Terzijde: RDW
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 24 april 2015 01:54 PM

Van een vriend vernam ik een bizar verhaal van een vriend van hem, die een Landrover elektrificeerde om er in Amsterdam zijn veterinaire praktijk mee uit te oefenen.
De auto ging meerdere malen met tussenpozen ter keuring en werd telkens wegens een of ander detail weer teruggestuurd.
Toen het ding het deed werd hij afgekeurd omdat inmiddels was bedacht dat lood-zwavelzuur accu’s niet meer mochten (????).
Toen dat uiteindelijk voor elkaar was werd het chassisnummer als verdacht bestempeld (was dus al 5 keer gezien).
Voor de rechter kreeg hij gelijk, de RDW moest de juridische kosten betalen, maar de RDW ging in beroep.
Uitkomst nog niet bekend.

Moraal: Pas goed op met chassisnummers. Geef geen geld uit aan restauraties zolang je op dat punt geen zekerheid hebt.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 24 april 2015 04:16 PM
  [ # 1 ]

Klopt helemaal! Zie ook mijn recente post over een mehari.
RDW KAN echt heel erg lastig zijn.
Ook orginele chassisnummers kunnen als vals worden bestempeld en dan hang je.

Eerst invoeren dan pas renoveren. Nooit andersom.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 24 april 2015 06:57 PM
  [ # 2 ]

In Heerenveen schijnt het schappelijker te gaan.

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 673
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 24 april 2015 07:41 PM
  [ # 3 ]
verkuilm schreef:

Eerst invoeren dan pas renoveren. Nooit andersom.

Klopt. Ik heb na alle ellende met m’n vorige chassis een andere gekocht en eerst ingevoerd bij de RDW voordat ik begon met restaureren en het overzetten van de rest van de oude snoek.
Het chassisnummer is dus al gezien door een keurmeester, meer kun je niet doen…

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 24 april 2015 08:13 PM
  [ # 4 ]

De Landrover was al VIER keer door een keurmeester gezien. De vijfde keurmeester dacht de Staat der Nederlanden voor een ramp te moeten behoeden.
De rechter vond dat te gek.
Maar de RDW kennelijk nog niet.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook