4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Joepie ik heb een snoek ;(
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 26 juli 2014 12:48 PM
  [ # 46 ]

Als je de schroef vastdraait gaat de pomp druk opbouwen. Dat hoor je. Dat duurt even, het systeem is immers drukloos geweest. Daarna gaat de pomp weer druk leveren in het normale interval.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5358
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 juli 2014 11:29 PM
  [ # 47 ]
Griemer schreef:

Vandaag de originele treiterslang er opgezet, halfuurtje inclusief verwijderen van de tijdelijke benzine slang, viel reuze mee.
Vind de slang wel wat aan de lange kant, had ik ‘m aan de dunne kant wat moeten inkorten?

Nu zit ik met het ontluchten.  Ik heb LHM bijgevuld en de auto op de hoogste stand gezet, niveau zit mooi tussen min en max.
Ontluchtschroef op de regelaar losgedraaid, daar laat ik de lucht er toch uit? Even opengelaten, had verwacht dat er olie uit zo komen zodra de lucht er uit was, maar dat gebeurde niet.  Weer dicht gedraaid, en toen sloeg de pomp aan en ging niet meer uit. Schroef weer open, hoor ‘Poeefff’, en de pomp gaat weer uit. Schroef dicht en de pomp gaat direct weer aan.
Is dat logisch??

Wacht even hoor, heb je na het vervangen van de slang de ontlastschroef voor het eerst opengedraaid met de auto in de hoogste stand?
Of eerst ontlastschroef open en dan een tijdje laten lopen?

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 27 juli 2014 12:47 AM
  [ # 48 ]

Waarom is het logisch?  Als ik de schroef dicht draai gaat de pomp aan en blijft aan.  Wanneer gaat die weer aan dan?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 juli 2014 01:02 AM
  [ # 49 ]

Als de schroef “los” is kan ze geen druk opbouwen,dus blijft de pomp aan.
Als je de schroef dicht draaid,kan ze druk opbouwen.
En dan hoort ze een tijdje uit te gaan,tot dat de druk weer te laag is en dan zal ze weer aanslaan.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 27 juli 2014 01:10 PM
  [ # 50 ]

Denkfoutje, Griemer.Het is geen “ontluchtschroef”, en er zal uit deze schroef nooit lucht of olie horen te komen.
Het is een “ontlastschrof”, die het hogedrukcircuit (en de de door de pomp geleverde LHM) laat teruglopen naar het voorraadvat. Met de schroef open verlies je dus alle druk, loopt de voorraadbol leeg en draait de pomp onbelast. Eventuele luchtbelletjes worden zo meegespoeld naar het vat. Draai je daarna de schroef dicht da zal de pomp geruime tijd moeten werken om de voorraadbol weer op druk te krijgen. Draai je ondertussen de schroef weer los, dan verlies je met een zucht de opgebouwde druk weer. Volstrekt normaal dus.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 27 juli 2014 02:33 PM
  [ # 51 ]

Aha, op die manier… ik snap ‘m.

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 27 juli 2014 02:37 PM
  [ # 52 ]

Ik heb de voorremmen ontlucht,  kwam weinig tot geen lucht uit.

Nu weer het volgende probleem.  Om bij de linker voorrem te kunnen komen heb ik de luchttunnel verwijderd, maar krijg ‘m niet goed terug. Hij gaat niet ver genoeg naar beneden.
Nou vraag ik mij af of de luchttunnel ín of óm het gaat in de keienvanger (of hoe heet dat ding) moet.  Hij past er niet goed in, maar ook niet goed om.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 27 juli 2014 02:40 PM
  [ # 53 ]

tunnel gaat niet in en niet om de keienvanger, maar ertegenaan. Er hoort een stuk gaas klem tussen te liggen. Dat gaas heeft een beetje een geperst profiel, dat op de rand van het gat ligt. Als dat gaas niet helemaal goed ligt zou dat je probleem kunnen zijn.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 27 juli 2014 03:07 PM
  [ # 54 ]
F.SvM schreef:

Als de schroef “los” is kan ze geen druk opbouwen,dus blijft de pomp aan.
Als je de schroef dicht draaid,kan ze druk opbouwen.
En dan hoort ze een tijdje uit te gaan,tot dat de druk weer te laag is en dan zal ze weer aanslaan.

VgF

Bij de DS staat de pomp feitelijk continue aan. Bij geopende ontlastschroef kan er geen druk worden opgebouwd en hoor je de pomp niet lopen. Bij het sluiten van de schroef wordt de pomp onmiddelijk belast en dat hoor je door het ratelen van de pomp. De regelaar doet niets anders dan de pomp in vrijloop zetten (stille pomp) op het moment dat er voldoende druk aanwezig is in de voorraadbol.

Voegt weinig toe aan het verhaal maar wilde even bijdehand doen Smile

Groeten, Matthijs

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 juli 2014 03:18 PM
  [ # 55 ]

Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 27 juli 2014 03:27 PM
  [ # 56 ]
nltecoko schreef:

tunnel gaat niet in en niet om de keienvanger, maar ertegenaan.

Met er omheen bedoelde ik of hij om het opstaande randje van de keienvanger komt.  Zo de zien is dat het geval. Heb er overigens geen rooster tussen.

Is er ergens een foto/ tekening van hoe alle veertjes/stangetjes van de koplampdraaierij horen te zitten.  Ik was nog wel zo handig om voor het losmaken een foto te maken, maar die is niet erg goed gelukt.  Weet nu niet meer hoe het gezeten heeft.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 juli 2014 05:10 PM
  [ # 57 ]

Ik neem aan dat je al een werkplaatshandboek hebt? Zo nee, als de wiedeweerga aanschaffen. Je kunt niet zonder.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 27 juli 2014 06:11 PM
  [ # 58 ]

Ik heb hier 2 mappen waar Reparatiehandboek op staat. Is dat hetzelfde? 
Delen over plaatwerk, lampen etc heb ik niet.

Profiel  
 
Maarten fechner
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 29-04-2014

Gepost: 27 juli 2014 09:34 PM
  [ # 59 ]

Misschien is het vloeken in de kerk , maar heeft niemand wat beters dan het WPH ?
Het boek heeft veel fouten, de nummering is onlogisch en veel is moeilijk te vinden,.
Kortom, een onleesbaar en nodeloos ingewikkeld boek met fouten, waar ik moeilijk wijs uit wordt. Ik daag iedereen uit een verbeterde versie te schrijven waar je normaal iets in kunt vinden, met een index en met een normale nummering van de pagina’s Zonder fouten !

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 27 juli 2014 10:34 PM
  [ # 60 ]

Ik heb die RPH’s net. Wat direct opvalt dat ik nrs I en II en III+V heb.  Waar is IV ? Dat vindt ik idd onlogisch.

Maar ik zoek dus nog steeds een tekening van het stangetjesgebeuren.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook