59 van de 77
« Eerste  < Vorige 57 58 59 60 61 Volgende >  Laatste »
   
Gespot & gepost SM
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 23 april 2014 09:41 AM
  [ # 871 ]

Ooit ‘ns mee gereden op de weg terug van een bezoek met de club aan het Conservatoire. Lekker vlotte auto in technisch zeer goede staat. Alleen de carrosserie behoeft helaas aandacht.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 april 2014 10:00 AM
  [ # 872 ]

Dus je merkt goed dat een injectie een stukje vlotter is dan een standaard 2.7?

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 23 april 2014 12:00 PM
  [ # 873 ]

Dat is te zeggen. De auto is voorzien van een motormanagement. Dat gaat heel vlot, zeker vlotter dan carburateur en ook vlotter dan een originele injectie.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 april 2014 02:05 PM
  [ # 874 ]

Oké, moderne injectie. Niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk Wink

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 23 april 2014 09:44 PM
  [ # 875 ]

Dat was inderdaad de strekking van de mededeling cheese .

Ik zie je trouwens vaak hier Arjan. Ooit nog een SM erbij bravo ?

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 april 2014 10:04 PM
  [ # 876 ]

Daar zeg ik geen nee tegen Wink

Maar voorlopig heb ik even genoeg aan de CX en DS. Ook geen straf vind ik zelf. Maar er zijn ook nog andere modellen die ik leuk vind, we zien wel hoe het loopt.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 23 april 2014 10:41 PM
  [ # 877 ]

Als je één keer een goed rijdende SM hebt, is de rest overbodig. Daar beleef je dan weinig lol meer aan. Maar goed, we dwalen af.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 25 april 2014 12:12 AM
  [ # 878 ]

Kijk nou toch eens! Wat is hier nou anders aan?  Smile

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 25 april 2014 12:40 AM
  [ # 879 ]

3 bevestigingspunten voor de/een bougiekabel geleider ???

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 april 2014 09:14 AM
  [ # 880 ]

Merak SS blok, te herkennen aan de extra bout waarmee het kleppendeksel vast zit. Fijne motor, tikkie te nerveus voor in de stad Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 25 april 2014 09:33 AM
  [ # 881 ]

Jep :-) Weet je de rede waarom die er zit?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 25 april 2014 11:01 AM
  [ # 882 ]

Extra bout is er op gezet om olie lekkage / zweten via de klepdeksel pakkingen te voorkomen.
Het grappige is dat je bij motoren van na maart 1973 kunt zien dat het gietstuk is aangepast om deze bout er in te zetten, maar dat er geen gat geboord is. Inderdaad, alleen voor de “SS” 3 liter motor met meer vermogen zijn de koppen zijn, zodat er behoorlijk grotere kleppen in kunnen, en een extra tapeind in zit. 
Nerveus? Ik vindt van niet, dat hangt veel van je rechtervoet af: Een “ss” motor heeft voelbaar meer vermogen bij hogere toerentallen, maar je kunt er ook gewoon mee rijden.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 05 mei 2014 10:25 PM
  [ # 883 ]

Gisteren gespot op weg naar Citromobile:

Citroën SM 1970 by XBXG, on Flickr

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 mei 2014 12:04 PM
  [ # 884 ]

Ik was gisteren bij Civer, daar staat wel vaker een SM voor de deur.
Maar nu een hele mooie DPD bus…
Met een smetteloze ‘74-er SM carburateur automaat met 55K op de teller er voor…

De baas denkt er over om hem te verkopen…
Meer foto’s?

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 17 mei 2014 01:16 PM
  [ # 885 ]

Altijd meer foto’s excaim  cheese

Een 74’er met carburateur, daar is een modificatie op gekomen. Wink

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
59 van de 77
« Eerste  < Vorige 57 58 59 60 61 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook