34 van de 36
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende > 
   
Hilko aan de CX…
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 26 oktober 2014 11:02 PM
  [ # 496 ]

Heeee….

Ben jij dat niet?

https://www.facebook.com/groups/wrennieob/?fref=nf

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 oktober 2014 11:26 PM
  [ # 497 ]
waterman schreef:
Hilko16TZI schreef:

Het plan is zelfs om de auto komende zomer opnieuw te laten spuiten..

Weet je al waar? Ik zoek nog een cheap-ass spuiter die m’n bmw eens kan aanpakken als ie uit de short-lease terugkomt straks.

Was 1000 te duur?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6064
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 26 oktober 2014 11:43 PM
  [ # 498 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 oktober 2014 09:34 AM
  [ # 499 ]
F.SvM schreef:
waterman schreef:
Hilko16TZI schreef:

Het plan is zelfs om de auto komende zomer opnieuw te laten spuiten..

Weet je al waar? Ik zoek nog een cheap-ass spuiter die m’n bmw eens kan aanpakken als ie uit de short-lease terugkomt straks.

Was 1000 te duur?

Nee, maar ik wed nooit op één paard Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6064
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 oktober 2014 08:45 PM
  [ # 500 ]

Zit net eens de schorsingsregels door te lezen, maar daar wordt je ook al genaaid tegenwoordig.
In principe zal ik om het half jaar een auto schorsen. De eerste keer mag dat voor het laag tarief, daarna kost het € 120,- per schorsing. Dan kan ik die Xantia al beter gewoon op de weg houden heel het jaar door…
Dus, dubbel gepakt door de overheid: en geen mrb vrijstelling meer (dat is dan wel mijn keuze, maar toch) en dus ook nog eens alleen maar duur schorsen. Of lees ik het nou verkeerd?

Oh ja, het is hobby, het is leuk… hmz

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 27 oktober 2014 08:54 PM
  [ # 501 ]

Misschien een auto wegdoen een optie?

 

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 oktober 2014 08:56 PM
  [ # 502 ]

Je schorst de cx toch maar 1 keer per jaar?
Bv 1september 2014 schors je hem ,heft deze schorsing op,op 1 april 2015 en schorst hem weer op 1 september 2015 tot bv 1 april 2016.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 27 oktober 2014 09:56 PM
  [ # 503 ]

Het hoge schorsingstarief geldt niet voor voertuigen van 15 jaar en ouder Smile (bron: rdw.nl)

Meerdere malen per jaar schorsen zou je doen als je een auto dus ook weer ontschorst, normaal gesproken doe je dat maar 1x per jaar idd…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6064
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 oktober 2014 09:56 PM
  [ # 504 ]

Als je schorst binnen een jaar na de eerste schorsing betaal je het hoge tarief, maar er staat wel bij dat het hoge tarief niet geldt voor auto’s van 15 jaar en ouder. Als dat laatste klopt zoals ik het lees, is het tarief gewoon 24,- per schorsing, maar heel duidelijk vind ik het niet.

@ René: grapjas Very Happy

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6064
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 31 oktober 2014 04:37 PM
  [ # 505 ]

Einde eerste seizoen CX rijden. De auto staat geschorst en wel op een veilige plek.

Door allerlei omstandigheden is het eerste seizoen me niet in de koude kleren gaan zitten. Elke andere auto had dan ook allang een schop gehad, maar zoniet deze CX. Wat een enorm fijne auto, wat een schoonheid ook, ondanks het minder mooie lakwerk, en wat een karakter.

Volgend jaar gaat de lak aangepakt worden, daarna moet ik nog eens op zoek naar een netter (blauw) interieur. Voor het moment is dat ook het enige, verder is de auto eigenlijk wel “klaar”.

Ga ik nu eerst maar eens 6 maand Xantia rijden. Ook geen straf, wel totaal anders…

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6064
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 mei 2015 06:02 PM
  [ # 506 ]

Zo, de auto rijdt weer. En is zelfs al gespot (Dank CXreflex1980):

Eerste belangwekkende punt is APK keuren. Nou verwacht ik niets geks, maar je weet maar nooit. Het blijft een CX natuurlijk Very Happy
Verder heeft ie de winterslaap goed doorstaan, en zelfs het maandje gebruik (in de pekel…) heeft ‘m niet echt kwaad gedaan.

Verder heb ik besloten om de auto NIET te laten spuiten. Dat is puur geld weggooien. Gezien de donkere plannen van alle Milieu-ridders in gemeenteraden kan er over pak ‘m beet een jaar of 4 misschien wel helemaal niet meer met zo’n oude diesel gereden worden.
Ik ga de auto wel technisch in orde houden.
En dan gaan we wel zien, verder, waar het schip strandt. Rijden doet ie in ieder geval helemaal geweldig.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 03 mei 2015 06:17 PM
  [ # 507 ]

Mooi werk! Ik heb er ook nog even een rondje omheen gelopen. Wat waren het toch 16.000 fijne kilometers Smile

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6064
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 mei 2015 06:45 PM
  [ # 508 ]

Hmpf.

Mijn (of liever, die van de CX) luchtige hoorn doet ‘t niet.
De gewone toeter kwaakt er lustig op los indien bedient, dus daar ligt het niet aan.
En met de plus van de compressor van de luchthoorn rechtstreeks op de accu doet ie ‘t heel erg goed huh

Ergens tussen schakelaar en compressor gaat ‘t dus fout. Iemand een idee waar ‘t dan meestal aan schort? Ik heb contacten schoongemaakt, het relais war het plusdraadje vandaan komt losgehad en ook de contacten gedaan, maar de luchthoorn gaat het niet doen.
Geen ramp verder, ik heb een werkende claxon dus voor de APK zit ik goed. Maar het zou leuk zijn als de luchthoorn ook weer meedeed.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 mei 2015 07:32 PM
  [ # 509 ]

Zekering? Mr. Green

Er zit toch een relaisje voor die compressor? Ik meen dat-ie bij Het Blauwe Mormel zowat meteen naast de compressor zat, op het linker binnenscherm (ik hoor dat te weten aangezien ik dat ding zelf uit die GTi gepulkt heb en met relais en al in de Capri heb geklust, maar dat is ergens in een duister gat in m’n geheugen gevallen). Is die in orde?

Waarmee de eenvoudige/logische en dus waarschijnlijk onjuiste suggesties maar meteen gedaan zijn Very Happy

Derk

Edit: in de GTi deden de hoorns het na schoonmaken en smeren van de compressorschoepjes nog niet, omdat de membranen van de hoorntjes zelf verkleefd waren. Een korte stoot lucht op 8 bar deed de baan. Hoe lang is die hoorn al stil?

nvm, de hoorn compleet doet het goed aan accu plus, niet alleen de compressor. Le! Zuh!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 mei 2015 08:00 PM
  [ # 510 ]

Er zit een relais, meestal ergens boven de accu. Beun a la Francaise…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
34 van de 36
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook