18 van de 18
« Eerste  < Vorige 16 17 18
   
White Bx 16 Valve     Vermogensmeting
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 20 november 2014 02:27 PM
  [ # 256 ]

Als de XM klaar is zal ik ze misschien ook wel eens mee nemen naar school Smile Het zou eigenlijk ook wel eens interessant zjin om die testen te kunnen doen op zijn normale stand en op zijn sport stand.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 26 februari 2015 10:53 PM
  [ # 257 ]

Vandaag heb ik de BX nog eens meegenomen naar school om daar eens een vermogensmeting uit te voeren.
Ik had vandaag als labo opdracht, een vermogensmeting en als het allemaal goed verliep mochten we nadat we eens geoefend hadden met een auto van school eens met een eigen auto proberen. Ik had hiervoor dus de BX van mijn vader meegenomen. We hebben op school verschillende testbanken, maar die waar ik de BX op getest heb is de meest geavanceerde die momenteel bestaat. Hierbij draaien de achterwielen mee met de snelheid van de voorwielen zodat de ABS geen storing geeft en er zit een weerstation in ingebouwd die alles automatisch omrekent naar de ISO en DIN norm zodat we echt het werkelijk aantal pk konden weten zonder dat er met gegevens moest geprutst worden.
Ik was heel erg blij met de resultaten, de foto’s spreken voor zich:

Het normvermogen, dus hetgene wat je officieel is en wat je kan vergelijken met het opgegeven vermogen door Citroën is 163.8pk. Dat is dus 3.8pk meer dan origineel Smile Ik ben echt wel heel erg tevreden met dit resultaat. Het is een mooi teken dat de motor zeker nog niet opgereden is en dat alle werkzaamheden die er in het verleden aan gebeurd zijn, ook heel erg degelijk gedaan zijn. Het koppel is wel weer iets lager, 171.5Nm tov van 177 Nm origineel, maar al bij al ben ik heel erg tevreden.

Verder heb ik enkele maanden terug nog een probleempje gehad met de brandstofleiding die lekte, maar dit is inmiddels verholpen met een nieuw stukje leiding Smile

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Gepost: 26 februari 2015 11:00 PM
  [ # 258 ]

Mooie resultaten, leuk dat het het werk allemaal waard was!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 26 februari 2015 11:05 PM
  [ # 259 ]

Jaa, we zijn echt heel tevreden van jou werk!!
Het is nog maar eens een bewijs dat je echt wel goed werk geleverd hebt!
We zouden ze dan juist nog eens binnen steken voor de toerenteller, deze geeft momenteel te weinig aan ( nu nog eens mooi kunnen waarnemen tijdens de meting, de limiter van de BX sloeg in aan 5500 volgens de toerenteller van de BX, maar volgens de toerental metingen van de vermogenstestbank zat de BX dan aan 7000 toeren wat ook het werkelijke toerental was) en voor de airco, ik zal nog wel eens een mail sturen daarvoor Smile

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Gepost: 26 februari 2015 11:10 PM
  [ # 260 ]

Waarschijnlijk zal het de toerenteller zelf wel zijn aangezien die zen signaal van de ECU krijgt.

Airco moeten we idd nog op de ECU aansluiten.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 26 februari 2015 11:18 PM
  [ # 261 ]

Het zou wel goed kunnen dat het de toerenteller zelf is die de geest aan het geven is, het is al gebeurd dat ik op de autostrade rij en ineens het toerental terug zie verspringen naar de juiste waarde. Ofwel is het ergens een slecht contactje ofz, ik zal misschien eerst eens proberen het dashboard er af te halen en zien of ik zelf al iets vind. Voor de airco zal ik ze dan waarschijnlijk tegen de zomer terug eens binnen steken. Nu hebben we deze toch niet nodig en het stoort ons ook niet echt, mijn ouders en ikzelf zijn het ondertussen al gewend dat we iets meer gas moeten geven bij het wegrijden met de airco aan.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 28 februari 2015 12:23 PM
  [ # 262 ]

Mooi vermogen!
Ik moet ook maar eens met de dkz naar een bank :)

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
 
18 van de 18
« Eerste  < Vorige 16 17 18
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook