5 van de 15
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
De C6 3.0 V6 op LPG van guznax
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 13 december 2014 01:22 PM
  [ # 61 ]

Ik heb nog een andere vraag over het middenscherm bij het op contact zetten:

- de ene keer verschijnt meteen het ‘audio-scherm’
- de andere keer lijkt de computer opnieuw op te starten, te beginnen met de golvende lijn met citroën etc.

Dit was voor het aansluiten van de yatour ook al zo.
Is het normaal dat dit willekeurig is?

of kan er een storinkje in het systeem zitten, waardoor de computer zichzelf opnieuw opstart?
(dat merk ik aan de cruiscontrol die één op de 10 ritten ineens niet werkt Smile)

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 13 december 2014 01:50 PM
  [ # 62 ]

Opnieuw opstarten is normaal ....

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 13 december 2014 01:52 PM
  [ # 63 ]

Opstarten met de gestyleerde tekening van de C6 is normaal. Misschien doet hij dat niet wanneer het contact minder dan x minuten onderbroken geweest is? Wanneer de cruise control niet werkt, ligt dat waarschijnlijk aan de controlemodule op het stuur. Daar is al veel over geschreven op het forum…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 13 december 2014 04:10 PM
  [ # 64 ]

dank je, Rens

@middenscherm: hij gaat altijd even op het beginscherm, soms blijft hij even zwart en duurt het echt even een seconde of tien-vijftien voordat hij is opgestart. andere keren heel kort meteen beginscherm en na 1-2 seconden al op audio.

@ cruis control: Da’s waar ook. dat het aan de cruiscontrol zelf kan liggen, had ik niet aan gedacht. Omdat ik op de technische meeting had gehoord dat de cruiscontrol het eerste is wat zo’n beetje bij iedere storing uit gaat. Ik ga eens even lezen. dank!

Profiel  
 
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 20 december 2014 09:11 PM
  [ # 65 ]
guznax schreef:

Bij mij zit er een RT3-EV met autotelefoon op. Zal van 2006 zijn.
Daar zit geen bluetooth op, toch?

Voor het telefoon gebeuren is een dualsim geen optie?

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 20 december 2014 09:17 PM
  [ # 66 ]
Michel HP schreef:
guznax schreef:

Bij mij zit er een RT3-EV met autotelefoon op. Zal van 2006 zijn.
Daar zit geen bluetooth op, toch?

Voor het telefoon gebeuren is een dualsim geen optie?

Dat is voor ons geen optie, omdat mijn vrouw en ik beide even vaak in de auto rijden.
Als ik in de auto rijd, bestaat -als iemand mijn vrouw belt- de kans dat ik in de auto de oproep krijg.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 20 december 2014 09:25 PM
  [ # 67 ]
guznax schreef:

nog een andere vraag.

Voor het neerklappen van de achterbank kan aan de zijkant de rugleuning ontgrendeld worden.
dat ontgrendelen ging prima, alleen bij het terugklappen springt de vergrendeling niet terug.

dat gebeurt aan beide kanten. zie ik iets over het hoofd of is het gewoon een kwestie van een beetje smeren met kruipolie?

bij voorbaat dank!

opgelost. De achterbank moet redelijk lomp tegen de achterwand worden geklapt. Dan valt hij netjes in het slotje. Dat kleine achterbankje is best wennen, dus ik ga het vaak gebruiken Rolling Eyes .

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 20 december 2014 11:58 PM
  [ # 68 ]

Ok

Hieronder nog even wat uitgebreidere ervaringen.

Over het algemeen heel tevreden met de auto.
Hij rijdt fijn. Vooral het karakter van de V6 vind ik echt heerlijk.
Mijn vrouw vindt het ook een hele fijne auto.
het vreemde gedrag (bv dat de cruis-control het soms wel-soms niet doet) vindt ze niet zo erg cheese .

Het gebruik op LPG komt de laatste 2 tanks gemiddeld op 6,4 km/l uit. Ik heb wel alleen in de stad gereden, veel korte ritjes en heel af en toe eens een stukje snelweg. Ik tank BP. (Dat is BK autogas, geloof ik). binnenkort ga ik weer een lange snelwegrit maken. Eens kijken wat dan het verbruik is.
Voor een tank ben ik minder dan 30 euro kwijt tongue wink .

De automaat schakelt vooral koud een beetje met schokjes.
De laatste paar dagen merk ik dat de C6 bij wegrijden na een koude start wat onregelmatig van zijn plek komt. Net alsof je zacht 3 keer ‘pompend’ op je rem trapt. als je eenmaal van je plek bent, rijdt hij normaal. opvallend is ook een soort ‘terugschakel-schokje’ vlak voordat de auto stil staat.
eigenlijk is het: hoe warmer, hoe soepeler. Is bovenstaand gedrag normaal?

Verder start de auto af en toe heel slecht (1 op de 10-15 keer), terwijl ie de anders meteen aanslaat.
Hij start altijd op benzine en schakelt na een seconde of 10-20 of zo over op LPG. Als ie eenmaal loopt, loopt de motor heel mooi rond zowel op benzine als op LPG. Wanneer hij slecht start is altijd met een (min of meer) koude motor. Gisteren na 5 uur in de parkeergarage. Woensdag ga ik even naar JO, maar er is een kans dat de storing zich niet voordoet en hij niet kan zien wat er mis is. Vandaar de vraag of jullie een idee hebben. De volgende mogelijkheden heb ik doordacht:

- Vandaag dacht ik dat er misschien LPG door één van de injectoren lekt en dat er bij de start nog gas in de cilinder zit. Dat lijkt me alleen onwaarschijnlijk, omdat het mij onwaarschijnlijk lijkt dat alle 6 de injectoren in één keer gaan lekken. Als we de storing niet vinden, rijd ik even langs AGIN om de LPG een week uit te zetten.Zodat we kunnen kijken of de storing zich ook voordoet bij alleen benzine;
- brandstofleiding lek lijkt me ook onwaarschijnlijk, anders zou het slecht starten op andere momenten ook plaatsvinden;
- Bougies, bobines en accu lijkt me uitgesloten gelet op het goede lopen en het goed starten op andere momenten;
- Ik heb het idee dat het de brandstofpomp of het relais van de brandstofpomp is.

Wat denken jullie?

groeten,

Xander

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 21 december 2014 12:07 AM
  [ # 69 ]

De mijne schakelde ook met een schokje terug naar de eerste versnelling. Na het spoelen van de automaat was dat weg.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 21 december 2014 12:22 AM
  [ # 70 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]

Bij mij is het ondanks het spoelen helaas gelijk gebleven.
Door de versleten fusées, is bij mij de rechter voorband harder gesleten dan de linker. Ik heb ergens gelezen dat de automaat bij een verschil in omwentelingen van de wielen in een soort ‘bescherming-stand’ gaat waarin ie minder lekker schakelt. Misschien ligt het daar wel aan.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 21 december 2014 12:24 AM
  [ # 71 ]

Dat zou dan met het uitwisselen van voor- en achterwielen getest moeten kunnen worden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 december 2014 10:59 AM
  [ # 72 ]
guznax schreef:

Het gebruik op LPG komt de laatste 2 tanks gemiddeld op 6,4 km/l uit. Ik heb wel alleen in de stad gereden, veel korte ritjes en heel af en toe eens een stukje snelweg. Ik tank BP. (Dat is BK autogas, geloof ik). binnenkort ga ik weer een lange snelwegrit maken. Eens kijken wat dan het verbruik is.

Weet je dat heel zeker? Hoe heb je dat uitgerekend?
Dit komt namelijk neer op ruim 1 op 15,5. Dat red je met een diesel amper…

Of bedoel je gewoon 1 op 6,4? Wink

Edit: Ik geloof dat als ik het nu nogmaals goed lees er ook 1 op 6,4 staat, niet echt heel gunstig dus…

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 21 december 2014 12:27 PM
  [ # 73 ]

haha! Ik breek alle records.
ik bedoel inderdaad 1 op 6,4.

Daar zitten ook ritjes tussen dat ik op een regenachtige dag de kinderen naar school breng.
1,6 km heen en 1,6 km terug en vervolgens gaan werken met het openbaar vervoer Smile. Het verbruik zal verhoudingsgewijs wat hoger zijn doordat het in de winter de propaan/buthaan verhouding van LPG iets ongustiger is voor het verbruik. Ook de fusées voor die nog gerepareerd moeten worden, hebben snellere slijtage van de banden tot gevolg. Aan de onderhoudshistorie zie ik dat de banden (michelin primacy) al na 20.000 km versleten waren en bij mijn huidige banden nog eens rechtsvoor meer slijtage dan linksvoor.
De uitlijning van vooral de voorwielen is niet ideaal.

Volgens de specs is het verbruik in stadsverkeer op benzine 1:6,1. tja. voor korte ritjes is de c6 niet gemaakt Smile


Nog even over het af en toe slecht starten:
Ik heb nog even gekeken of het invloed heeft hoe lang de auto heeft stilgestaan ivm een mogelijk ‘doorlekkende’ gasinjector. even een paar koude starts uitgeprobeerd:
- na 3 uur
- na 5 uur
- na 14 uur

In alle 3 de gevallen meteen starten. Hopen dat de oorzaak gemakkelijk te vinden is. wat denken jullie?

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 22 december 2014 10:43 PM
  [ # 74 ]

Na nog wat verder proberen, blijkt het startprobleem zich zo consequent rond 30-45 minuten na het uitzetten van de motor op LPG voor te doen. Het ‘lukt’ me zo om de storing zich herhaaldelijk te laten voordoen.

Vandaag even langs Agin in Rotterdam gereden (vialle lpg garage). vriendelijke lui daar.
Tijdens het lopen zagen ze niks vreemds. Ze hebben de LPG daarna afgesloten, zodat ik vanavond even kon kijken of het probleem zich zonder gas ook voordoet. 2 x na 45 min gestart op benzine en geen probleem.

Dus de oorzaak lijkt bij de LPG te liggen. Waarschijnlijk een licht lekkende injector.
Morgen rijd ik terug naar Agin voor het vervolg. Misschien de injectoren één voor één in een bakje water houden Smile

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 26 december 2014 09:18 PM
  [ # 75 ]

Hoi,

Startproblemen lijken te liggen aan een versleten startmotor die teveel stroom trekt in combinatie met een accu die aan het einde van zijn levensduur is. Van JO begreep ik dat de computer beneden een bepaalde spanning niet opstart en dan de startprocedure niet begint en bv geen vonk aan de bougies geeft. Volgende week worden worden die vervangen. wel zo fijn met wat kouder weer in het vooruitzicht.

Nu zie ik dat iedere keer na het starten de datum- en tijdinstellingen eruit zijn.
Zou dat kunnen komen doordat de spanning te laag wordt of heeft dat een andere oorzaak?

groeten,

xander

Profiel  
 
 
5 van de 15
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook