2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Mijn 2CV4
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 13 september 2014 09:36 PM
  [ # 16 ]

Dat stralen hoe doe je dat?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 19-01-2007

Gepost: 14 september 2014 01:12 AM
  [ # 17 ]

met een straalpistool op mijn compressor en met straalzand. Volgens mijn broer zou dat moeten lukken, hij heeft zo ook al enkele dingen gestraald.
Als het me hier thuis niet lukt op deze manier dan huur ik enkele uurtjes een straal cabine en dan ga ik het daar stralen. Alle vuil en vettigheid en ook de oude verf moet er vanaf zodat die beugel terug wordt zoals ie in 1973 uit de fabriek is komen te rollen.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 14 september 2014 10:51 AM
  [ # 18 ]

Laat daar maar foto’s van zien, zelf ook altijd straalpuistool willen kopen, heb nu 670L aangezogen lucht met mijn 2 kleine compressors tesamen, benieuwd of dat genoeg gaat zijn.
Welk straalmiddel koop jij precies?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 19-01-2007

Gepost: 14 september 2014 10:48 PM
  [ # 19 ]

Daar vraag je me iets. Mijn broer had nog “straalzand” liggen, die ga ik ervoor gebruiken.
Volgens hem moet ook mijn “huis-, tuin- en keuken compressor goed genoeg zijn.

Als het gelukt is zie je het hier automatisch verschijnen. (Zal waarschijnlijk komende week ergens zijn)

Profiel  
 
SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 19-01-2007

Gepost: 18 september 2014 02:16 AM
  [ # 20 ]

zo, vandaag weer even een gaatje gevonden om nog eens iets met de 2CV te doen. Veel is er niet gebeurd, maar ik heb me eens bezig gehouden met de elektrische bedradingen te controleren. Dinsdag avond heb ik op internet zitten zoeken naar de elektrische schema’s van de 2CV4. In totaal denk ik dat ik en stuk of 6 verschillende gevonden had.
Gelukkig zat de goeie er ook bij. Alhoewel, helemaal klopte die ook niet, maar van de 3 dingen die niet kloppen zijn nota’s gemaakt, dus bij het terug monteren zijn die altijd terug te vinden.

Toen ik dinsdagavond het opeens in mijn kop kreeg om de bedradingen te controleren, had ik er niet zoveel hoop op dat ik het ooit terug gemonteerd ging krijgen, maar als ik het nu zo bekijk met het schema in de hand valt het allemaal nog wel mee.

Het volgende wat gaat gebeuren is de voorbumper van het chassis verwijderen en dan daarna de 2-cilinder boxer motor van het chassis demonteren zodat die onder handen genomen kan worden.

Het met groen aangeduide op het blad klopt, het rood/roze klopt niet en in de gele vakken is een opmerking toegevoegd

ook nog een foto van de koplamp-loze koplampbeugel.


groeten,
Tom

Profiel  
 
SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 19-01-2007

Gepost: 10 oktober 2014 12:55 AM
  [ # 21 ]

De kabelboom is ook een beetje zuiver gemaakt, plakkertjes rond de kabels zodat ik over een lange tijd nog weet wat, waar moet zitten.

Heeft iemand trouwens een idee welke knoppen er op het dashbord kunnen zitten? Zoals ik begrepen heb, een start knop en een knop voor de ruitenwissers. Het is een 2CV4 uit 1973

Ook ben ik begonnen met schuren. In eerste instantie is het gewoon de erge roest van alle deuren af schuren. Dus ik ben maar een keer met de ergste deur begonnen. De deur aan de passagierskant was er het ergste aan toe. Daar zat aan de onderkant een heel hoopje roest en ook op de vlakke stukken was er de (on)nodige roest aanwezig.
Het schuren deed ik met een stalen borstel op mijn boormachien. De reost verdween als sneeuw voor de zon.
Als al de roest verwijderd was, smeerde ik een klein laagje Tanik op de afgeschuurde plekken.
Tanik zou ervoor zorgen dat de laatste restjes roest verdwijnen. Ook zou het op die plaatsen het plaatwerk “beschermen”. (Dank je wel Ben voor de Tanik).
De rechter voordeur is nu dus “klaar”. Bij deze deur kunnen de kleine oneffenheden weggewerkt gaan worden.
De rest van de deuren komen deze week aan de beurt.

op http://www.tom-thijs.be staan nog enkele foto’s.

groeten,

Tom

Profiel  
 
Gaëtan
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 26-01-2007

- Dyane Dyane 6
- 2CV 2CV6 Perrier
- Ami AMI 6 Berline
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV AZU
- Méhari Méhari 4 zitter
- 2CV 2CV AZ
- 2CV 2CV4
Gepost: 21 oktober 2014 02:10 PM
  [ # 22 ]
SaXoKe schreef:

Heeft iemand trouwens een idee welke knoppen er op het dashbord kunnen zitten? Zoals ik begrepen heb, een start knop en een knop voor de ruitenwissers. Het is een 2CV4 uit 1973

Op mijn 2CV4 (ook van 73), zit er een knop voor de ruitenwissers, daaronder één voor de standlichtjes en helemaal onderaan het rode duwknopje voor de starter.

Groeten
Gaëtan

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook