10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Schroeven aan de 19-80-PP
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 augustus 2014 07:41 PM
  [ # 136 ]

Ik heb het er wel gewoon ingepleurd, 4 jaar geleden. Behoudens een massaprobleempje werkt het prima! Als je kiest voor 3800K heb je het nog in geel ook!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43018
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 augustus 2014 07:54 PM
  [ # 137 ]

Ik ook. Niets aangepast: gewoon in de H4 fittingen gezet die ik al eerder in de lampunits had gezet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 22 augustus 2014 10:43 PM
  [ # 138 ]

Voor de uitstraling van de auto behoud ik halogeen. Ik probeer aan een cx I fitting te komen voor H4, maar die zijn niet dik gezaaid.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 23 augustus 2014 10:05 AM
  [ # 139 ]

Dat is natuurlijk ook een zeer mooie optie. Zijn de fittingen van de CX de enige die passen op de SM units?

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 01 oktober 2014 11:54 PM
  [ # 140 ]

Vorige week het instructieboekje dat via de club te bestellen is binnengekregen. Wat een super mooie kwaliteit. Het lijkt wel origineel. Een tipje voor iedereen die het helemaal af wil maken.
Ik moest het even kwijt!!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 oktober 2014 10:31 AM
  [ # 141 ]
U-Niek schreef:

Dat is natuurlijk ook een zeer mooie optie. Zijn de fittingen van de CX de enige die passen op de SM units?

voor zover bekend, ja.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 02 oktober 2014 01:04 PM
  [ # 142 ]
Ernst Jan schreef:

Vorige week het instructieboekje dat via de club te bestellen is binnengekregen. Wat een super mooie kwaliteit. Het lijkt wel origineel. Een tipje voor iedereen die het helemaal af wil maken.
Ik moest het even kwijt!!

Ze waren er al ver voor mijn tijd en daarom voor zover dit mij toekomt, dank je voor het compliment! Er zijn er niet meer zoveel. Toevallig gaat er in het bestuur op dit moment over dit boekje een gedachtewisseling over de mail. Waar er geen energie zit op de clubshop, vinden we dit nog wèl een ding om nog ‘ns een nieuwe serie van te laten maken.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 15 oktober 2014 12:05 AM
  [ # 143 ]

Wat een genot, fuseekogel vervangen, stuuratang vervangen en doorgesmeerd. Wat een lekkere auto weer. Ook nieuwe uitlaat gemonteerd, klinkt toch weer heel anders.
Mirgen wordt de auto getaxeerd en kunnen we weer veilig en goed verzekerd op pad.

Daarna ga ik nog EEN keer de kleppendeksels lekvrij maken😠

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 oktober 2014 12:28 AM
  [ # 144 ]

Daarna nooit meer kleppen stellen? Wink

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 15 oktober 2014 09:27 AM
  [ # 145 ]

Over een paar jaar pas weer….. Intussen denken we daar niet aan.
Heeft er nog iemand een magic tipje?
Ik heb nwe pakkingen en ook met aan 2 kanten een beetje vloeibare pakking gemonteerd. Het komt volgens mij vooral door het spatten van de nokkenassen in de olie. Hierdoor golft het er lekker tegenaan.

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 20 oktober 2014 11:19 PM
  [ # 146 ]

Kleppendeksel links gedemonteerd. Wat me opvalt is dat er, door het iets achterover staan van de motor, een plasje in de kop staat die zo diep is dat het tot de rand van de kleppendeksel staat.
Ik ga de hoogte van de motorsteunen opmeten/ afstellen om te kijken of de motor niet net teveel achterover hangt. Dan zal de plas olie ook beter verdeeld worden over de lengte van de kop en kan de pakking ook niet meer doorlekken.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 21 oktober 2014 09:14 AM
  [ # 147 ]

Het is makkelijker om de hoogte afstelling van de auto aan te passen Laughing  Laughing  Laughing
Heb je geen foto’s ?

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 21 oktober 2014 02:24 PM
  [ # 148 ]

Scherp!! Goed voor de downforce

Speciaal voor jou een foto

Afbeelding Bijlagen
image.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 26 oktober 2014 03:46 PM
  [ # 149 ]

Afgelopen week na afstellen van de motorsteunen een lekkere proefrit gemaakt. Top op heden zijn de kleppendeksels droog!!! De motorsteunen konden 1a2 cm omhoog waardoor de motor meer horizontaal ligt. Even de uitgaande as opnieuw gecentreerd en alles zit weer netjes.

Vanmiddag nog een blokje rijden en eens kijken of de kleppendeksels droog blijven, dit zou wel erg lekker zijn.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 oktober 2014 10:40 AM
  [ # 150 ]

goede oplossing. Ga ik ook eens checken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook