Aftermarket Radio Fascia Bonheur 2002 (Met groot display)
pjierrus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-11-2014

Gepost: 24 november 2014 10:21 PM

Goedenavond,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Xsara fase 2 bonheur uit 2002 (waar ik overigens heel erg tevreden mee ben Wink en heb me gewaagd aan het inbouwen van een aftermarketradio. Qua bekabeling geen grote problemen gehad (moest het draadje voor de schakelstroom en de voeding omwisselen, maar daar waren al kant en klare voorzieningen voor te vinden in het kabelboompje achter de JVC radio).

Nu heb ik uiteraard een mooie rand gevuld met niets rondom de DIN formaat radio waar ik graag wat aan doe. Na het afstruinen van ebay een fascia-adapter-frame-geval gekocht bij verkoper liquidice maar deze bleek totaal niet te passen (gaat om het volgende http://www.ebay.co.uk/itm/CT24CT02-CITROEN-XSARA-2002-FASCIA-FACIA-TRIM-ADAPTOR-SURROUND-PANEL-PLATE-/160762756360?ssPageName=ADME:X:RTQ:GB:1123 ). Ik zie trouwens net dat de beschrijving van het product aangepast is, misschien na mijn melding dat hij totaal niet past.

Weet iemand hoe, en waar, ik een mooie oplossing vind voor dit probleem. Een foto ter illustratie van de afzichtelijkheid:

Overigens heb ik het plastic ‘lijstje’ van de radio afgehaald (was demontabel), en dus zou hij nu precies DIN formaat moeten zijn.

Ik hoor graag jullie ideeën! (en ja, er moest echt een aftermarket radio in Wink

edit:
Deze optie bestaat ook nog:

http://www.ebay.co.uk/itm/Connects2-single-DIN-Stereo-Facia-Adapter-For-Citroen-Xantia-Xsara-II-CT24CT01-/320947319385?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4ab9f37259

maar ik daar zal in gesneden moeten worden, waar ik me zonder de juiste apparatuur niet aan durf te wagen (het moet wel mooi blijven natuurlijk Wink

en deze optie:

http://www.ebay.co.uk/itm/CITROEN-XSARA-CD-SINGLE-DIN-FASCIA-FACIA-FP-12-05-NEW-/250675386835?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a5d6ad9d3 (is inderdaad voor die vreemde gespiegelde engelse auto’s, maar ze zijn ook in reguliere variant te verkrijgen)

Maar ik kan me niet voorstellen dat dit gaat passen, ondanks de beschrijving.

Profiel  
 
pjierrus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-11-2014

Gepost: 25 november 2014 05:06 PM
  [ # 1 ]

Mocht er iemand overigens weten waar ik de kunststof plaat kan vinden rondom het schermpje en de radio (met het roostertje erin) dan zou dat ook een welkome tip zijn, dan zou ik alsnog een poging kunnen wagen het een en ander te bewerken.

Op ebay zijn wel righthand drive fascia’s te vinden met din uitsparing, maar geen linkshandigen. Een plaatje zonder din uitsparing is ook een optie, dan heb ik in ieder geval iets om mee te experimenteren.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 november 2014 10:02 PM
  [ # 2 ]

Volgens mij kun je ze gewoon bij de dealer bestellen, in verschillende printjes..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook