64 van de 171
« Eerste  < Vorige 62 63 64 65 66 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 mei 2015 10:18 PM
  [ # 946 ]

Met bus en O-ring worden deze bedoeld.

En in deze volgorde.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 24 mei 2015 12:04 AM
  [ # 947 ]

de merktekens zijn de smalle en brede gleuven.
de combinatie geeft aan wat het is, maar vraag met niet wat wat is.

gewoon meten werkt het beste.

en als je kunt kiezen zou ik een oud type triopoide nemen (die kunnen eruitzonder het botje los te halen)

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 mei 2015 09:34 AM
  [ # 948 ]

En het vet moet zo dik mogelijk zijn,( grote kleef kracht)
Want je wilt niet dat die naar de “buiten” zijde wordt geslingerd.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 24 mei 2015 11:55 AM
  [ # 949 ]
Nielsje schreef:

- ik wil een ligarex setje aanschaffen. zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

Ik heb zo’n set liggen Niels, kun je wel lenen.  Band, clips en een tang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 mei 2015 06:51 PM
  [ # 950 ]
René Jongejan schreef:

Met bus en O-ring worden deze bedoeld.

En in deze volgorde.

Duidelijk. Hoort de stofring er zo op, of andersom?
Ik heb die bus en o-ring nergens gevonden, zit niet meer in de bak.
Waarschijnlijk is het onverstandig om hem zonder weer terug te steken?
Iemand hier dat toevallig nog heeft liggen?

Als ik het onderdelenfichepdf goed begrijp, zijn het nummers 7903065985 en 75447171
En blijven ring en bus met nummers 26126739 en 25106009 in de bak zitten als je as trekt?

erikkuiper schreef:

de merktekens zijn de smalle en brede gleuven.
de combinatie geeft aan wat het is, maar vraag met niet wat wat is.

gewoon meten werkt het beste.

en als je kunt kiezen zou ik een oud type triopoide nemen (die kunnen eruitzonder het botje los te halen)

Heb je daar een foto van? Meten lijkt me ook het handigst, ik heb er nog een paar keer naar gekeken, maar wordt er niet wijs uit. Kan ook nergens vinden hoe die gleuven nou te ontcijferen.

F.SvM schreef:

En het vet moet zo dik mogelijk zijn,( grote kleef kracht)
Want je wilt niet dat die naar de “buiten” zijde wordt geslingerd.

VgF

Duidelijk. Dan gaat er mooi van dat lagervet in. Ik heb zo’n pot gekocht bij de brezan, niet gedacht dat ik zo snel die pot zou leeglepelen. Gewoon hele tripoide volsmeren? De ashoes oogt redelijk nieuw, en op het subframe onder de tripoïde vond ik aardig wat vet, waarschijnlijk is de vorige een keer gescheurd, is de tripoïde leeggelopen en heb ik daarom een beschadigt busje in een van de kogels.

bx-cannes schreef:

Ik heb zo’n set liggen Niels, kun je wel lenen.  Band, clips en een tang.

Relax! Van dat aanbod maak ik graag gebruik. Ik app je binnenkort wel.
Had je m’n auto nou al eens gezien eigenlijk?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 mei 2015 07:38 PM
  [ # 951 ]

En weet iemand welke remblokken ik moet hebben achter?
Ik vind enkel nummers van na 9/77 ->
Of maakt het geen ster uit en kan ik ook deze kopen en erin steken?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 24 mei 2015 10:18 PM
  [ # 952 ]

Die gleuven ontcijferen lukt mij ook niet.
Volgens mij heeft frank er eens onderzoek naar gedaan.

Maar meten werkt ook prima.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 mei 2015 05:53 PM
  [ # 953 ]

Ondertussen ook verder met de speurtocht naar nieuw rubber.
De toyo 330 185/80r14 is niet echt meer te krijgen, er is echter wel de 350 variant.
Ook die laat zich niet heul makkelijk leveren.

Nu had ik het vandaag met Waterman over 195/70r14 banden, en dat is inderdaad een stuk beter leverbaar.
Een beetje rekenen leert (nou ja, de website van dr theo, want ik ben lui), dat je een iets kleinere rolomtrek hebt, en 23mm kleinere diameter.
Nou is dat niet heul erg veel, maar het wielkastje moet natuurlijk wel een beetje gevuld zijn.
Is er hier iemand die deze maat banden heeft gemonteerd? Ben benieuwd hoe het staat.

Wel heb ik het idee dat dit beter is voor de werkelijke snelheid van mn teller, madame is nét iets te terughoudend daarmee.
Ik vond dan ook dat iedereen langzaam reed, totdat er eens een GPS naast gehouden werd haha.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Metberryzelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 29-09-2014

Gepost: 25 mei 2015 06:06 PM
  [ # 954 ]

Hoi Niels,

Ik heb zulke Toyo’s onder mijn CX, ik doe er even een fotootje voor je bij. Dit is wel in de laagste stand dus lijkt de wielkast al snel goed gevuld.

Wel vind ik mijn CX juist altijd enorm overdrijven qua snelheid, bij 140 op de teller zit ik net over de 120 volgens mijn GPS.

Groeten,

Berry

Afbeelding Bijlagen
20150525_165611.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 mei 2015 06:17 PM
  [ # 955 ]

Ha Berry,

ja inderdaad, dat bedoel ik ook. De teller is de terughoudend terwijl ik iedereen voorbij vlieg.
Niet goed voor de boetes.. Ik zit met m’n huidige banden bij 105~110 op de teller ook over de 120 op gps.
Dank voor de foto. staat prima zo´n 195/70. Is dat de nanoenergy3 band?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6063
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 25 mei 2015 06:17 PM
  [ # 956 ]


Uniroyal RainExpert 195-70-14.

Goede band, klassiek profiel en ‘t ziet er prima uit. Daarnaast is de prijs schappelijk.

Profiel  
 
Metberryzelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 29-09-2014

Gepost: 25 mei 2015 06:31 PM
  [ # 957 ]

Ja, het zijn nanoenergy3 banden, bevallen prima tot nu toe. Waar jouw CX te weinig aangeeft op de teller, daar geeft die van mij te veel aan. Daat is dan weer wel goede voor de boetes!

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 25 mei 2015 08:27 PM
  [ # 958 ]

Ik heb de ligarex vandaag uit de stalling meegenomen dus ik hoor wel van je als je het nodig hebt. Nee, de cx nog niet gezien, binnenkort maar eens even bekijken!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 mei 2015 01:11 PM
  [ # 959 ]
Nielsje schreef:

De teller is de terughoudend terwijl ik iedereen voorbij vlieg.
Niet goed voor de boetes.. Ik zit met m’n huidige banden bij 105~110 op de teller ook over de 120 op gps.

Niels

De snelheidsaanwijzing is af te stellen, zie het draadje van MaartenS.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 mei 2015 01:48 PM
  [ # 960 ]

Ik zie het! hele setje moet dus iets omlaag, om iets meer afstand van de magneet te krijgen.
Zal wel een ellenlang trial & error verhaal worden Smile
Dank!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
64 van de 171
« Eerste  < Vorige 62 63 64 65 66 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook