3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
De Visa Club van DeBakker
DeBakker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 28-06-2014

Gepost: 22 maart 2015 08:14 PM
  [ # 31 ]

Mooie rode BX, heb de foto’s bekeken. Vandaag nog wel een stuk gereden door Apeldoorn en omgeving maar ben je niet tegengekomen.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 22 maart 2015 08:28 PM
  [ # 32 ]

Ben vandaag ook keurig in het Brabantse gebleven Wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
DeBakker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 28-06-2014

Gepost: 22 maart 2015 08:40 PM
  [ # 33 ]

Vanochtend even de olie van de Visa ververst. Ook wilde ik de bougies en v-snaar vervangen. De v-snaar zag er nog goed uit dus die heb ik laten zitten. De bougies die ik uitgezocht heb zijn NGK’s met nummer BP6EFS, die gene die er nu inzitten zijn ook van NGK maar hebben nummer BP6EF. Morgen maar eens even kijken wat het verschil is tussen de gene met en zonder “S”.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 22 maart 2015 09:14 PM
  [ # 34 ]

http://www.ngk.de/nc/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/CITROEN/VISA/BP7EFS/9126/
BP7EFS
Het verschil van de S zit in de afdichtingsring waar die van de S superieur is.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
DeBakker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 28-06-2014

Gepost: 22 maart 2015 10:28 PM
  [ # 35 ]

Super, helemaal duidelijk. Dank je wel.

Profiel  
 
DeBakker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 28-06-2014

Gepost: 22 april 2015 11:29 PM
  [ # 36 ]

Toen ik vandaag een stukje met de Visa reed rook ik ineens benzine. Thuis eens goed alle slangen en leidingen gecontroleerd maar alles was in orde. Toen maar eens rond de carburateur gekeken. Na demontage van het luchtfilterhuis kon ik zien dat wanneer de tweede trap van de carburateur open gaat er onder de carburateur benzine lekt. Precies onder de inlaatbuis naar de cilinders (2 cilinder).

Ik kan niet zien waar het vandaan komt en ik had vanavond geen tijd om alles te demonteren. Is er een bepaalde pakking of iets dergelijks wat lekkage op deze plek vaker veroorzaakt? En ook niet onbelangrijk waar kan ik de benodigde onderdelen kopen?

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 23 april 2015 02:54 PM
  [ # 37 ]

Er zit daar een gaatje in het spruitstuk en dat hoort zo. Dit gaatje is om een overschot aan brandstof af te voeren. Ik denk dat je vlotter niet helemaal goed staat afgesteld en daardoor een overschot aan benzine is, welke door het gaatje weg loopt.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
DeBakker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 28-06-2014

Gepost: 23 april 2015 08:48 PM
  [ # 38 ]

Bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken of ik de stand van de vlotter kan controleren. Rare constructie eigenlijk. De benzine loopt zo over het hete motorblok.

Profiel  
 
DeBakker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 28-06-2014

Gepost: 24 april 2015 09:45 PM
  [ # 39 ]

Ik heb nog eens even zitten nadenken over die vlotter maar dat kan het niet zijn volgens mij. Als ik namelijk het gas bedien met de motor uit lekt er ook benzine. Iedere keer als ik de tweede trap open lekt er ergens wat benzine.
Iedere keer zou het niveau in de vlotterkamer dan dus iets moeten zakken omdat er geen benzine bij komt. De motor en dus de benzinepomp werken op dat moment niet.

Iemand nog een suggestie ?

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 24 april 2015 09:48 PM
  [ # 40 ]

Waar komt de benzine precies weg?

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 24 april 2015 09:50 PM
  [ # 41 ]

Zit er niet ergens wat verstopt waardoor de benzine de verkeerde kant opgaat? Ik heb al veel gedoe gehad met mijn carburateur, maar dit klinkt me volledig onbekend in de oren.

Alles tijd wel goed?

 

Profiel  
 
DeBakker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 28-06-2014

Gepost: 24 april 2015 10:10 PM
  [ # 42 ]

@ Visa 1.4 TRS

Dat is moeilijk te zien. Ik heb al met een spiegeltje onder de carburateur gekeken en dan zie je nergens wat lekken en opeens loopt het onder de inlaatbuis op het motorblok.

Toen ik het berichtje van 2cvMaarten las over dat gaatje in de inlaatbuis en de vlotterkamer die overstroomt leek me dat de oplossing. Maar ik denk niet dat de vlotterkamer overstroomt als de motor niet loopt. Maar omdat ik nergens wat zie lekken moet het haast wel uit dat gaatje in de inlaatbuis komen.

@ Bart1989

Ik ga zo’n pakkingsetje bestellen en dan moet ik de carburateur maar eens losschroeven om te kijken of er wat verstopt zit.

Maaruh… Alles tijd wel goed? Wat bedoel je precies?  red face

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 april 2015 11:10 PM
  [ # 43 ]

Als de motor niet loopt gaat de benzinepomp ook niet.

Dat overstromen van de carb daar waren algemeen 2 oplossingen voor, een lekplaatje onder de overloop, benzine kon dan verdampen uit dat plaatje of een stukje slang op die overloop dat doorliep tot onder de wagen.
Geen idee of dat voor de Visa ook was.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 25 april 2015 11:35 AM
  [ # 44 ]

Als er benzine in de vlotterkamer zit en de motor loopt niet, maar je beweegt het gaspedaal, dan wordt er geen benzine aangezogen door de zuigers/cilinders. Die benzine gaat dan door het gaatje in het spruitstuk naar buiten. Dus dat is heel logisch. Waarschijnlijk dus een net verkeerd afgestelde vlotterhoogte.

Profiel  
 
DeBakker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 28-06-2014

Gepost: 25 april 2015 06:40 PM
  [ # 45 ]

Bedankt voor je reactie. Het is me nu helemaal duidelijk. Ik ga maandag maar eens aan het sleutelen want hij moet wel mee naar Citromobile natuurlijk.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook