1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
CX 2.5TRD aanschaffen?
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 27 maart 2015 05:02 PM

Dag cx-fanaten,
Misschien moet het er weer een keer van komen. Een CX diesel.
http://link.marktplaats.nl/m913010294
Deze heeft al 321.000 km gereden, is dat een stand die niet spannend is? Ik ken deze motor niet.
Heeft iemand ideeën of tips? Dan hoor ik het graag, specifiek voor dit type.
We willen hem mogelijk als dagelijks vervoer gaan gebruiken inclusief een vakantie naar midden zweden deze zomer.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 27 maart 2015 05:52 PM
  [ # 1 ]

http://www.autotrader.nl/auto/citroen-cx/1986/harkema/5jefx/citroen-cx-25-trd-turbo/specificaties/
http://www.autowereld.nl/citroen/cx/2-5-trd-turbo-2-6207985/details.html
http://www.autowereld.nl/citroen/cx/25trd-6457873/foto.html

Hierboven een aantal links voor CX diesels met aanzienlijk minder kilometer maar ook minder luxe uitvoeringen. Het advies die iedereen hier geeft is koop geen CX met schuifdak, is lekker maar schijnt echt een roest lokker te zijn. Weet niet wat je aan een CX wil besteden maar de link hieronder vind ik goed klinken, een auto waar al veel aan is gedaan en de diesel heeft een zeer nette KM stand

http://www.autotrader.nl/auto/citroen-cx/1986/bolsward/5rjma/citroen-cx-25-trd-turbo-met-airco/

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 27 maart 2015 07:05 PM
  [ # 2 ]

dank voor het meedenken.
Het probleem is eigenlijk dat ik lichtgrijs echt niet mooi vindt op een cx.
Misschien moet ik anders toch kijken naar een benzine, welke uitvoeringen met welke motor zijn aan te bevelen?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 maart 2015 07:47 PM
  [ # 3 ]

Bedenk eerst wat je wil.

Hoeveel denk je ermee te gaan rijden per jaar?
Wil je een zuinige motor of 1 met wat meer pit?

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 27 maart 2015 08:24 PM
  [ # 4 ]

20.000 - 25.000per jaar.
Zuinig is altijd beter denk ik.
Ben niet van het lpg, weet niet of met deze standen de diesal al goedkoper is.
Ik ga geen kwarttarief betalen, want hij moet ook in de winter de straat op

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 maart 2015 09:06 PM
  [ # 5 ]

Oké je wil dus echt als dagelijks vervoer Smile

Dan zou ik zeggen, zet wat op papier of in Excel.
MRB, verbruik, literprijs en verzekering. Dan kan je snel zien waar het omslagpunt ligt en of het veel scheelt in jouw situatie.

Een diesel zal iets van 1 op 15 a 16 doen.
Een benzine 20/22 iets van 1 op 10 a 11.
Een benzine 25 iets van 1 op 8 a 9.

LPG kan prima, met name op de carb modellen. Het kost je natuurlijk wel ruimte in de kofferbak, want onderbouw is eigenlijk niet mogelijk zonder grote aanpassingen.
Het nadeel is dat je bij een CX geen G3 korting krijgt, dus de MRB zal duurder zijn dan diesel. Maar bij genoeg rijden zal het goedkoper zijn.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 maart 2015 09:09 PM
  [ # 6 ]

En vergeet de aanzienlijke onderhoudskosten aan een cx niet want cx rijden is qua kosten heel anders dan gs of bx rijden….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 maart 2015 09:13 PM
  [ # 7 ]
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 maart 2015 11:36 PM
  [ # 8 ]
waterman schreef:

En vergeet de aanzienlijke onderhoudskosten aan een cx niet want cx rijden is qua kosten heel anders dan gs of bx rijden….

Als je geluk hebt kost het 100 tot 200 euro per jaar maar als je pech hebt vraag bogaart maar wat het kan kosten.
Maar ik persoonlijk heb het nooit als duur of veel ervaren.
Ik heb er 1 keer een ander blok in laten zetten,en dit was nog goedkoper dan de laatste beurt van de vwpassat

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 maart 2015 07:26 PM
  [ # 9 ]

Sorry, maar ik zie echt niet hoe je voor 100 tot 200 Euro 20.000 a 25.000 kms kan rijden in 1 jaar Confused

Een CX heeft elke 10.000 km een kleine beurt nodig, dus dat is 2x een kleine beurt, en indien nodig zelfs 1 grote beurt.
Dan heb je nog de APK, waar je bij een CX toch al snel 50 Euro voor kwijt ben bij een specialist (ja kan goedkoper bij de kwikfit, maar kunnen die alles goed beoordelen op een CX?)

Elk 2 jaar mag je LHM verversen.

Naar mijn idee ligt een realistisch onderhoudsbudget toch echt wel boven de 1000 Euro bij zulke afstanden per jaar. Als het tegen zit nog veel meer. Is natuurlijk ook sterk afhankelijk hoeveel je door de specialist laat doen. En bezuinigen op onderhoud bij een CX is later de rekening dubbel betalen.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 29 maart 2015 12:26 PM
  [ # 10 ]

Ik rij al jaren dagelijks CX diesel. Volgens mij moeten die toch echt elke 7500 km een oliewissel/beurt hebben. Tijdens die beurten kom ik altijd wel wat tegen. En mijn auto is volledig uit elkaar geweest en weer geheel opnieuw opgebouwd. Natuurlijk heb ik de eerste twee jaar daardoor low-budget kunnen rijden maar die kosten ga je uiteindelijk weer krijgen.

Maar als je 20 a 25 per jaar gaat rijden dan is een diesel zeker aantrekkelijk. Het is best betrouwbaar en rijd fantastisch. Maar zoals Arjan zegt is het denk ik handig eerst je budget te bepalen, daarnaast te kijken wat het meest rendabel is en dan op zoek naar een leuke cx. Ik ben benieuwd waar je op uit komt.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 april 2015 01:12 PM
  [ # 11 ]

Als dagelijkse CX-diesel-rijder weet ik niet beter dan dat elke 10.000 km er verse olie in moet.
Wel vervang ik dan ook het filter.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 april 2015 01:26 PM
  [ # 12 ]

Zo doe ik het ook.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 april 2015 01:34 PM
  [ # 13 ]

Ik heb nog nooit documentatie voorbij zien komen waarin stond dat een serie 2 minder als 10k aan onderhoud nodig had.
Voor een (vroege) serie 1 kan ik me het voorstellen gezien het onderhoud voor een DS op 5k lag.

CX serie 2 is in mijn beleving:
10k kleine beurt
20k kleine beurt
30k grote beurt

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 02 april 2015 07:07 PM
  [ # 14 ]

In mijn CX diesel reed ik ook rond de 20k per jaar, aan onderhoud reserveerde ik €100/150 per maand, daarmee probeerde ik de CX constant wat te verbeteren. Realistisch verbruik is 1 op 14/15, met verzekering, ww en MRB erbij ben je al snel tegen de €400 per maand kwijt aan een CX diesel waar je 20/25km per jaar mee gaat rijden. Het klinkt veel maar voor elke auto die je dagelijks gebruikt ben je al snel een paar honderd euro per maand kwijt.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 06 april 2015 01:30 PM
  [ # 15 ]

ik lees net dat mijn cx diesel in 2014 3.827,- euro gekost heeft voor ca 25.000 km.
alle kosten inbegrepen, maar wel op basis van alle onderhoud en reparaties zelf doen.

wil je alles laten doen, komt daar minimaal 1000 euro bij.

olie wissel gebeurt bij mij om de 10.000, maar dat zijn niet de kosten.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook