6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
DS gekocht en nu klussen :) bijna klaar maar nu total loss :(
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 september 2014 09:01 PM
  [ # 76 ]

De Bosch elektronica vindt zeker de geinduceerde spanning van de bougiekabels NIET leuk… Leg die pluiskabel idd weg van de bougiekabels.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 13 september 2014 09:02 PM
  [ # 77 ]

Dankje voor je tips en goede bedoelingen.
Heb het netjes en goed gemonteerd en het werkt perfect.
Heb al zo veel auto,s voorzien van deze ontsteking en weet heel goed wat wel en niet kan Wink
maar ik zal hem eventueel onderlangs kunnen laten lopen verder van de kabels….kabels komen ook nog anderen op met afsluitdoppen op de vingers van de kap.

lang ritje gemaakt van de garage naar huis,hoger in de toeren en met optrekken en schakelen wilde hij nog wel eens inhouden of minimaal hikken maar dat is nu weg.
Ga nog meer kleine dingen doen om het optimaal te krijgen en het lpg mengsel afstellen met een breedbandsonde dus wie weet kan het nog wel beter als dat het is.
Vind het nu al erg netjes lopen voor een auto van 40jaar op lpg gooi

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 september 2014 09:17 PM
  [ # 78 ]

Top Joa!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 19 september 2014 09:57 PM
  [ # 79 ]

Al een goede 1000km gemaakt met de DS en de ontsteking werkt prima.

Ben nu bezig met het lpg mengsel afstellen.
Hij stond veels te arm,stationair circa afr 16.5/17.
Met gas geven en boven de 2000toeren afr 17/18 ahh
De schroef in de slang tussen mengstukje en verdamper stond niet goed en heb deze eerst maar eens afgesteld.schroef zo ver als kon uitgedraait en toen de motor op 2500toeren gehouden en schroef rustig indraaien tot de toeren zakken.
Toerental even afgesteld op 850(draait hij iets hoger dan zou moeten maar vind hem dan mooier lopen als bij 650/700toeren).

Nu het stationair mengsel op afr 15.5(is lambda 1 voor lpg met deze breedbandsonde) gezet met de C0 schroef op de verdamper.
Het mengsel gaat nu bij gas geven en constant toeren boven de 2000rpm tussen de afr 14.4 en 15.3

Morgen nog maar een beetje fine tunen want het kan egenlijk nog heel iets armer.

Hij loopt wel een stuk sterker op het gaspedaal….minder traag als eerder toen het mengsel veels te arm was.

Zal morgen even een filmpje maken van de afr,s en hier plaatsen.

Eigenlijk kun je niet zonder een breedbandmeter/sonde een auto op lpg goed afstellen als je het echt goed wil doen…Co iddel wil niet zeggen dat het met optrekken en constand hoger in de toeren ook perfect is.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 19 september 2014 10:29 PM
  [ # 80 ]

Met een lambda sonde is het inderdaad echt mooi om je LPG ( en ook je carb sproeier bezetting) af te stellen.

Met een smalband sensor kom je er overigens ook hoor!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 20 september 2014 02:35 PM
  [ # 81 ]

Net even het mengsel stationair iets armer gedraait zodat hij een beetje tussen de afr 15.6&16;.5 zit.
Het mengsel stond op lambda 1 circa afr 15.5 en soms iets rijker 15…
Met gas geven en constant op toeren 2000/2500rpm was het mengsel dus te rijk zo tussen de afr 14&14;.7

Nu gaat hij perfect iets rijker met gas geven/optrekken en bij constant toeren rond de afr 15.5-lambda 1.

Auto trekt nu echt geweldig op en loopt netjes stationair.
Gas tank net weer vol gedaan na het afstellen dus kan mooi kijken wat hij nu met deze afstelling verbruikt.
Kort filmpje waar ik iddel mengsel nog wat aan het fine tunen ben en even snel gas geef en de motor op toeren houd.Ziet er aardig goed uit lijkt mij en blokje zingt mooi.

https://www.youtube.com/watch?v=k54vApLb6dY&feature=youtu.be

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 20 september 2014 03:47 PM
  [ # 82 ]

Mooi, is alleen vreemd om naar je Saab Turbo interieur te kijken en het DS geluid te horen Smile

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 20 september 2014 07:17 PM
  [ # 83 ]

Ja ik vond het een beetje te veel werk om alle kabels en controller achter het knieschot van mijn saab te slopen om even de DS achter de breedbandsonde te krijgen Smile maar op deze manier gaat het perfect en kan elke auto zo prima afstellen op benzine of lpg….gewoon de breedbandsonde uit de auspuff draaien en diep achter in de uitlaat van de auto die je wil meten stoppen.

Ik gok dat het verbruik nu eerder 1 op 7 zal zijn dan 1 op 9 maar heb liever het mengsel rond de juiste waarden dan dat de boel lekker zuinig en arm/warm draait.

Wat is eigenlijk normaal kwa olie verbruik?heb nu circa 1500km gereden en het peil stond op max en nu op 3/4.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9855
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 september 2014 10:07 PM
  [ # 84 ]

Dat is dus globaal 1:6000. Netjes.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 september 2014 11:16 PM
  [ # 85 ]

Dus minimum maximum op de pielstok is 1 liter?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 25 september 2014 07:52 PM
  [ # 86 ]

De DS is voorzien van een mooie zwarte achterbank omdat de oude echt op was met heel wat scheuren boven aan bij de hoedenplank(voorstoelen zijn al perfect met een nieuw leertje er op).

De mee draaiende koplampjes doen het ook weer(miste wat stangetjes)
koplampen voorzien van gele lampjes Smile

Jammer genoeg zater er geen gordels in de DS Sad heb dus een nieuwe set gekocht.
Beetje bij beetje word alles weer compleet en goed gemaakt en ik ben er nog elke dag super blij mee.

Het verbruik is best wel fijn nu Smile kan met 60liter lpg 530km rijden dus dat is ruim 1 op 9 suprise als ik echt rustig zal rijden haal ik de 1 op 10 mischien ook wel.

Het mengsel op lpg stond op afr 15.5/16 maar merkte toch dat hij stationair een beetje plopte uit de uitlaat,wel heel regelmatig maar fijn vond ik het niet.

Heb het mengseel stationair nu rijker gedraaid tot de plopjes er uit waren….circa afr 14.7
met rijden constant op het gas zijn de afr,s 16-16.3 dus voor het verbruik zou het niet veel uitmaken dat hij enkel stationair wat rijker loopt want zo vaak sta je niet iddel te draaien in de praktijk.

heb ook nog een slang 10cm voor de snorkel op het luchtfilterhuis gemaakt….deze slang zorgt ervoor dat er koude buitenlucht voor de snorkel komt en niet enkel warme lucht van onder de kap.
Lpg vind koude/zuurstofrijke lucht altijd fijn maar of het echt verschil maakt weet ik niet..mischien
minimaal maar heb er toch een beter gevoel bij Mr. Green

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 28 september 2014 08:35 PM
  [ # 87 ]

voor de liefhebbers een paar foto,s van de achterbank en voorstoelen.
ben nog bezig met een aantal kleine dingen bij elkaar te krijgen die stuk zijn of niet aanwezig in het interieur.



Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 22 december 2014 09:39 AM
  [ # 88 ]

Alweer 3000km verder en de DS geeft geen krimp Smile elke dag netjes starten en lopen op lpg.
ontsteking werkt perfect en is echt een goede upgrade geweest voor de DS.
Lpg verbruikt blijft netjes tussen 1-8stad 1-9 lange rit en heb er nu circa 1liter motorolie bij moeten kiepen wat ook niet veel is voor deze motor.

Zijn altijd wel wat dingen die niet lekker gaan/mooi zijn of beter kunnen natuurlijk.

ik weet dat er 1 hoesje van het stuurhuis vervangen moet worden en dat hij hier heel iets lhm door zweet.
Het harmonica rubber is in de lengte aan de onderkant compleet door en merkte dit doordat er soms een klein drupje lhm op straat lag Sad  dit wil ik nog zo snel mogelijk vervangen.

Moet er nog achter komen waar het in zit dat de hd-pomp te vaak aan slaat en de auto niet snel genoeg omhoog komt.
Vind dit lastig waar te beginnen….kan wel van alles gaan vernieuwen maar dan word het een dure speurtocht gok ik zo.

Pomp lijkt goed en stuurhuis voelt erg goed aan zonder vrije slag of extreem uitwendig lekken.

Zal het kunnen zijn dat de voorraadbol slecht is of kan dit niet de boosdoener zijn van het traag omhoog komen/vaak hd-pomp aanslaan?

Ben er nog niet uit welke kleur de DS straks gaat krijgen maar een nieuw lakje verdient deze zeker en staat op de planning voor 2015.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 december 2014 10:28 AM
  [ # 89 ]

Daar is genoeg over geschreven Joa!  Maar als je stuurhuis hoes lek is denk ik dat je bij het stuurhuis kan beginnen. monteer even een voelermaat tussen de toevoeraansluiting van het stuurhuis (afkoppelen) en kijk wat de pomp dan doet…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 21 maart 2015 06:45 PM
  [ # 90 ]

Aangezien mijn DS over 2 maanden weer voor de apk mag ben ik vast bezig met wat kleine zaken aan te pakken.
Dingen waar ik van weet dat ze apk afkeur zijn.

Nu heb ik de meeste kleine zaken op orde gemaakt maar blijft nog 1 ding over….
de hoes van het stuurhuis,en wel de bijrijderskant(gelukkig is de ander zijde nog perfect).
De hoes is compleet in de lengte door op de lasnaad zeg maar.

Nieuwe hoes heb ik al maar mijn vraag is nu:wat moet er allemaal los om enkel de hoes te vervangen aan de bijrijderskant?
vind het wel handig om te weten voordat ik straks te veel los haal en alles weer moet afstellen voor de uitlijning.
Dus wie heeft tips hoe je dit het best kan aanpakken zonder dingen te demonteren die niet nodig zijn.

Profiel  
 
 
6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook