaan gaat ook ineens kapot lijkt het wel cry

Het is dat ik de auto een paar keer per week nodig heb anders stond hij allang half uit elkaar voor een grondige renovatie
De 16TRS kan nog wel een jaar wachtten en die D-special is dan maar een kunstobject in t groen cool mad

Dus ik weet al weer wat de planning dit weekend is…........

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 28 maart 2014 11:48 AM
  [ # 64 ]

Het zweette op die plek wat LHM al vanaf begin dat ik em heb maar zodra de pomp inschakelt sproeit het er uit tussen leiding en wartel

Met veel geluk is t alleen het rubbertje maar hoe groot zou de kans zijn dat er toch een scheurtje in de leiding zelf zit?

T zal wel gekomen zijn toen ik met de startmotor bezig was want de leiding klem zit 1 bout van de startmotor vast

Straks maar weer beunen op mn vrije vrijdag sick
Had toch liever met de kinderen lekker in de tuin gezeten vandaag

Nieuwe bollen zijn inmiddels ook besteld want deze zijn volgens mij opgeboord naar comfortbollen

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Gepost: 28 maart 2014 11:52 AM
  [ # 65 ]
Prowl schreef:

Straks maar weer beunen op mn vrije vrijdag sick
Had toch liever met de kinderen lekker in de tuin gezeten vandaag

Hoe herkenbaar! In ieder geval heb je mooi weer bij je klus (als je tenminste buiten aan de slag bent). Overzichtelijke zaken, maar wel genoeg om even bezig te zijn. Succes in ieder geval!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 28 maart 2014 06:42 PM
  [ # 66 ]

Update tussendoor

De leiding van pomp naar debietregelaar is al eens vervangen maar blijkbaar is bij vervangen een te kort leidingrubber gebruikt

Het leek ook meer op een afgeknipt stukje LHM leiding ohh

De leiding heeft dus nog nooit goed vast gezeten want hij kon nog bewegen met de wartel vastgedraaid

Had ik de boel daar pas zo mooi schoongemaakt zit het nu helemaal vol met LHM bagger smirk

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 29 maart 2014 09:05 PM
  [ # 67 ]
HvdL schreef:
Prowl schreef:

Straks maar weer beunen op mn vrije vrijdag sick
Had toch liever met de kinderen lekker in de tuin gezeten vandaag

Hoe herkenbaar! In ieder geval heb je mooi weer bij je klus (als je tenminste buiten aan de slag bent). Overzichtelijke zaken, maar wel genoeg om even bezig te zijn. Succes in ieder geval!

Ik herken dat ook wel, daarom is bij mij de bx de deur uit

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 30 maart 2014 10:15 AM
  [ # 68 ]

Het viel uiteindelijk reuze mee, het had ook de vorige eigenaren kunnen overkomen (vanaf het moment dat die leiding/rubber vervangen is)
De felsrand op de leiding was ook niet echt netjes gedaan en had geen houvast met een te kort leiding rubber, het was gewoon wachten tot die een keer los ging

Het leidingrubber is nu vervangen en de debietregelaar blijft kurkdroog
De LHM is ook vervangen door spoel olie en dat was gelijk al goed te merken want de stuurbekrachtiging werkt al 10x beter en de auto gaat ook veel vlotter omhoog alleen lijkt het nu alsof er lege Xantia bollen onder de auto zitten


Tot nu toe was dit de eerste keer in mijn circa 200.000 KM in bollenbakken dat ik een “ernstige” lekkage gehad heb

Met mn Xantia’s heb ik nog veel vreemdere dingen mee gemaakt; van vervuilde hoogte regelaars die de auto omhoog laten komen onder t rijden tot LPG injectors die blijven hangen en gas voor je geven (3000RPM bij stoplicht stationair)

Met als hoogtepunt een compleet stilvallende Xantia midden op een drukke rotonde die ik in mn eentje daar vanaf heb moeten duwen omdat een vorige eigenaar Xenon zo leuk vond en deze vaag door gelust had en de auto soms spontaan uit viel hmmm

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 23 april 2014 12:49 PM
  [ # 69 ]

ABS doet nog steeds niets maar heb ik verder ook nog niet naar gekeken

KVS drupt nog steeds wat maar veel minder dan het was

Debietregelaar is nog steeds droog dus dat rubber was echt niet meer goed

De kilometertjes tellen vrolijk verder en de hydraurincage zit er al voor de helft aan KM in dus die zal volgende maand vervangen worden samen met de bollen.

Waarschijnlijk (lees: als ik tijd vind) haal ik dan de hele achterkant/tank er onderuit en pak ik gelijk t hele subframe en roestgebeuren onder de achterzijde aan

Volgende maand word de witte alweer 30 jaartjes oud maar daar ga ik pas tijd in steken als de 16v helemaal klaar is naar mijn zin

Mijn avatar is/was trouwens een groene break in puzzelstukjes Laughing

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 23 april 2014 07:43 PM
  [ # 70 ]

arme break. heb je dat al lang geleden in stukken gesneden Very Happy? ik heb namelijk een pijlstok en een plip van iemand gekocht die zn bx in stukjes gezaagt had.

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 23 april 2014 08:01 PM
  [ # 71 ]

Die komt daar ook uit Laughing

Dat was ook een raar ding, keihard op de plekken waar alle BX-en roest hebben maar waar wel roest zat vielen de gaten erin als je er naar keek

De voorruit zat nog maar voor de helft normaal vast en de rest was kit/roest

Daar moest zoveel geld in gestoken worden om APK waardig te krijgen en dat was echt de moeite niet meer waard

Gelukkig zijn veel onderdelen overal en nergens naartoe gegaan om verder te leven in andere BX-en Smile

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 24 april 2014 02:28 PM
  [ # 72 ]

En toen was het vanmorgen op de snelweg BAM! rammel rammel VROAAARrrrrbzzzzzz

Alsof er een baksteen tegen de onderkant van de auto klapperde…..


Het extra vermogen is helemaal weg, de auto komt niet boven 4000 toeren - 120km/u

Rijd verder prima maar het VROAAARRRrrr geluidje is weg en de auto klinkt als een gedempte 1.4 long face

Versnellen gaat nog langzamer dan een platte CX diesel

Motorlampje is niet aan geweest, geen stank en geen rook gezien

Mijn eerste gedachte is dat er een stuk uit de katalysator is geknapt en nu ergens de boel blokkeert in de uitlaat

Iemand nog andere ideeën voordat ik de uitlaat er onder uit haal?

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 24 april 2014 06:03 PM
  [ # 73 ]

Hoe klinkt ‘ie stationair? Ook als een diesel?

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 24 april 2014 07:05 PM
  [ # 74 ]

Snelle update: demper ontploft!  Laughing

Blijkbaar was dat ding van binnen al helemaal weg geroest en weet ik nu gelijk waar die roestige stukjes honingraat ijzer vandaan kwamen die telkens op de oprit lagen

De helft van de vulling was er al uit dus ik heb het nu maar helemaal leeg gemaakt

Auto klinkt ook ineens als een Volkswaggel sick

Iemand nog een einddemper in de aanbieding?  Laughing

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 24 april 2014 07:07 PM
  [ # 75 ]

Ik heb nog een nieuwe 16 mk2 einddemper liggen.

Met dat specifieke ovale eindstukje. Wink

Profiel  
 
 
5 van de 16
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook