Water in kofferbak C4 coupe 2007
kbeish01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 21-12-2014

Gepost: 21 december 2014 08:23 PM

Hallo,

Ik ben kortgeleden de eigenaar geworden van een C4 coupe uit 2007. Nu heb ik het probleem dat er water de kofferbak inloopt en je raadt het al dat ik nog niet heb kunnen vinden waar het vandaan komt. De doorvoer van de kabels die aansluiten op het deksel en op de kofferbak zijn waterdicht. Ik heb reeds de bumper gedemonteerd en alle doorvoeren die ook maar iets verdacht leken voorzien van kit. Ook komt het niet bij de lampen naar binnen. De auto is schadevrij dus gescheurde kitnaden lijkt me ook niet echt de boosdoener. Het rubber van de kofferbak is ook nog in prima staat. Vandaag heb ik ook nog even gekeken naar de kabeldoorvoer van de parkeermodule en ook deze afgekit. Deze leek ook wel iets te veel ruimte te hebben. Geen enkel deel van de bekleding is vochtig dus het lijkt erop dat het ter hoogte van de bumper naar binnen komt. Mocht er iemand zijn die ook een soortgelijk probleem heeft of heeft gehad dan hoor ik graag de ervaringen.

m.vr.gr.

Klaas

Profiel  
 
d-super
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 05-06-2004

- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Gepost: 23 december 2014 01:29 AM
  [ # 1 ]

Niet toevallig het slangetje van je ruitensproeier los??

Profiel  
 
kbeish01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 21-12-2014

Gepost: 25 december 2014 01:40 PM
  [ # 2 ]

Probleem is opgelost. Na lang zoeken ware er 2 oorzaken. Er kwam water langs de afdichting van de ontluchtingsroosters achter de bumper en er kwam water langs de afdichting van de kabeldoorvoer naar de parkeersensoren. Na demontage van de bumper is alles goed toegankelijk en heb ik alles gedemonteerd en voorzien van een kitrand. Na montage van de roosters en de doorvoer ook dit netjes afgekit. De kofferbak is na controle met een lage drukspuit en hevige regenval afgelopen nacht nog steeds kurkdroog. Ik heb tevens de bitumen laag in de bak van het reservewiel verwijdert omdat hier ook water onder zat. Dit water kan niet meer goed weg en zal dus t.z.t. roestvorming gaan geven. Na verwijdering heb ik deze plek voorzien van een undercoatlaag en werk deze verder af met vilt of eventueel nieuwe bitumen. Het gehele klusje heeft een paar uur geduurt maar het resultaat is in ieder geval prima. Ik mag aannemen dat dit probleem bij meerdere auto’s voorkomt omdat de afdichtingen nu niet echt getuigen van degelijke afwerking. Het de/monteren van de bumper is prima zelf te doen.

Deze post kan dus nu worden afgesloten. Tevens nog bedankt voor de reactie

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook