4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
lekkage voetenbakken
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 september 2014 08:27 PM
  [ # 46 ]

Als je er niet uit komt kom je maar langs,twee zien meer dan 1

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 20 september 2014 10:05 PM
  [ # 47 ]

Dat hou ik achter de hand!  Smile
Dank je!
juriaan

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 29 oktober 2014 09:52 AM
  [ # 48 ]

Enige tijd geleden de motorkapscharnieren geheel ingekit, de sleuven in het voorspatbord in de goot ter hoogte van de motorkapscharniernen ook met kit dicht gezet.
Ik zag dat er een druppel onder de goot hing vlak onder het rubber wat over de goot zit.(het rubber wat van links naar rechts loopt over de goot onder de voorruit)
Het bleek bij een overlap van gekitte plaatdelen; hier weer kit en het gehele rubber er af en dit ook helemaal ingekit.
De hele voorzijde met alles van gootwerk is dus onder handen genomen; het water wat hier in komt stroomt naar voren weg tot het einde van de goot.

En??..............ja hoor; wederom plassen bij de voetenbak….
Bij verder onderzoeken zag ik dat de goot die langs voorruit en voorportierraam loopt, onderaan een opening heeft. Het voorportier valt daar in de goot.(ter hoogte van de spiegel)
Hier loopt dus regenwater via de binnenzijde van het voorportier naar beneden.(buiten de auto dus he)
Wederom de kitspuit gepakt; de deurscharnieren heb ik aan portier- en A-stijl zijde aan de bovenkant en zijkant afgekit; water wat hier van boven op komt dringt er dus niet achter maar loopt er langs weg.
Het interieurlichtcontact ook dicht gezet met kit, en het rubber en de rubber mof van de kabeldoorvoer ook afgekit.
Dit aan beide zijden gedaan.

En??.............yes!, hij was kurkdroog; de stukjes tapijt onder handschoenenkastje en bij motorkapopener(A-stijlen) blijven kurkdroog…..
Nog een heel kleine lekkage wederom maar die liet zich snel opsporen; een paar druppels onder de portierbekleding; even paneel er af en de openingen in het voorportier nog goed na gelopen en alles goed! Smile

Gegroet!
juriaan

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 29 oktober 2014 09:56 AM
  [ # 49 ]

bij de onderbreking van de goot tussen voorruit en voorportierraam heb ik later langs de onderbreking nog een kleine transparante kit rand geboetseerd, het water stroomt nu verder door

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 oktober 2014 11:17 AM
  [ # 50 ]

Foto’s?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 29 oktober 2014 11:24 AM
  [ # 51 ]

Je hebt nog net niet de deuren dichtgekit… Laughing

Mooi dat het opgelost is!
Conclusie is dus dat het water via de A-stijl, langs de scharnieren en/of de binnenverlichtingschakelaar naar binnen kwam.
Nog niet eerder gehoord, maar goed om te weten.

Welke kit gebruik je?

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 29 oktober 2014 12:06 PM
  [ # 52 ]

Ik heb een transparante sanitairkit gebruikt; een kit die op lange duur waterbestendig blijft. Voor andere delen weer een acrylaat om verf over te kunnen zetten

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 29 oktober 2014 12:18 PM
  [ # 53 ]

ohh

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 29 oktober 2014 12:49 PM
  [ # 54 ]

Je hebt nu aangetoond wat je moet doen om de lekkage te voorkomen. Maar ik zou die huis- tuin- en keuken kitten vervangen door iets duurzamers zoals: http://www.rust.co.uk/020-sikaflex-521uv-seam-sealer-and-adhesive/p496944/

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 29 oktober 2014 12:49 PM
  [ # 55 ]

Waarom niet een goede polymeer of polyuretaan ?

Wat je nu hebt gebruikt is mooi voor in huis, niet voor een auto.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 29 oktober 2014 01:18 PM
  [ # 56 ]

Ik heb hier prima ervaringen mee; jaren geleden de koplampglazen van een ds (3e neus) in het spatbord gekit, een beruchte roestplek onder de lampglazen. De auto stond altijd buiten en nadat ik hem de laatste keer zag, 15 jaar verder, nog steeds niets aan de hand, let wel; geen binnenslaper.
Dus ja; ga hier een discussie over aan maar ik heb mijn ervaringen; wat anderen daar ook van vinden.

Gegroet,
juriaan

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 oktober 2014 01:33 PM
  [ # 57 ]

Mooi dat het opgelost is,en ja welke kit???
Daar zal ieder zijn mening over hebben.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3882
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 oktober 2014 11:56 AM
  [ # 58 ]
René Jongejan schreef:

Foto’s?

zou leuk zijn !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 oktober 2014 01:11 PM
  [ # 59 ]

Nog steeds in afwachting van. Smile

Ben namelijk wel benieuwd, want ook ik heb af en toe lekkage.
Niet eens bij elke regenbui, alleen als het klapt van ‘t water en de auto geparkeerd staat.
Dan komt er water boven de pedalen vandaan.
Het lijkt er dus op dat de afvoer door de gootjes dan onvoldoende is.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 oktober 2014 01:21 PM
  [ # 60 ]

Is het verstandig om die gaten in de regengoot naar binnenscherm dicht te kitten? Zeg maar die 2 gaten per kant in de opstaande rand van het spatbord bij de scharnier?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook