5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Het is geel en het…
bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 23 april 2014 12:07 AM
  [ # 61 ]

Hee, wat mooi dat de 59er van Alexander er ook zo een heeft. Maar dat brengt me dan weer niet dichter bij de vraag: wat kan/moet/verhindert dat cilindertje? Ik kan het niet draaien of induwen of uittrekken of zo, maar dat kan natuurlijk ook te maken hebben met de enigszins verroeste staat van het geheel. Alexander, is het cilindertje op jouw auto te bewegen? Ik wil er in eerste instantie ook weer niet TE lomp aan gaan hangen, zonder dat ik weet welke kant het ding op hoort te gaan. Je zult zien dat er dan net weer een pieletje afbreekt dat verschrikkelijk moeilijk te vinden is….

Maar goed, stalen versie dus, beter dan een alu-versie, dus dat houden we zo. Groene bol vervang ik toch nog wel, ik heb geen idee hoe oud deze is, en dan beter een frisse erop (maar natuurlijk toch eerst even druk laten checken…).

Dank voor jullie hulp! very good

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 23 april 2014 12:22 AM
  [ # 62 ]

Ik zal morgen even kijken of er beweging in zit maar denk het niet. De ontlastschroef zal wel achterop zitten denk ik.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 23 april 2014 12:33 AM
  [ # 63 ]

Yes ik weet iets wat Waterman niet weet!
Dat stalen busje is gewoon de ontlast schroef, zodat je geen sleuteltje 12 nodig hebt om hem te ontlasten. Dus niet aan duwen of trekjen, maar gewoon 1/4 slag los draaien om te ontlasten. Als vast zit mag je er een tang op zetten.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 23 april 2014 09:22 AM
  [ # 64 ]

Jeej! Punten voor Egbert! bravo

Dan ga ik er vanavond dus maar eens met een tang aan hangen. Zoals ik als schreef: met een beetje voorzichtigheid is er geen beweging in te krijgen.
Ik vind het trouwens wel weer een typische citroen-oplossing voor een probleem dat helemaal niet bestaat: zo’n sleuteltje 12 is toch veel makkelijker?

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 april 2014 09:22 AM
  [ # 65 ]
Egbert schreef:

Yes ik weet iets wat Waterman niet weet!

Dat kost me weer een fles wijn dus haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 23 april 2014 01:00 PM
  [ # 66 ]

Egbert heeft gelijk, ik kan het cilindertje ook verdraaien. Het lijkt alsof het een busje is die gewoon over een ontlastmoer heen zit! Bij mij kan je er gewoon een sleutel 18 op zetten.

Profiel  
 
bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 24 april 2014 06:37 PM
  [ # 67 ]

Victorie! De aan de achterzijde uit het cilindertje uitstekende bout 18 is te draaien! En daarmee is mijn systeem officieel drukloos geworden! Nut van het cilindertje ontgaat me lekker nog steeds…

Verder met het schoonmaken van het systeem dus maar. Alle ouwe LHS uit het vat (niet echt rood meer, maar zwart, bruin, etcetera), de diverse slangen van het vat af en vat van de auto af. Er lijkt een boel prut onderin het vat te zitten die er met koudontvetter eentweedrie niet uit wil. Zat ook een heleboel groene zooi in, het leek wel een soort algen oid. Yuk.

Klopt het trouwens dat er, met het vat los in je handen en tot de rand toe vol met schoonmaakmiddel, geen druppel uitloopt door de vier slangaansluitingen in de bodem? Zitten daar eenweg-ventieltjes in? Of gewoon dikke laag prut?

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 24 april 2014 09:15 PM
  [ # 68 ]

Zitten pijpjes tot boven het vloeistof nivo aan.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 06 mei 2014 09:33 AM
  [ # 69 ]

Nu het systeem eindelijk drukloos is, kan het uit elkaar, want ik heb het idee dat het wat vies is van binnen:

Overigens werd deze grijze snotzooi voorafgegaan door mosterdgele prut, maar die was iets vloeibaarder. Ik geloof dat het nog best knap was dat de auto nog omhoog en omlaag wou, en stuurde en remde etcetera… Laughing

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 06 mei 2014 12:29 PM
  [ # 70 ]

Yak!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 06 mei 2014 08:10 PM
  [ # 72 ]

Lekkere smurrie. Jij hoeft je voorlopig niet te vervelen in ieder geval. Wat een klus om die auto weer op de weg te krijgen zeg.

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 06 mei 2014 10:18 PM
  [ # 73 ]

Wat een vieze troep! Dat moet er al jaren in zitten.
Met verse LHS of RR363 ben je er niet. Het lijkt me dat alle hydraulische onderdelen schoongemaakt en gecontroleerd moeten worden, idem de leidingen.
Maar misschien valt het mee, en hoef je niet teveel te vernieuwen.. sick

Profiel  
 
bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 07 mei 2014 10:00 AM
  [ # 74 ]

Nee, even spoelen zal niet genoeg zijn. Lijkt wel of het systeem goed verkouden is: snot in allerlei kleuren. Laughing  Maar de lekzak zat dan weer wel vol met rode vloeistof, het leek wel een beetje op LHS. Ik heb het gevoel dat er ooit is bijgevuld met LHM oid, en dat dat in ieder geval op enkele plekken in het systeem heeft geleid tot snotvorming. Nu heb ik alleen de achterzijde nog maar los, veercilinders en hoogteregelaar en zo, en dat is allemaal goed vies, al lijkt de staat van de cilinders zelf OK te zijn. Benieuwd wat ik aantref als ik de voorste veercilinders en zo los ga maken. Waarschijnlijk hetzelfde…

Maar goed, het plan was toch al om alle hydraulische componenten, leidingen etcetera los te halen, ook omdat ik dan pas kan zien of de leidingen nog een beetje fris zijn - ze zijn soms best roestbruin aan de buitenkant. En ik heb tot nog toe 1 voordeel: het gaat allemaal heel gemakkelijk los, er is geen warteltje dat tegenstribbelt. Afkloppen!

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  
 
bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 16 april 2015 10:59 PM
  [ # 75 ]

Zo, even afstoffen - letterlijk. Laatste post is bijna en jaar geleden zie ik, en al die tijd is er veel te weinig aan de DS gebeurd. Het huis moest klaar, de dagelijkse auto moest rijdend gehouden worden, en er was iets met een baan. Of twee. Het dagelijks leven zat wat in de weg, zeg maar. Maar nu is er de luxe dat ik weer eens even vol aan Die Gele kan gaan werken. Mag ook wel weer eens!

En dus meteen maar een vraagje: ik heb velgen met een centrale wielbout: kan die wielbout er ook uit/af? En zo ja, hoe dan? Ik heb een ‘reserve-set’ velgen liggen, en daar zitten de bouten niet in. Omdat die velgen beter zijn dan de oorspronkelijke velgen, wou ik ze gaan gebruiken, maar dan moet ik dus de bouten overzetten. Maar geen idee hoe…

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook