15 van de 171
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 22 april 2014 05:54 PM
  [ # 211 ]

Omdat het hierboven vooral over serie 1’s en bijzondere kleuren gaat, heb je misschien je voorkeur daarvoor al uitgesproken, desondanks: is deze verVIPte Leader niks voor je? Lijkt mij nou een leuke beginners-CX, mits hard. Uiterlijke plekjes kan je aanpakken als de rest inderdaad gezond is.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 april 2014 07:09 PM
  [ # 212 ]

Dank voor het meedenken, maar helaas komt deze niet door de keuring.
Ik ben juist op zoek naar een Serie I auto, in alle kleuren behalve grijs, geen grijs interieur en geen TRX-en..
Dan kan het wel technisch goede auto zijn, maar ik wil liever geen depressie d’r aan overhouden Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 april 2014 07:25 PM
  [ # 213 ]
CEE-IKS schreef:

Die Beige die je hebt gezien (geel bijna) is dus van mij.
Dat is dus een Smalspoor uit 1980, alle smalsporen hebben volgens mij die smalle metalen zijschildjes.
Bij dit voorbeeld kun je dus inderdaad goed zien waar ze allemaal kunnen roesten. Los overigens van de aanrijdingsschade.

Overigens is het subframe en de bodem van die auto nog wel in goeie conditie. Technisch mankeert er ook niets aan eigenlijk Maar zoals je gezien hebt is het rondom de voorruit en achter bij de schermen wel goed mis.

Ik ga de auto niet meer opknappen omdat ik m’n centjes liever investeer in een goede Break zonder LPG en in mijn SM, dan in deze Athéna op LPG. Zo’n auto is eigenlijk gewoon niets waard op dit moment. Een mooi moment om afscheid te nemen dus.

Ik vind persoonlijk deze uitvoering het mooiste. Ik denk echter dat een CX à la MCMLXXIV (die ook al in diezelde schuur huis in Berkel huist) en ene 1981 Athena met Beige Ribstof in de bijzonder(e) mooie kleur Gris Squale bezit, wel zo ongeveer is wat je eigenlijk zou moeten hebben.
Hij is natuurlijk wel erg blij met de auto en die is dan ook niet te koop. Ik denk dat wanneer je hem een PB’tje stuurt je best een keer naar zijn auto mag kijken om een indruk te krijgen.
Dan zie je hoe een Athéna er uit moet en kan zien!

Ha, wat een toeval. Ik heb je Athená goed bekeken, behalve van onderen dan.
Vond het een leuke verzameling daar! Begrijpelijk dat je een CX met dergelijke schade niet gaat beetpakken.

Ja, een goed idee om MCMLXXIV en Yke ook eens te benaderen om hun CX te bewonderen.
De rondleiding van Peter heeft een hoop inzicht gegeven. Ondanks dat smalspoor cx-en lastig zijn in de onderdelen, zijn ze wél het mooist..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 22 april 2014 07:47 PM
  [ # 214 ]
Nielsje schreef:

Dank voor het meedenken, maar helaas komt deze niet door de keuring.
Ik ben juist op zoek naar een Serie I auto, in alle kleuren behalve grijs, geen grijs interieur en geen TRX-en..
Dan kan het wel technisch goede auto zijn, maar ik wil liever geen depressie d’r aan overhouden Wink

Laughing

Overigens zou ik me van die TRX’en niet zoveel aantrekken als ik jou was, zeker niet als het nog goede/nieuwe zijn zoals bij deze. Dan gewoon bij de eerstvolgende bandenwissel ook andere wielen.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3881
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 april 2014 01:07 PM
  [ # 215 ]
Nielsje schreef:

....Ondanks dat smalspoor cx-en lastig zijn in de onderdelen, zijn ze wél het mooist..

agree !

Tip: model jaar ‘81 is smalspoor schermen/bumpers, breedspoor aandrijving Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 april 2014 12:17 PM
  [ # 216 ]

http://www.leboncoin.fr/voitures/653373442.htm?ca=12_s

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 april 2014 11:06 PM
  [ # 217 ]
cx25gtit2 schreef:
Nielsje schreef:

....Ondanks dat smalspoor cx-en lastig zijn in de onderdelen, zijn ze wél het mooist..

agree !

Tip: model jaar ‘81 is smalspoor schermen/bumpers, breedspoor aandrijving Wink

Ja, mijn bijbel heeft mij ook verteld dat ik het in die regio moet zoeken..
Dat is wel makkelijker met het onderdelen scoren, want ik lees hier op het forum dat breedspoor 1e serie ophanging gelijk is aan serie 2.

Wel biedt model jaar ‘80 de smakelijke combi van vert tamaris met jersey côtelé châtaigne bekleding. Jum! Maar, zoeken naar zo’n specifieke Athéna is iets met een speld, een hooiberg en een berg onzin.
Kijkende naar de kleuren die geleverd zijn in die jaren er is maar weinig wat mij niet kan bekoren (terwijl ik dit typ, hoor ik mijn vriendin die 60 km verderop woont zuchten).
Ik besef me daarentegen dat het uitkomen van het CX het boek het me niet alleen makkelijker maakt om te zoeken. Smile

F.SvM schreef:

http://www.leboncoin.fr/voitures/653373442.htm?ca=12_s

Schön! Maar ik wacht nog even met de buitenlandse markt verkennen. Er wordt elke twee dagen wel een nieuwe CX aangeboden op marktplaats of autoscout. Dat zóu toch moeten betekenen dat ik binnen een maand een geschikte zou vinden, hahaha. Eerst op Citromobile eens wat meer auto’s bekijken.


Wel heb ik nog een paar vragen waar jullie wellicht antwoord op hebben:
- Douvrin blokken lopen prima op ongelode benzine heb ik gelezen, hoe is dat met bijvoorbeeld GTi’s uit 80 / 81 ?
- Ik speel met het idee om een LPG-auto te kopen, daar vervolgens de installatie uit te trekken, herkeuren en blije Niels. Maar gas is niet altijd even lekker voor je cilinderkop/kleppen. Zit er nog verschil tussen de blokken en de gevoeligheid hiervan?
- Er zijn volgens hét boek veel verschillende kleuren bekleding geweest. Maar waren de deurpanelen altijd in dezelfde kleur(en)? En zijn er dus panelen geweest in caramel, tabac, beige, bruin, chamois, châtaigne, etc? Het lijkt ondanks de duidelijke verschillen toch allemaal op elkaar (bruin-ig) en dus zou je alleen de exacte kleur kunnen vaststellen aan het jaar van de cx?  Aangezien de bekleding volgens mij wel wat gevoelig is voor zonlicht.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 29 april 2014 12:05 AM
  [ # 218 ]
Nielsje schreef:

(...) dat smalspoor cx-en lastig zijn in de onderdelen (...)

Dit wordt vaker geroepen, maar is dit wel zo? Zelfs toen mijn Diravi-loze 75’er afgekeurd was vanwege speling op de besturing, heeft CQS in België de vervangende onderdelen snel geplaatst. Voor een smalspoor met Diravi moet dit nog gemakkelijker zijn. Bedrijven als Garage Hydraulique in Nederland en CX-Basis in Duitsland hebben (bijna) alle slijtage-onderdelen op voorraad. Je hoeft je niet te laten afschrikken door een vroeg modeljaar.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 april 2014 12:15 AM
  [ # 219 ]

Let wel Rens ,hier zitten twee zeer goede garages bij ( eigenlijk drie Wink )
Die al heel veel jaren cx onderdelen verzamelen.

VgFrank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 april 2014 12:44 AM
  [ # 220 ]
Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 mei 2014 04:56 PM
  [ # 221 ]

En dan komt op citromobile toch ter sprake dat ik wellicht eens moet kijken of er wat te halen valt in Frankrijk. Ik weet niet hoe verstandig het is, maar toch maar eens gekeken.
Een kleine selectie van het lekker wat er te vinden is:

81-er Athena met slechte lak. Ook de de spiegels zijn incorrect, maar ziet er verder netjes uit.

Strakke 81-er met goed interieur. Wel al een loshangend deurpaneel. Oogt vrij strak en deukjes vrij.

fabuleuze 76-er met bijzonder weinig info, maar ziet er erg fraai uit en staat praktisch om de hoek. Is dit nou Sable Cendre, of Roque Brun?

Tenslotte, niet voor mij, maar deze vroege Pallas heeft een prachtige kleur. Maar welke kleur is het nou? Het neigt naar Bleu Delta, maar dan toch niet helemaal.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 05 mei 2014 05:39 PM
  [ # 222 ]

Slechte foto van Bleu Delta, of overgespoten in een fantasie-blauw.
Dat bruin is inderdaad Brun Roquebrune

Naar Frankrijk gaan is leuk, maar laat je vooral goed informeren door de verkoper over de staat van de auto’s (zoveel mogelijk met foto’s van alle potentiële rotte plekken) en realiseer je wel dat zelfs dan begrippen als “in uitstekende staat”, “schadevrij”, “hoeft niets aan te gebeuren” in Frankrijk een heel andere betekenis hebben dan hier.

Sprak hij uit ervaring. Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 mei 2014 05:48 PM
  [ # 223 ]

De tweede kan wel eens aardig wat roest hebben onderaan.
De foto’s blinken niet echt uit,maar de portieren lijken aardig krokant.

VgFrank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 05 mei 2014 05:57 PM
  [ # 224 ]

Als je dan toch naar Frankrijk gaat, deze zou ik erg interessant vinden:
http://www.leboncoin.fr/voitures/656714829.htm?ca=12_s

Ongetwijfeld zal er genoeg af te dingen zijn op “zéro corrosion” en “comme neuve”, maar dan nog.

Weinig info, maar lijkt aardig strak (TRX alert):
http://www.leboncoin.fr/voitures/634363609.htm?ca=12_s

Deze lijkt me ook best aardig: http://www.leboncoin.fr/voitures/655700354.htm?ca=12_s
Mooi interieur, helaas zit er wel een handsfreeding ofzo op ‘t dashboard geplakt.

Nog een paar, gewoon vanwege mooi:
http://www.leboncoin.fr/voitures/655368423.htm?ca=12_s
http://www.leboncoin.fr/voitures/644257813.htm?ca=12_s
http://www.leboncoin.fr/voitures/647515186.htm?ca=12_s

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 05 mei 2014 06:19 PM
  [ # 225 ]

TRX op een smalspoor uit 1977…?  huh

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
15 van de 171
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook