5 van de 18
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
CX Reflex: Remmen blijven ‘hangen’ bij stilstaan
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 31 juli 2014 09:06 AM
  [ # 61 ]

Nog eens een vraagje in verband met veerbollen: terwijl ik toch zal bezig zijn om alles over te zetten en alle slijtagedelen te vervangen, wil ik ineens de remaccu mee vervangen.
Nu vind ik op sites van leveranciers die onderdelen verkopen wel de bollen van de vooras, de bollen van de achteras, de voorraadbol. Maar nergens staat een aparte remaccu..

Wie weet of dit dezelfde is als éen van de andere bollen of helemaal anders?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 juli 2014 09:37 AM
  [ # 62 ]

Is identiek aan de voorraadbol.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 16 augustus 2014 09:38 AM
  [ # 63 ]

En intussen ook de andere CX gaan ophalen. De staat viel toch wat tegen qua roest aan koetswerk.
Maar er zijn wel een hoop onderdelen bij, zoals 2x voorstoelen en achterzetel in mooie staat, een hoop wielen, dus sowieso een goede koop.
Hierbij een paar foto’s.




De beslissing is genomen, deze CX wordt de donor (er is veel meer laswerk aan dan aan de blauwe) en het interieur wordt helemaal overgezet. Op het eerste zicht niet echt een ideale combinatie dacht ik, maar hier zag ik dat het wel mooi is:

http://www.2dehands.be/autos/citroën/cx/te-koop-citroën-cx-2000-198674207.html

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 16 augustus 2014 09:41 AM
  [ # 64 ]

Ik heb nog niet al de portieren in roestvrije staat.

Aangezien een Serie-2 portier gemakkelijker te vinden is zou ik misschien deze zoeken, maar kan iemand me zeggen of deze gemakkelijk te gebruiken zijn voor een Serie-1? Zijn er verschillen en zoja, waarin?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 augustus 2014 09:46 AM
  [ # 65 ]

De verschillen zitten in de bevestiging van de deurpanelen.
En de 1 zegt kun je zo overzetten een zegt het past niet.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 30 augustus 2014 11:47 PM
  [ # 66 ]

Ik heb nog een lot gevonden waar onder andere goede Serie 1 voordeuren bij zijn, voor de zekerheid neem ik deze en ga ik niet proberen met serie 2 deuren..

Op naar de volgende vraag:
Voor de 2.0 motor (Douvrin-blok), blijken 2 soorten koppelingen te bestaan, 1 met diameter 215mm en een soort met diameter 220mm. Is het zo dat de eerste bij de 4-bak hoort en de tweede bij de 5-bak?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 27 september 2014 03:00 PM
  [ # 67 ]

En nog een vraagje dat bovenkomt.
Bij de Reflex heb ik geen documenten meegekregen, dus moet ik zelf op zoek naar de gegevens van de wagen via chassisnummer. Nu hoor ik bij de autokeuring (België) dat het chassisnummer te kort is.

In het chassis en op het typeplaatje staat: MA MP 02 MP 48 17 en in het CX-boek van Michaël Buurma staat dat de chassisnummers uit modeljaar 1980 zo zijn: vb: MA MP 0000 MP 0201, en als daar nog eens VF7 voorgeplaatst wordt kom je aan 17 karakters, wat klopt.

Wie weet of het normaal is wat op mijn typeplaatje staat en of het kan dat het chassisnummer, ook al plaats je er de VF7 voor die er bij latere modellen bij staat, korter is dan 17 karakters??

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 12 maart 2015 09:30 PM
  [ # 68 ]

Ik heb intussen zelf uitgezocht hoe het in elkaar zit: blijkbaar wordt tussen MP en MP 2x “0” weggelaten op het typeplaatje, als ik die toevoeg en er VF7 voor zet, kom ik toch aan een volledig nummer van 17 karakters.

Intussen is de sloop-cx helemaal gedemonteerd en heb ik de blauwe opnieuw naar huis gereden.
Hierbij een ‘sfeerfoto’

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 12 maart 2015 09:33 PM
  [ # 69 ]

Het begin van het einde, of…? SuCXes ermee! Smile

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 12 maart 2015 09:34 PM
  [ # 70 ]

Weet iemand waarvoor deze module dient?
In de sloop-cx zat het niet, wel op een losse bekleding die erbij was (van een andere auto)


Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 12 maart 2015 09:44 PM
  [ # 71 ]

Deze komt inderdaad aan zijn einde, maar dan wel om de andere mooier te maken.
Ik ben al een paar keer veranderd van idee, dat is juist, maar het wordt nu wel degelijk iets.

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 12 maart 2015 10:48 PM
  [ # 72 ]

Deze module is van de oliepeil meter in het tellerblok.

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 28 juni 2015 12:23 PM
  [ # 73 ]

Update: De CX heeft intussen een nieuwe uitlaat en nieuwe veerbollen. De kleine octopus is vervangen en de auto is nu LHM-lekvrij, motorolielek is er wel nog, maar dat wordt ook aangepakt.
Er zit een ander schuifdakje in dat wel dicht is en hij is intussen al een paar keer proefgereden.

Ik wil ook nog de remaccu-bol gaan vervangen, maar hoe doe ik dat best zonder mijn leidingen te slopen? De leidingen willen niet lossen (heb voorzichtig geprobeerd), en met de beitel op de lasnaad kloppen is riskant omdat de bol enkel met een spanring vast staat. Wie heeft hier een goede tip voor?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 juni 2015 12:37 PM
  [ # 74 ]

Remleidingsleutels gebruiken voor de wartels.
Daarna bol demonteren en in bankschroef losdraaien.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 29 juni 2015 11:03 PM
  [ # 75 ]

Ok, we doen het zoals het moet. De remleidingsleutel is intussen besteld.
De remflexibels vooraan moeten ook vervangen worden en daar komt dat sleuteltje ook zeer zeker van pas..

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
 
5 van de 18
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook