11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 
   
ombouw 81er familiale D naar 2400IE
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 27 februari 2015 12:47 AM
  [ # 151 ]

Oh ja, nog één klein probleempje. Ik heb inmiddels alles aan de voorkant vervangen dus ook mijn schijven en blokken. Nu loopt een van mijn blokken van mijn linker voorwiel aan. Het is zoveel dat ik hem met veel moeite van zijn plaats kan duwen. De cilinders zitten helemaal terug en er zit nog geen druk in het systeem. Slijt dit vanzelf of kan ik een dun laagje van het blok schuren?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25354
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 februari 2015 02:36 PM
  [ # 152 ]

Slijt vanzelf

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 27 februari 2015 06:24 PM
  [ # 153 ]

Dank je wel voor je reactie. Wat een gaaf initiatief trouwens, dat DS-TT!

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 30 maart 2015 01:48 AM
  [ # 154 ]

Hij doet het!

Ik heb nog wel wat te stellen gehad met de KdFi. De programmeurs en motorbouwers gebruiken niet dezelfde nummering. wel logisch eigenlijk. Ik had alleen de nummering van de bobines gelijk gehouden met die van de cilinders maar het moet de volgorde van ontsteken zijn Smile. Verder sloeg de motor niet aan omdat er geen vonk was. bleek twee oorzaken te hebben: geen/gebrekkige aarde en de gedeelde voedingsdraad zorgde tijdens het starten voor veel storing op het signaal.

Vandaag bezig geweest om af te ronden. Niet helemaal gelukt, helaas. De bekabeling is nu wel netjes en nog wat klusjes afgemaakt die ik nog had laten liggen: v-snaren gespannen, kleppendeksel vastgeschroefd etc.

Ik kwam nog 1 probleem tegen waar ik nog ff geen oplossing voor heb: de koppeling werkt niet. Als ik, met lopende motor, de versnelling probeer in te schakelen, lukt dat niet. Het pedaal voelt weinig tegendruk. De hevel gaat wel heen en weer. Heeft iemand een idee? Ik heb een turbo2 bak aan een 2400IE gehangen, kaan daar het probleem liggen?

Bedankt!

Afbeelding Bijlagen
IMG_9130 kleiner.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 30 maart 2015 10:31 AM
  [ # 155 ]

Mooi werk! Met die laatste loodjes komt het dan ook wel goed.

Wat die koppeling betreft: Het zou kunnen dat je koppelingsplaten vastgeplakt zitten. Misschien nog eens het koppelingspedaal in- en uittrappen. Als dat niet lukt zijn er drastischer methodes zoals in z’n 1 zetten en starten. Pas dan wel op! Zorg dat je ruimte voor de auto hebt en dat er niemand voor staat Wink

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 01 april 2015 02:00 AM
  [ # 156 ]

Ik heb geprobeerd om de klevende koppelingsplaten los te krijgen. Toen ik de voorkant omhoog had om de remmen te ontluchten, heb ik met de wielen van de grond de motor gestart met de versnelling in de 1. Vervolgens de rem ingetrapt en toen stonden de wielen gewoon stil! Ik heb, toen alles weer op de grond stond, geprobeerd met draaiende motor de versnelling in te schakelen, maar dat lukte niet. Vervolgens de motor gestart met de versnelling in de 1 en de koppeling ingetrapt. Dat lukte. de auto kroop een beetje toen de motor draaide. Kan het zijn dat de nieuwe koppeling een beetje in moet slijten?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 april 2015 08:41 AM
  [ # 157 ]

Nee de koppeling hoeft niet in te slijten.
Maar wat er verkeerd zit durf/kan ik niet zeggen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 01 april 2015 09:51 AM
  [ # 158 ]

Hmmm…gek. Misschien toch een nieuwe koppelingskabel. Ik zal de kabel eerst nog wat strakker zetten om te kijken of dat werkt.

in het systeem zelf kan weinig mis zijn dat tot dit gedrag leidt, volgens mij. Koppelingsplaat, drukgroep en lager zijn vervangen. Wat er dan in het systeem zit is het pedaal, kabel en hevel.ik heb gezien dat de hevel werkt en de uitslag zag er niet raar uit. Plaat ,groep en vliegviel zitten goed op elkaar. Als ze niet goed zouden zitten, dan zou het effect juist andersom zijn. Ik denk dat ik gewoon te voorzichtig ben met het spannen van de kabel.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25354
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 april 2015 10:09 AM
  [ # 159 ]

Het lager moet best een beetje strak aanliggen. Er moet geen speling te voelen zijn.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 01 april 2015 10:53 AM
  [ # 160 ]

zit die hevel op de normale positie op die as ? weet niet of dat anders kan….
maar die kan er af, en dus is ie misschien niet goed terug geplaatst?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 01 april 2015 09:23 PM
  [ # 161 ]

Ik had hem er graag afgehaald om te vervangen voor een andere. Ik kreeg hem er niet af, vastgeroest… Ik vermoed dat hevel dus nog in de goede positie staat Smile
Morgenavond ga ik de kabel strakker zetten en de dynamo goed aansluiten. En dan een testritje.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25354
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 april 2015 11:03 PM
  [ # 162 ]

Goed checken.. De hevels scheuren. Mijne is vastgelast…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 03 april 2015 02:37 AM
  [ # 163 ]

Nou, die koppeling is niet gelukt:-(. Ik ga morgen toch maar naar de keuring, met een beetje handigheid (snel schakelen en naar de 1 via de 2). Ik had de kabel nog strakker gezet met als gevolg dat de koppeling ging slippen als ik gas gaf en schakelen ging nog net zo lastig. De motor doet het op zich wel lekker. Langzaam rijden zonder bokken. Wel bleek mijn temp sensor van mn radiator kapot te zijn. Als ik de boel doorverbind gaan mijn ventilatoren netjes draaien maar bij een warme motor niet.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 06 april 2015 01:47 PM
  [ # 164 ]

wat bogaard zegt.
maar het kan ook zijn dat de as waar de hevel aanzit heel zwaar gaat.
dat is in kunststof busjes gelagerd.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 08 april 2015 09:01 AM
  [ # 165 ]

De keuring is gelukt! Ik vond het wel spannend om er heen te rijden want mn dynamo deed het nog niet en de startmotor matig.

ik heb een vermoeden van de oorzaak van de problemen met de koppeling. Ik vermoed dat de plaat niet genoeg over de spline van de as kan glijden. De plaat blijft daardoor tegen het vliegwiel drukken. Heeft iemand een idee of ik dat zou kunnen fixen zonder de motor en bak weer uit de auto te halen?

Profiel  
 
 
11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook