5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
lekkage voetenbakken
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3881
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 oktober 2014 01:31 PM
  [ # 61 ]

suggereer je dat dit verstandig kan zijn, of vraag je je af van juist niet ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 oktober 2014 01:39 PM
  [ # 62 ]

Die zijn bij mij al dicht m.b.v. een paar stukjes Alu-tape.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 oktober 2014 02:18 PM
  [ # 63 ]

ik vraag me af of dat verstandig is want dan ga ik het meteen dicht maken. De ruimte erachter is vast en zeker niet beschermd tegen regenwater…
Kan het beter net als bij de DS en SM naar voren lopen en dan naar beneden..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 oktober 2014 02:56 PM
  [ # 64 ]
bogaard77 schreef:

Is het verstandig om die gaten in de regengoot naar binnenscherm dicht te kitten? Zeg maar die 2 gaten per kant in de opstaande rand van het spatbord bij de scharnier?

Topic starter schreef…

Enige tijd geleden de motorkapscharnieren geheel ingekit, de sleuven in het voorspatbord in de goot ter hoogte van de motorkapscharniernen ook met kit dicht gezet.
Ik zag dat er een druppel onder de goot hing vlak onder het rubber wat over de goot zit.(het rubber wat van links naar rechts loopt over de goot onder de voorruit)
Het bleek bij een overlap van gekitte plaatdelen; hier weer kit en het gehele rubber er af en dit ook helemaal ingekit.
De hele voorzijde met alles van gootwerk is dus onder handen genomen; het water wat hier in komt stroomt naar voren weg tot het einde van de goot.
En??..............ja hoor; wederom plassen bij de voetenbak….

Ook naar mijn mening maakt dat niet uit( bij mij ook geen resultaat)
Want iets dichter bij de voorruit is het helemaal open en loopt je water zeker langs de A stijl.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 oktober 2014 03:24 PM
  [ # 65 ]

Fabrieksaf,is de constructie zo dat alle water wat in de A stijl komt via de kokerbalk wordt afgevoerd.
Hier zit aan de voorkant en de achterkant een afwaterings gat,en aan de onderzijde zitten er ook nog een paar.
De gaten wie je ziet als je de bekleding van de Astijl afhaalt zijn met een fasset naar binnen gedrukt om te zorgen dat het water in de Astijl blijft.
Onderaan de Astijl waar de dorpel begint en de Astijl ophoudt zie je aan de binnen zijde een kitrand wie het plaatwerk verbind.
De kitrand zit ook binnen in de Astijl.

https://flic.kr/p/pzTwzH

https://flic.kr/p/pzZgEw

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 31 oktober 2014 12:56 PM
  [ # 66 ]

Heb wat plaatjes van afgekitte delen waarna de lekkage weg was; scharnieren deur en A-stijl zijde van boven en zijkant gekit. De kabeldoorvoer incl. rubber afsluitring gekit(deur en A-stijl) en het interieurcontact rondom laagje kit.
Tevens dus(niet goed zichtbaar) het ik in de onderbreking in de goot een randje gezet waardoor er het water langer doorloopt en minder op de binnenzijde van het portier stroomt.(gaat nu verder langs A-stijl en wellicht nog wat over het portier)

Gegroet,
juriaan

Afbeelding Bijlagen
IMG_0413n.jpgIMG_0415n.jpgIMG_0416n.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
Wimlex
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016

- Ami 8 berline
- CX 20re
Gepost: 06 januari 2016 10:13 PM
  [ # 67 ]

Ook ik heb water in de voetenbak bestuurderzijde,verdacht waren de sparingen in de a-stijl links onderaan.Nadat ik deze dicht gemaakt had met deksels, nog steeds water.Na verder speurwerk met tuinslang kwam het via de binnenzijde van de deur.Het water kwam vanonder de deurpaneel onder de luidspreker.Water druipt op deurrubber,loopt over,en zakt tussen de aansluiting van dorpelstrip/deurrubber ,loopt onder tapijt zo naar lager gelegen voetenbak.Deurpaneel verwijdert en zag dat water aan de binnenzijde van de deur over het kunstof(doorzichtig) vochtscherm liep, en verzamelde onderaan en kwam door het kitwerk van het scherm heen onder de luidspreker.Scherm losgetrokken van de kit en schoon gemaakt.Nu met butyleenkit voor de caravan weer het scherm vast geplakt.Na enkele regenbuien nog enkele druppels,zie dat water boven de kitlaag nog verzameld.Ga van weekend afwateringgaatje boren boven de kitlaag,zodat het water terug de deur weerin kan lopen.Citroen had hier ook een soort van butyleenkit voor gebruikt om het te kunnen demonteren om bij de raammotor te kunnen,twijfel nu om een soort siliconenkit te gebruiken,omdat het water toch nog door de kitlaag heen kwam.Misschien had de kit ergens niet goed gehecht?Lijkt mij de goeie kit om te gebruiken(butyleen) Hebben jullie nog ideen?

Gr wimlex

Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999


Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!

Profiel  
 
Wimlex
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016

- Ami 8 berline
- CX 20re
Gepost: 31 januari 2016 12:11 AM
  [ # 68 ]

Nou,de lekkage via de deur is opgelost.Maar had nog een klein spoortje van water.Met papiertjes erachter gekomen dat dit langs de a stijl vanonder het dashbord komt.Direct aan passzijde gekeken en daar ook een paar druppels aan het dashbordkastje.Begin nu te twijfelen aan het ruitrubber? Dus we gaan weer met volle moed verder zoeken!,Pffff?!!!
Maar ik worstel en kom boven (HOOP IK)


Gr wimlex

Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999


Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 31 januari 2016 12:23 PM
  [ # 69 ]

Luctor et DEmergo…  Laughing

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 31 januari 2016 01:00 PM
  [ # 70 ]

ik heb ook 2 lekkage,s van water bij mijn 20re berline.Beide links voor. 1 via de pedalen ergens lekt het op de mat. 2 via de a-stijl of deurrubber loopt het op de bodem onder de mat. Alleen tijdens flinke regen buien.
Van de zomer maar eens wat aandacht aan schenken. De cx staat in de winter droog gestald en zomers tijdens slecht weer meestal onder een autohoes dus echt last heb ik er niet van. Die enkele keer dat het kan lekken maak ik het direct droog. Interessant topic dit!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Wimlex
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016

- Ami 8 berline
- CX 20re
Gepost: 15 februari 2016 09:41 PM
  [ # 71 ]

Na bezig te zijn geweest met ruitrubber,de gaatjes doorgespoten met wd40, had ik goede hoop.Toch weer water in de voetenbak.Het tapijt boven de pedalen was wat vochtig,dus ga maar weer hier zoeken en ook bij het schutbord alhoewel ik hier (nog niets geks heb kunnen ontdekken) In iedergeval in deze topic tips genoeg, hou jullie op de hoogte!.

Gr wimlex

Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999


Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!

Profiel  
 
Wimlex
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016

- Ami 8 berline
- CX 20re
Gepost: 09 april 2016 10:34 PM
  [ # 72 ]

Het is weer een tijdje geleden maar heb het lek boven water om het maar zo te zeggen.Na alle opties genoemd in dit topic na te lopen, zoals deurscharnieren etc afkitten, voorruit kitten onder het rubber op de auto en op de ruit en rubber met zwarte kit , is trouwens goed gelukt het kitwerk valt nauwelijks op , had ik nog steeds wat water in de voetenbak dat via de a stijl vanonder het dashboard vandaan kwam. Had zelfs de bevestiging beugel waarmee dash mee vast zet ingekit.Mijn vrouw vond dat ik een engelen geduld had want ben er aardig wat zaterdagen mee zoet geweest.Uiteindelijk nadat ik 2 dingen gedaan had ,heb ik geen water meer binnen.Dit is al enkele weken zo na veel regenbuien verder.Heb de regengoot onder de ruit (onder de motorkap) opnieuw in een goede kitlaag gelegd, hier zijn 2 delen op elkaar gelast en als de kitlaag lekt kan het water hieronder naar binnen komen boven het dashboard en een weg zoeken naar beneden via de a stijlen zowel links als rechts.Heb nooit de exacte plaats gevonden waar dat het naar binnen kwam maar was in iedergeval boven de bev beugel van dashboard.Als je onder vandaan kijkt zie je een hoop kitwerk vanaf fabriek zitten.En de kunstofmoer van de ruitenwisser moet een grote bron van lekkage geweest zijn terwijl die er keurig uit zag.Nadat ik deze verwijderd had bleek er van een duidelijke pakking geen sprake.Het kunstof boven op en rond de as bleek flinterdun en bevatte een scheurtje.Tijdelijk maar wel degelijk met kit een pakking gecreeerd en nu geen last meer van water binnen.Conclusie de regengoot en ruitenwisseras was lek.Nu op zoek naar een nieuwe moer voor op de as.Heb hem vandaag eens goed gewassen met veel water natuurlijk en eens lekker verwent met een poetsbeurt.Volgende week het tapijt weer terug want dat is er al vanaf de kerst eruit.Ik worstelde en kwam toch boven!!

Gr wimlex

Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999


Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 10 april 2016 12:13 PM
  [ # 73 ]

very good

Kan je evt nog een foto posten ter verduidelijking waar je precies allemaal gekit hebt??

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Wimlex
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016

- Ami 8 berline
- CX 20re
Gepost: 10 april 2016 12:54 PM
  [ # 74 ]

Ok art zal van de week eens proberen foto’s proberen te plaatsen,dit is voor mij de eerste keer,dus ben benieuwd of het lukt.Zat altijd in de verkeerde richting te zoeken,dacht dat het via de binnenschermen kwam.Omdat ik daar roestschade heb aan beide kanten.De foto’s maken dit topic wel duidelijk voor anderen die dezelfde klachten hebben,dus ga proberen.

Gr wimlex

Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999


Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 10 april 2016 09:29 PM
  [ # 75 ]

mocht het niet lukken mag je ze ook per mail naar mij sturen, dan plaats ik ze hier voor je.
Als het nodig is moet je me maar even via de pm benaderen.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook