29 van de 32
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Cabrio maken; Verkocht en weg…
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 oktober 2014 08:03 PM
  [ # 421 ]

Interessant om te volgen, misschien apart topic voor openen?

knuffel

Profiel  
 
Duivekeet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010

- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Gepost: 01 oktober 2014 11:07 PM
  [ # 422 ]

Ik heb voor de ombouw van m’n auto ook naar een soort gelijke oplossing gekeken.
Het probleem hierbij was de viscositeit van de LHM.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 02 oktober 2014 10:35 AM
  [ # 423 ]

LHM is gewone hoge kwaliteits hydraulische olie met een kleurtje en een specifieke viscositeit

Ik gebruik geen officiele LHM in mijn DS, dat is heel moeilijk te krijgen hier en heel erg duur.
Ik heb een alternatief gevonden met vrijwel gelijke viscositeit dat ik hier in kannen van 20 liter koop voor 2 euro per liter. Ik gebruik dat al jaren zonder problemen, behalve dan dat het niet groen is en daarom lastig is het niveau van de tank te checken en bij lekkage te zien of het gaat om motor-versnellingsbak-of hydraulische olie.

Heb al wel een bedrijf gevonden dat LHM maakt op bestelling, hoop binnenkort een prijs te krijgen.

De pomp die ik wil gebruiken werkt prima met de hydraulische olie waaruit LHM ook gemaakt is.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 02 oktober 2014 10:38 AM
  [ # 424 ]

Als ik hem heb zal ik er een apart topic voor aanmaken

Profiel  
 
Gepost: 03 oktober 2014 11:15 AM
  [ # 425 ]

Zeer interessant ook voor mijn elektrische DS!
Ik zoek een elegante oplossing om de pomp elektrisch te maken, en op dit pompje is vrij gemakkelijk een kleine elektromotor te schroeven, lijkt me.
Hij zou ook nog wel eens wat stiller kunnen zijn dan de originele pomp.
Wat voor aansluitingen zitten er aan de pomp? Makkelijk te verbouwen naar DS leidingwerk?

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 06 oktober 2014 10:39 AM
  [ # 426 ]

Aansluitingen zijn modern standard hydrauliek en dus overall erg makkelijk te krijgen.
Retour leiding aansluiting geen problem; bij de hydrauliekboer gewoon te koop.
Drukzijde snij ik laatste stukje ds leiding eraf en met een modern knelkoppeling (standard maat, erg goedkoop) verloop ik deze naar de monderne pomp. Alles met standard verkrijgbare hydrauliek spullen.

Pompje is stil, aangesloten op een perkins motor hoor je hem niet, maarin jouw electrische DS wellicht een beetje.

Hoe is het met je project?

Profiel  
 
Gepost: 07 oktober 2014 06:47 PM
  [ # 427 ]

Klinkt als een zeer goede optie, ik kan de pomp in de e-DS op een andere plek plaatsen (bijvoorbeeld onder de linker koplamp, lekker ver weg i.v.m. lawaai), en bijvoorbeeld met flexibele leiding naar de hoge-drukregelaar gaan, die trouwens ook niet precies op de originele plek hoeft te blijven.
De toestand van het project is op de foto te zien. In eerste instantie het functioneel ontwerp maken, componenten selecteren en eventjes tussendoor de DS restaureren…

Afbeelding Bijlagen
DS e.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 08 oktober 2014 11:16 AM
  [ # 428 ]

Wanneer je de electromotor en pomp op trillingsdempers monteerd en er een geluidsdichte box overheen maakt scheelt dat veel herrie volgens mij.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 23 november 2014 05:08 PM
  [ # 429 ]
Egbert schreef:

De spoorstang is specifiek voor de DS.
Je kan de speling er vaak uit krijgen door een een flinke klapp te geven op het kapje aan de andere kant dan het tapse deel met moer. Het plaatje waar je dan een klp op geeft sluit de kogel op en als je dat iets indeukt wordt de kogel weer steviger opgesloten.. Dan wel eerst demonteren.
Als je dan toch bezig bent, gaatje boren, draad tappen en smeernippels plaatsen. Zo is de kogel ook weer goed gesmeerd.

Zojuist de percussive maintenance oplossing geprobeerd op wat spoorstangen die ik had liggen. Het werkt! en goed ook! Wat een supertip Egbert.

Bankschroef klauwen zover uit elkaar zetten dat tapse deel ertussen valt, en dan met en moker 2-5 stevige klappen erop en de speling is weg.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 23 november 2014 05:34 PM
  [ # 430 ]

Getest hoe stijf het chassis nu is na de verstevigingen.
Met de krik eronder vallen de deuren nog gewoon in het slot. Geen vervorming zichtbaar.


Dus zowel als bij een volle auto (400 kg mens erin) als bij wielen de lucht in buigt het chassis niet meet-, en merkbaar. Het is dus gelukt!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2014 05:50 PM
  [ # 431 ]

Blijf het geweldig vinden,dat er door die paar stukjes extra zo’n stevigheid verkregen is.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 24 november 2014 09:47 AM
  [ # 432 ]

Dankje! Ik ook!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 24 november 2014 10:50 AM
  [ # 433 ]

Tsja, buigstijfheid is ook niet zo moeilijk. Torsiestijfheid is een heel ander verhaal.
Ieder die wel eens zonder voorruit heeft gereden weet hoe eng dat aanvoelt.
Gek genoeg doet zo’n niet gelijmde voorruit behoorlijk mee in de constructie.
Benieuwd hoe je een serieuze torsiestijfheid hebt gerealiseerd.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43020
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 november 2014 10:54 AM
  [ # 434 ]

En juist de door Jan genoemde torsiestijfheid is dus een probleem bij de fabrieks(chapron) cabriolets. Ik heb bij de restauratie van mijn originele cabriolet destijds veel werk gehad aan het opnieuw berekenen en verbeteren van die torsiestijfheid.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 24 november 2014 02:22 PM
  [ # 435 ]

Allereerst; De torsiestijfheid is met dak groter dan mijn versie zonder dak.

Maar in de opbouw van de DS zonder dak is de torsiestijfheid en de buigstijfheid afhankelijk van het midelste deel van de carrossorie; hoe stijf de longerons aan de dwarsbalken voor (bij schutbord) en achter (bij benzinetank) vastzitten.

De verbuiging tussen longeron en schutbord en longeron en achterdeel is normaal redelijk flexibel. Juist deze punten heb ik verstevigd.

Wanneer ik de ds op assteunen zet aan de voorkant (onder de krikpunten) en onder een achterkant (onder swingarm punt) en ik (93 kg) ga op de andere hoek staan buigt deze ca 2 mm in. Ik moet deze test ook nog doen met mijn andere DS; Pierre (nog een gewone sedan) om te kunnen vergelijken.

Tijdens het rijden voel ik echter geen stijfheidsverschil tussen Pierre en de Cabrio. Natuurlijk is de DS niet echt sportief geveerd, dus het is sowieso moeilijk te voelen.

Heb laatst wel over een zandweg met veel ribbels gereden, daar kwam hij in een rare frequentie tussen voor en achteras bij 60 km/uur, maar precies hetzelfde had de DS Break ook (en de eend) Zal Pierre er ook eens over jagen, kijken of dat ook bij hem het geval is (Pierre heeft oud type dempers en is nog zachter gedempt dan de cabrio)

Over de vele zandweggetjes in de arme wijken in de buurt doet ie het gewoon goed, en onze hulp in de huishouding (kilootje of 140) die daar woont heb ik al een paar keer met veel pret thuisgebracht. Over de draaiende en torderende weggetjes houdt de Cabrio het ook goed. Ook hier gaat deur open en dicht bij ongelijke asstanden voor en achter.

Groeten uit Afrika.

Stef

Profiel  
 
 
29 van de 32
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook