34 van de 35
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 Volgende > 
   
Allochteun’s BX 1.9 TRD 1985, Start niet/nauwelijks.
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 01 juni 2014 02:15 PM
  [ # 496 ]

Het is weer opgelost. Nieuwe klauw en leiding hangen eronder, boel ontlucht, en remt weer lekvrij zoals het hoort te zijn.

Als ik niet uit mijn slof was geschoten tegen die onschuldige remklauw, was het waarschijnlijk een stuk makkelijker geweest, maar dankzij een paar tientjes onderdelen van de Hegru is het weer opgelost.

Aangezien alles nu werkt, kan ik eens aan mijn interieur gaan beginnen. Eens kijken hoe ver ik daar mee kom Smile

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 09 juni 2014 06:36 PM
  [ # 497 ]

Aangezien ik vandaag wat tijd over had, en er eigenlijk niets noodzakelijks nodig was aan de BX, eindelijk eens begonnen met het inbouwen van een nieuw interieur.

Het oude bestond uit delen van een TRD, delen van een Leader, en was bovendien behoorlijk gehavend.

Zo zag de dame er gisteren van binnen nog uit:
(Kwaliteit van de foto is niet al te best zie ik nu)

En zo staat ze er momenteel bij:

Achter zijn de panelen ook gemonteerd, maar de achterbank moet nog gewisseld worden. Moeten wel iets te doen houden natuurlijk. Rechtsvoor mist het paneel nog, maar dat komt omdat daar nog wat aan de elektra moet doen.

Tis wellicht niet helemaal origineel, maar stukken beter dan het allegaartje dat er “op zijn Frans” in geknutseld zat.

Bovendien ruimt het lekker op in de garage, aangezien dat interieur daar al een aardige tijd lag te wachten Wink

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 09 juni 2014 06:54 PM
  [ # 498 ]

Netjes hoor!

En het zit natuurlijk ook heerlijk!

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 29 juli 2014 04:47 PM
  [ # 499 ]

Zo.. Het is weer zomer, en dus… Tijd voor de APK!

Na vol goede moed richting het keuringsstation te zijn getogen, daar genoten van het heerlijke gratis (naja… bij de prijs inbegrepen)bakje koffie, kwam de keurmeester al snel met de uitslag.

Helaas, afgekeurd. Een paar kleine puntjes, waardoor ik komend weekend in ieder geval wat te doen heb:

-Wiellager LA vertoont hoorbare slijtage.
  Al een keer met vers vet gangbaar gemaakt, dus nu maar een nieuw wiellager besteld.

-Stuurhuishoes rechts gescheurd.
  Weinig tegen in te brengen, niet al te lastig, alleen een smerig rotklusje om te doen.

-Remverschil achteras (rechts remt minder)
  Altijd leuk… Maar eens beginnen met goed ontluchten, schoonmaken en een keer met wat gewicht in
  de kofferbak in de ankers gaan. En als dat niet helpt, tja.. dan wordt het lastiger.

Verder als losse opmerking mijn luchtfilterhuis. De deksel sluit niet goed, en dat zorgt voor wat meer geluid dan nodig. Deksel sluit inderdaad niet af, en het vleugelmoertje doet zijn werk niet meer. Eens kijken wat we daar aan kunnen doen. Geen APK punt, maar wel een verbeterpuntje inderdaad.

Al met al geen reden voor paniek. Als het goed is donderdag het materiaal binnen, in het weekend de boel er onder (al een uitstekende handleiding voor het wiellager gevonden op de site van Roel Tiemersma) en begin volgende week maar eens naar de herkeuring.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6064
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 juli 2014 04:56 PM
  [ # 500 ]
Allochteun schreef:

-Stuurhuishoes rechts gescheurd.
  Weinig tegen in te brengen, niet al te lastig, alleen een smerig rotklusje om te doen.

Al eerder gedaan? Ik spreek je anders wel als je klaar bent Very Happy

Maar opzich valt het lijstje wel mee natuurlijk. Succes met klussen!

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 29 juli 2014 06:00 PM
  [ # 501 ]

Hmm, vooruit. Toch lastiger inderdaad dan vooraf verwacht. Ellendige Fransen Wink

Desondanks moet het met wat ik her en der lees toch nog wel te doen zijn. Geduld is het toverwoord blijkbaar Smile

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 05 augustus 2014 10:26 AM
  [ # 502 ]

Ok.. Toegegeven Hilko, het is een ramp.
Hij zit er onder, maar ben gewoon een dag aan het prutsen geweest Wink

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 07 augustus 2014 01:00 PM
  [ # 503 ]

En de wagen mag weer een jaar legaal de weg op!
De BX is nu tot enkele maanden na haar 30ste verjaardag goedgekeurd Smile

Herkeuring had toch nog wel wat voeten in de aarde..
Voorband die er als adviespunt op stond, was nu ineens afkeur.
Op zich geen punt, was uiteraard van plan het advies sowieso op te volgen, alleen moest er nu dus ineens met gang een band op. Reservewiel voldeed gelukkig, maar die zal niet te lang houden, band is maar liefst 15 jaar oud…

En dus kon de auto afgemeld worden. Keurmeester had zich eerder al de lichtschakelaar van de BX verwonderd, toch wel een vreemd systeem. Geen idee wat ie vervolgens precies deed, maar de knop van mijn grootlicht schakelaar lag dus in 3 stukken. Plus wat missende onderdelen, einde verhaal dus en met het oog op de steekproef kon er niet afgemeld worden. Kak….

APK station aan het bellen gegaan, paar sloperijen en dergelijke in de buurt afgebeld, uiteraard zonder resultaat. Keurmeester had nog een ideetje wie hij kon bellen, hij kende nog iemand met een type 1. Komt ineens de Type 1 Sport voorrijden, die ik al een aantal keer bij ons in het dorp voor de kroeg gespot heb! Schakelaar overgezet, goedgekeurd en dit keer succesvol afgemeld. De schakelaar mocht ik wel houden, de eigenaar van de Sport zou het zelf wel regelen. Thanks!

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 07 februari 2015 11:30 AM
  [ # 504 ]

Hallo allen,

Helaas heeft de BX de laatste maanden wat problemen met de koude start.
De laatste 2 weken echter, wordt het erger en erger, en gisteren heb ik haar moeten laten staan.
Zelfs met de auto van mijn vrouw ernaast, was de wagen met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen.

‘S avonds, na een dag aan de lader, kreeg ik de wagen met zeer veel moeite aan de gang, maar fijn is anders.

Wat is het geval:
Simpel gezegd, ze slaat niet of zeer moeilijk aan.
Na een aantal keren voorgloeien en eindeloos doorstarten (het is dan starten of accu leeg) komt de auto uiteindelijk tot leven, op afgelopen vrijdag na dan. De 1e minuut staat de straat vol met rook. Eenmaal wat op temperatuur, loopt het allemaal best aardig. Op het moment dat je dan het contact uit zet, en weer start, slaat de wagen direct aan.

Eental zaken die ik al gecontroleerd heb:
-Het handpompje heeft geen enkel effect
-Gloeibougies zijn prima.

Een andere opvallend punt, is dat er via de carterontluchting veel olie terugkomt in het luchtfilterhuis.
Hierdoor is het filter volledig vervuild. Ik heb uiteraard geprobeerd te starten zonder filter, geen enkel effect.

Iemand die wat zinnigs te zeggen heeft over met name de hoeveelheid rook en de olie in het luchtfilter? Met name dat laatste baart me zorgen…

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6064
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 07 februari 2015 12:30 PM
  [ # 505 ]
Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 07 februari 2015 12:41 PM
  [ # 506 ]

Ik heb de gloeibougies losgedraaid en er via de accu rechtstreeks stroom op gezet met een startkabel.
Verder gecontroleerd of de plus naar de gloeibougies wel spanning kreeg, en dat was ook het geval.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43020
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 februari 2015 01:22 PM
  [ # 507 ]

Compressie al gemeten?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 07 februari 2015 01:27 PM
  [ # 508 ]

Nee, die is niet gemeten.

Ik neem aan dat dat niet iets is dat ik zelf kan?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43020
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 februari 2015 01:29 PM
  [ # 509 ]

Als je een compressiemeter hebt die geschikt is voor dieselmotoren met het juiste verloopstuk dan kan je het zelf.
Omdat je meld dat er veel olie in het luchtfilter zit en de auto met name nu het koud is nauwelijks meer wil aanslaan zou het best eens kunnen zijn dat de motor gewoon te weinig compressie heeft. Dat komt dan door slijtage.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 07 februari 2015 02:17 PM
  [ # 510 ]

Maar het zou ook kunnen dat de olievulhals (en/of dat driewegfilterverbindingsdingetje tussen carter en luchtfilter, als ‘n diesel dat ook heeft) verstopt zit. Daar zit een klepfilterdinges in die nogal ‘s stuk gaat en dan dicht blijft. Weet niet of dat grote invloed zou hebben op ‘t starten, maar ‘t zorgt er ook voor dat je luchtfilter vol olie komt te staan.

Profiel  
 
 
34 van de 35
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook