51 van de 171
« Eerste  < Vorige 49 50 51 52 53 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 29 juli 2014 02:12 PM
  [ # 751 ]

Ik heb een set originele MX5 wieltjes overgenomen met daarop oude Vredestein banden en ook die hebben al een draairichting.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 juli 2014 02:42 PM
  [ # 752 ]

Blijkt dus dat ik dramatisch achter loop! Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 juli 2014 04:14 PM
  [ # 753 ]

Zo, vandaag de plug & play relais set er even in gezet.
Goed te doen, en het verwijderen van de koplamp (ik heb een mooi plekkie onder de ‘bulb’ voor de relais) viel me enorm mee. Op de derde foto zien jullie mijn ‘sticky finger’. Dit doe ik altijd als ik een boutje of iets anders kleins in een gaatje moet frummelen en er geen twee fingers bij kunnen. Boutje d’r op plakken, klaar.

Ik vind de gele slang wel erg lelijk. Later ga ik toch nog een keer een andere sensor monteren voor de ventilator, zodat deze op twee standen kan draaien. Dan trek ik hier wel netjes een zwart krimpkousje overheen.

Afbeelding Bijlagen
foto 1.jpgfoto 2 (1).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 juli 2014 04:23 PM
  [ # 754 ]

En bij het verwijderen van de lamp kwam ik deze stekkers tegen (foto 1). Waar is dit voor?
Ik kan me voorstellen dat de kleine platte stekker voor mistlampen is? Die ander is een kruisstekker, en kon rechtstreeks aangesloten worden op een verloren relais wat nog ergens vastzat. Iemand eerder dit gezien?

Verder heb ik ruzie met m’n grille. Zie foto. De grille heeft aan de voorzijde een zwart verzet, wat precies onder de bumper past. aan de motorzijde zijn twee metalen veerstaaltjes. Als ik de grille netjes met de zwarte flap onder de bumper schuif, en de bumper in de veren klik, dan staan de bevestigingsgaten boven 1 á 1.5 cm van de gaten af. Je kan hem naar achteren duwen, maar dan komt er erg veel spanning op. Frummel je echter wat met de grillen, zodat de zwarte flap niet onder de bumper valt (foto) dan krijg je de gaten wel redelijk netjes boven elkaar en is het enigszins te monteren. Wat is nu de juiste methode?

Afbeelding Bijlagen
foto 1 (1).jpgfoto 2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 juli 2014 07:07 PM
  [ # 755 ]

Ik denk dat de missende draden zijn van je “tweede ” contact hoge snelheid en lage snelheid fans.
Kleine stekker op je contact en die andere op een relais.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juli 2014 07:36 PM
  [ # 756 ]

Mistlampen zijn het niet, want dat bruggetje geeft dan direct kortsluiting.
Een Pallas (zeker niet zo’n vroege) had geen mistlampen voor, en voorbereiding deden ze ook niet echt aan.

Ik denk dat Frank een betere verklaring heeft. Ik zou het eens goed vergelijken met het bedradingsschema. Je kan daar ook de draadkleuren uit halen.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 juli 2014 09:03 PM
  [ # 757 ]

Ik ga het schema dan eens uitpluizen. Het relais wat ik eruit gehaald heb was, heel handig, niet voorzien van een schakelschema. Mooi zoektochtje. Scheelt wel gedoe als de schakeling er al in zit. Blijf ik wel met twee vragen daarover zitten: voor een ventilator schakeling met 2 standen heb je toch een sensor nodig met drie aansluitingen? En als dit er al in zit, waarom is het dan niet (meer) aangesloten? Dat laatste weten jullie natuurlijk ook niet.

Ik snap het sluiten van de motorkap niet helemaal. Het reservewiel met z’n bakkie met meuk licht keurig op z’n plek, maar toch als ik hem dichtduw, dan hoor ik de band (volgens mij) wat kreunen, u kent het wel. Ik heb ook de illusie dat ik de motorkap daar een beetje omhoog zie komen. Uiteraard ben ik zo handig geweest om het testen zónder reserve wiel te vergeten.
Is dit normaal en hebben ze het allemaal, of ligt ‘ie toch niet helemaal lekker?

Als laatste heb ik ruzie met m’n buitenspiegel. Ik zie geen steek in dat ding, nou ja, ik zie de weg. Maar hij moet eigenlijk anders vast gedraaid worden (iets van 20~25 graden ccw), anders is dat ding niet normaal te stellen. Ik moet zeker het binnenpaneel eruit trekken om die spiegel fatsoenlijk vast te zetten?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juli 2014 09:13 PM
  [ # 758 ]
Nielsje schreef:

Ik ga het schema dan eens uitpluizen. Het relais wat ik eruit gehaald heb was, heel handig, niet voorzien van een schakelschema. Mooi zoektochtje. Scheelt wel gedoe als de schakeling er al in zit. Blijf ik wel met twee vragen daarover zitten: voor een ventilator schakeling met 2 standen heb je toch een sensor nodig met drie aansluitingen? En als dit er al in zit, waarom is het dan niet (meer) aangesloten? Dat laatste weten jullie natuurlijk ook niet.

Dit die sensor met 3 pinnen er nog in?

Het kan natuurlijk ook dat die vervangen is door 1 met 2 pinnen omdat dat op dat moment “makkelijker” was Wink

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 juli 2014 09:15 PM
  [ # 759 ]

Nope, sensor met 2 pinnen.
Tja, dat vraag ik mij dus af: hoe kan het nou makkelijker zijn om een 2 aderige sensor te plaatsen, en brugjes te klussen voor de stekkers ipv een 3 pinnige sensor?
Overigens heeft het boompje naar de sensor toe ook maar 2 touwtjes, tenzij ze de derde hebben teruggevlochten oid..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juli 2014 09:36 PM
  [ # 760 ]

Het is ook niet makkelijker, het zal in de praktijk meer het geval geweest zijn dat er 1 met 2 pinnen in de buurt was (van een sloper of op de plank) en dat 1 met 3 pinnen teveel gedoe was om te regelen Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 juli 2014 12:23 AM
  [ # 761 ]

Kun je zo even doormeten.
Die sensor wie voor je radiateur hoort te hangen is net als die andere een massa contact.
1 van de de twee draden ( wie aan de twee polige stekker zit) gaat naar je relais.
Als je die draad te pakken hebt dan kun je die aan je toekomstige driepolige thermo contact doen.
En heb je weer twee standen voor je fan.
Moet je natuurlijk niet het relais vergeten terug te plaatsen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 juli 2014 01:01 AM
  [ # 762 ]

Als het goed is ,kun je de groene draad ( wie in de relais aansluiting zit) op de massa aan sluiten .
Wel met een relais er in ,en het bruggetje van de twee polige stekker eruit halen.
Dan moet jouw fan weer op lage snelheid gaan draaien.
Als je zelf gaat zoeken voor de bedrading,moet je wel gedeeltelijk gaan zoeken bij C-matic- Carburateur.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 30 juli 2014 01:33 AM
  [ # 763 ]

Dank voor het pré-speurwerk!
Ben erg benieuwd, morgen maar eens met de multimeter aan de gang en eens proberen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 30 juli 2014 12:19 PM
  [ # 764 ]

Ik heb hier en daar wat onbestemde vlekken in m’n bekleding zitten. Is er een bepaald goedje wat jullie aanraden? Het stofje is nogal dun, dus gewoon gaan boenen als een malle lijkt me niet het devies.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 30 juli 2014 05:15 PM
  [ # 765 ]

Reservewiel: bekend fenomeen, gewoon écht goed aandrukken en desnoods even eruit en er weer opnieuw in tot de kap makkelijk sluit. Niet forceren dus.

En de grille moet onder de bumper gehaakt en dan klikt hij vast en kan vastgeschroefd worden, waarom hij dan niet past bij jou snap ik niet…

Profiel  
 
 
51 van de 171
« Eerste  < Vorige 49 50 51 52 53 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook