2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Jammer, hij wil niet meer rijden
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 21 september 2014 10:45 PM
  [ # 16 ]

Zeg, iets anders.. Waar zit eigenlijk de benzinepomp bij een XU blok? Ook bij de tank, maar waar ergens?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 21 september 2014 10:56 PM
  [ # 17 ]

Bij mij zit ie toch echt boven op het blok, aangedreven door een extra nok op de nokkenas!

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6064
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 september 2014 11:01 PM
  [ # 18 ]

Bij een carburateurmotor wel. Bij een injectie hangt ie bij het rechterachterwiel, samen met het filter.

Profiel  
 
John2014
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 16-06-2013

Gepost: 22 september 2014 05:17 PM
  [ # 19 ]

Ik heb nog een tijd gehad de brandstofpomp te vervangen.

Sorry jongens, nog steeds to be continued.

Ik hoop er in oktober tijd voor te hebben.

Profiel  
 
Gepost: 22 september 2014 05:41 PM
  [ # 20 ]

Hahahaha, oké, we wachten in spanning af. By the way, als je langer dan een kwartier werk hebt met het ruilen van de pomp, dan doe je iets niet goed. Enfin, succes!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
John2014
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 16-06-2013

Gepost: 22 september 2014 05:44 PM
  [ # 21 ]

Ja het is een slap excuus, i know!

Ik heb de Citroen ook niet nodig dus dan schiet het ook minder op.
Ik ben er niet afhankelijk van, puur voor de plezierritjes.
Maar ik ga na mijn vakantie ermee aan de slag want wil ‘m ook niet te lang stil laten staan.

Profiel  
 
Gepost: 22 september 2014 05:51 PM
  [ # 22 ]

Hahahaha (ben nog aan het bijkomen…), maar bedenk wel dat een Citroën er niet beter van wordt als je ‘m NIET gebruikt. Verder moet je natuurlijk helemaal zelf weten wanneer je dat ding erin zet, dat zijn onze zaken niet. Een excuus lijkt me dan ook niet nodig.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
John2014
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 16-06-2013

Gepost: 22 september 2014 05:58 PM
  [ # 23 ]

Jawel, ik heb zwaar verzaakt en had die pomp er dezelfde avond dat ik ‘m ontving er nog in moeten zetten Razz

Nee, zonder gekheid gaat nu snel gebeuren, ik wil weer ff lekker BX rijden namelijk!!!!!

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 22 september 2014 11:10 PM
  [ # 24 ]

Morgen zit de pomp er dus in?! Laughing

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
John2014
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 16-06-2013

Gepost: 25 november 2014 10:39 PM
  [ # 25 ]

Ik kwam vorige week vrijdag eindelijk toe aan het installeren van de donor brandstofpomp die ik van Hans heb gekregen.
Het installeren van de donor brandstofpomp was inderdaad een makkie Smile
Hans nogmaals dank, de BX krijgt nu weer brandstof.
Helaas krijg ik ‘m nog steeds niet aan de praat, dus er is (inmiddels) meer aan de hand.

Vanavond heeft een bevriende automonteur naar de BX gekeken en we kwamen tot de volgende conclusie:

-krijgt brandstof
-heeft vonk
-injector geeft “puf” brandstof tijdens startpogingen

Oftewel, alle factoren die noodzakelijk zijn voor het starten zijn dus aanwezig.
Morgen gaan we andere bougies proberen.
De huidige bougies zijn nog maar een jaar oud, maar je weet nooit.
Ook zullen we proberen of hij op remmenreiniger wil lopen.

Hebben jullie nog tips?

De BX reed enkele maanden geleden dus nog perfect.
Begon bij wachten voor stoplicht soms met uitvallen.
Uiteindelijk viel hij tijdens perfect stationair draaien uit en was hij niet meer aan te krijgen.
Na vervangen van de brandstofpomp sloeg hij even aan en was daarna weer dood als een pier.

Alle tips welkom…

Bedankt mannen.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 november 2014 11:28 PM
  [ # 26 ]

Dat ie een vonk geeft bij het starten wil nog niet meteen zeggen dat de ontsteking goed werkt…
Been there!
Heeft ie een ontstekingsmodule achter de bobine (op het schutbord) of in de bobine zelf (op de motor)?

Profiel  
 
John2014
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 16-06-2013

Gepost: 25 november 2014 11:34 PM
  [ # 27 ]

Euh…. geen idee…..

Is dit de ontstekingsmodule?

Zag wel een losse stekker en een draadje met een los stekkertje eraan, maarja dat was toen hij nog goed liep ook al zo.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 november 2014 12:17 AM
  [ # 28 ]

Ik ben niet zo thuis in dit type, maar volgens mij is dat de bobine met ontstekingsmodule erin.
Met een meerpolige stekker.
Misschien helpt het als je er een beetje aan frot, als dat niet helpt zou ik de hele bobine vervangen door een leenexemplaar (die zeker werkt). Als ie het dan nog niet doet weet je dat je het ergens anders moet zoeken.
In de ECU bijvoorbeeld. Er zijn al verschillende (weliswaar 16 modellen) met een doorgebrande ECU gesignaleerd…

Profiel  
 
Gepost: 26 november 2014 01:25 AM
  [ # 29 ]

Die ECU zou je nog even kunnen ‘resetten’: accukabels los, de losse kabels (draden aan de auto) even tegen elkaar, tien minuten wachten en de accukabels weer op de accu vastzetten. Die ECU kun je uitlezen, zodat je een idee hebt waar je het probleem moet zoeken. Als het goed is, zit er rechtsboven de klok op je dashboard een motormanagement/katalysatorlampje. Dat gaat knipperen als je het contact aanzet en er is sprake van een storing.

Als het goed is, staan hier de codes: http://www.205gti.com/downloads/xu9j2_ecu.pdf

Geleend van de AX-club, waar ze met dezelfde motoren te maken hebben:

Hoe reset ik de ECU? (Sander)
- De stekker van de ecu eruit trekken en weer terugstoppen. Hij is dan meteen gereset en je hoeft je radio niet opnieuw in te stellen.
- Motor starten en overal vanaf blijven (beslist geen gas geven). Als ie afslaat gewoon weer proberen.
- Je hoort nu de motor af en toe bijregelen. Het toerental gaat wat op en neer.
- Als de fan aanslaat is de motor praktisch warm en is zn stationair loop ingeregeld. Het duurt ongeveer 10 minuten voor het zover is.
- Ecu reset kan ook door de accu zo’n 10 minuten los te gooien. MAAR: ga er niet met een stopwatch naast zitten voor die 10 minuten. Gewoon je olie verversen of een andere reparatie gaan doen, tegen de tijd dat je klaar bent is ie dan wel klaar om weer ingelezen te worden Smile

Alternatief: Sneller gaat het resetten via de uitlees-stekker: 25 seconden met een draadje het contactje in de uitlees-stekker met het chassis verbinden en klaar. Het is een groene 2 polige stekker die losbungelt ergens onder je ECU tafel.
Als je contact 2 daarvan ‘kortsluit’ met massa reset ie ook. Gewoon alle 2 even proberen; in 90% van de gevallen staan er geen nummertjes bij en moet je dus alsnog gokken. Eentje is als t goed is nergens op aangesloten dus kwaad kan het niet.
Uiteraard de grote stekker wel op de ECU laten zitten, anders is er überhaupt geen enkele elektrische verbinding met de ECU (dus óók niet vanaf de diagnose-stekker!).

Hoe lees ik de ECU uit?
Dit verschilt per injectiesysteem en staat beschreven in Vraagbaak of Haynes. In grote lijnen maak je een schakelaar vast aan een stekkeraansluiting die bij je ECU vandaan komt. het andere uit einde verbind je met de massa van de auto. Je zet de auto op het 2de contact en dan zet je de schakelaar 3 seconden op aan. Je motorstoringslampje knippert dan een aantal keren om aan te geven wat er eventueel aan de hand is. Het begint en eindigt altijd met een start en stop signaal.

Elders op het forum is overigens meer te vinden over Deauvilles met startproblemen, met onder meer deze storingslijst (om maar eens aan te geven dat het soms in meerdere zaken zit):

1. Slechte massaverbinding nabij het injectiehuis op het motorblok
2. De connector naar de injector/temp.sensor maakte inwendig sluiting door vervuiling
3. Iemand had de aanslagschroef verdraaid tbv. het dc motortje voor de stationair toerentalregeling.

Enfin, kijk ook even hoe je oude bougies er uitzien, als je ze toch vervangt. De kleur (bv grijs of zwart) zegt ook wel iets over het probleem. Succes!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 26 november 2014 08:51 AM
  [ # 30 ]

De ontstekingsmodule is een losse module ergens onder de bobine, moet je even de draden volgen. Als dat niet lukt zal ik vanmiddag even een foto posten van de ontstekingsmodule. Ik heb een poos geleden hetzelfde probleem gehad, slecht stationair lopen, moeilijk weg rijden omdat de motor ‘bokt’, uitvallen bij stoplicht. Ik heb toen (op goed geluk) de bobine vervangen en nu loopt de motor weer perfect.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook