57 van de 82
« Eerste  < Vorige 55 56 57 58 59 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 25 februari 2015 08:35 AM
  [ # 841 ]
waterman schreef:
Arjan Verkade schreef:

Op het factuur staat wel “benzine filter CX”, kan dat een probleem zijn?

Ja. Tenminste, als men dat filter in de aanzuigleiding heeft geplaatst zoals het origineel zit. Een cx filter moet in de drukleiding namelijk.

Benzinedrukmeter kunnen we regelen.

Dan zou het goed zitten,  zo waterman omschrijft.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 februari 2015 12:23 PM
  [ # 842 ]

Ja, het filter zit wel op de juist/originele plek.
Maar het is niet het juiste filter, zover ik begrijp is een CX filter niet geschikt om in een aanzuigleiding te plaatsen.

Wat mogelijk kan veroorzaken tot een (te) lage brandstofdruk?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 februari 2015 12:24 PM
  [ # 843 ]
Arjan Verkade schreef:

zover ik begrijp is een CX filter niet geschikt om in een aanzuigleiding te plaatsen.

Wat mogelijk kan veroorzaken tot een (te) lage brandstofdruk?

Klopt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 25 februari 2015 02:55 PM
  [ # 844 ]
Arjan Verkade schreef:

Even de dorpelplaat eraf gehaald om te zien wat erachter zit.

CX filter zo te zien.

Met 3 aansluitingen lijkt het me een originele DS brandstofpomp.

Zover ik kan zien zit het filter in de aanzuigleiding, waar het originele DS filter ook zou zitten.
Geen goede combi dus?

Misschien ben ik helemaal abuis. Maar aan de brandstofleidingen te zien op de tweede foto, loopt de drukleiding over de pomp naar voren, naar het benzinefilter. Naast de pomp en benzinefilter loopt volgens mij een retourleiding.

Als ik naar het schema kijk, zit het originele filter (2) in de aanzuigleiding welke naar de pomp gaat, de drukleiding zit het midden.
Als ik de foto’s en het schema bekijk zit het CX filter in de drukleiding naar voren toe. Zou het goed zitten.
.


1 CX filter
2 Originele brandstoffilter
4 Brandstof drukregelaar

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 februari 2015 03:19 PM
  [ # 845 ]

Op de foto zie je niet alles even goed denk ik Wink

De drukleiding loopt over de pomp naar voren richting de motor. Het filter zit echter naar achter, meer richting het achterwiel. Waar je ook een slang vanaf onder de achterbank zit komen die het filter in gaat.

Het filter zit op de meeste linkse aansluiting op de pomp op mijn foto. Wat overeen komt met de onderste aansluiting in jouw schema.
Op de foto van het filter zie je de leidingen door een nauw gat gaan, die komen op foto 2 link bovenin weer uit.

Hopelijk kan je me volgen Wink

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 25 februari 2015 04:17 PM
  [ # 846 ]

Kan ik helemaal volgen, het zit dus wel op de originele plaats maar een verkeert typefilter. Er moet inderdaad wel een filter voorde pomp anders draait die stuk.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 februari 2015 11:52 AM
  [ # 847 ]
Arjan Verkade schreef:

Dit vind ik dan wel weer een rommeltje. Net even gekeken, maar op het gevoel zat er niets echt heel erg los.

Ik heb alleen de juiste stekkertjes nog nergens kunnen vinden. Volgens mij horen ze te zijn zoals die witte.
Gezien er al zoveel op zit wat niet hoort, weet ik ook niet wat de originele kleuren zijn.

Ook lastig, op de bobine zitten 3 pinnen per kant. Bij de massa kom je daar wel mee uit. Maar bij de plus zitten er 5 a 8 stekkers op, waardoor er nu weer allemaal verlopen tussen zitten.

Ik heb er al eens naar gezocht, maar heeft er iemand een foto van hoe het hoort te zitten? Het is vaak wel een bende in die hoek Confused

Iemand nog tips of hier een mooi voorbeeld van hoe het hoort te zitten allemaal?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 26 februari 2015 01:01 PM
  [ # 848 ]

Ja, zie wphb elektrisch schema !

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1523
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 26 februari 2015 02:07 PM
  [ # 849 ]

Ja, ben bang dat ik met mijn lpg en zonder weerstand geen ‘standaard’ beeld kan geven

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 26 februari 2015 02:44 PM
  [ # 850 ]

Dit ziet nog origineel uit,


Komt van deze Franse site, 

http://salvads2123injection.utiliweb.fr/sujet792/23-ie-a-redemarrer.html

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 februari 2015 08:09 PM
  [ # 851 ]

Thanks, dat zijn eigenlijk ook maar eenvoudig stekkertjes…
Wellicht is dat dan de enige optie.

citroen23 schreef:

Ja, zie wphb elektrisch schema !

Volgens het schema zit er maar 1 op de plus, deze komt van het contactslot.
Op de massa 2 stuks, 1 loopt terug naar het dashboardpaneel. De andere naar de distribiteur. Dat zal bij mij de 123 zijn vermoed ik.

In de praktijk zitten er dus vaak (veel) meer draden dan in het schema Confused

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 26 februari 2015 08:13 PM
  [ # 852 ]

Het schema van de 23ie zegt: één plus van het contact naar de bobine, één plus voor de injectiecomputer/relais op de bobine en één plus voor de extra koelfan op de bobine.

3 dus. niet 1.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 februari 2015 09:09 PM
  [ # 853 ]

Oké duidelijk!

De documentatie is dan toch niet overal compleet, want in de schema’s waar ik in zat te kijken staat duidelijk IE op de pagina vermeld.
Zelfs in een compleet boek over de 23 Injectie (boeknr 639/6 voor modeljaar 73) staat de fan en de computer niet in het schema vermeld Confused

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 26 februari 2015 09:46 PM
  [ # 854 ]

Dan kijk je naar het wagenschema. Er hoort ook nog een IE schema bij, roze van kleur.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 februari 2015 10:10 PM
  [ # 855 ]

Het hele injectie boek dat ik heb is roze.

Dit schema is van IE (DJ IE).

In het “diagram of wiring system” komt de fan ook niet voor.
Zover ik zag zou de fan nr 67 moet hebben, maar de legenda houd op bij 65.

Profiel  
 
 
57 van de 82
« Eerste  < Vorige 55 56 57 58 59 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook