2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Storingen C4 Cactus
aadvanvliet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 22-08-2011

Gepost: 11 juni 2015 11:30 PM
  [ # 16 ]

Heb inmiddels 24000 km op de teller staan.
Heel in het begin en afgelopen week melding van motorstoring.
Vandaag naar de dealer voor eerste beurt.
Storing uitgelezen.
Morgen wordt de katalysator vervangen.

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 29 juni 2015 02:26 PM
  [ # 17 ]

Aanstaande donderdag komt er een nieuwe katalysator onder mijn Cactus. Ben ik eindelijk van de motorstroing medling af.
Tegelijk worden de zilveren Skidplates er onder gekit doei

Profiel  
 
etn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 09-03-2010

- C5 C5 Aircross Hybrid 225 Feel
Gepost: 02 juli 2015 11:34 PM
  [ # 18 ]

Ik had afgelopen week de volgend storing met onze Cactus, 8000km, 4 maand oud.

Ik had de auto even geparkeerd. Na enkele minuten kwam ik terug, om na het starten weg te rijden. Echter geen geluid uit de Radio, Navigatie, Telefoon, en achteruitrijdetectie. Net alsof de luidsprekers niet meer werkten, want al het andere deed het nog. Het was niet de Mute.  Alles aan en uit, geen resultaat. De auto weer uitgezet, uitgestapt. Gesloten, geopende en weer gestart. Nog geen geluid.
Toen toch maar 30 minuten doorgereden en op plaats van tussenstop de auto even uitgezet, aangezet, gestart, hetzelfde ritueel. Nog geen geluid.
Daarna een volgende stop ( even 20 minuten koffiedrinken ), de auto gestart en eindelijk…. Weer geluid uit de luidsprekers.

Blijkbaar had het systeem een rustpauze nodig om weer in de normaal stand terug te komen….

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 03 juli 2015 04:44 PM
  [ # 19 ]

Nieuwe katalysator er onder en het autootje rijdt weer als nieuw!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 27 juli 2015 09:44 PM
  [ # 20 ]

Ik zie zo gauw geen ander geschikt topic.

Zijn er meer mensen met een Cactus waar het multimediasysteem (de tablet) bij een koude start soms ruim een halve minuut nodig heeft om ‘online’ te komen? D.w.z. een scherm waarop iets te zien is behalve volledig zwart of het Citroën-logo)? Elke ochtend ben ik een straat verder voordat ik kan zien op welke radiozender de radio is afgestemd of voordat ik de navigatie kan bedienen. Ik stond vandaag ruim een halve minuut te wachten voordat de achteruitrijcamera eindelijk eens beeld gaf. Best irritant, als ik uitgebreid CD’s wil uitzoeken voordat ik de weg op kan dan pak ik de CX wel…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 27 juli 2015 09:52 PM
  [ # 21 ]

Dat is heel verschillend. De ene keer is het bliksem snel de andere keer moet ik ook wachten.
Zou het te maken kunnen hebben met de hoeveelheid muziek op de jukebox? Heb jij daar veel muziek op staan?

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 27 juli 2015 09:56 PM
  [ # 22 ]

Bij mij is het ook verschillend. De ene keer ben ik al achteruit de straat uit voordat de display de camera laat zien.
De andere keer werkt alles direct.

Ik heb geen Music op de jukebox staan. Dat wil ik wel maar heb me er nog steeds niet in verdiept hoe dat te doen.

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 27 juli 2015 10:00 PM
  [ # 23 ]

Zou het kunnen liggen aan de functie die er het laatst op stond tijdens het afsluiten?
Misschien start een radio sneller op dan bijvoorbeeld de navigatie of jukebox?
Ik doe maar een gooi?

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 27 juli 2015 10:24 PM
  [ # 24 ]

Jukebox heb ik nog niets mee gedaan, is dus leeg. Hij staat eigenlijk standaard op radio, navigatie gebruik ik nauwelijks.
Heb niet het idee dat het daar mee te maken heeft. Het verschilt hoe snel (of langzaam…) het systeem opstart, moet ik zeggen. Maar vandaag bleef ie voor het eerst volledig zwart. Alleen de icoontjes langs de randen lichtten bij het starten meteen op (maar reageerden nog niet).

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 27 juli 2015 10:25 PM
  [ # 25 ]

Zelfde als konajra dus. Het is al heel wat dat ik niet alleen ben… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 27 juli 2015 10:46 PM
  [ # 26 ]

Tja electronica, het blijft een mysterieus fenomeen.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
florisjan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 04-04-2015

- C4 (2004-heden) Cactus e-thp 110 Shine
Gepost: 27 juli 2015 11:08 PM
  [ # 27 ]

Als ik s’ochtends weg rijdt geeft het systeem geen problemen,echter als ik de motor uitzet en daarna weer aan heeft het systeem wel wat moeite om op te starten!

Profiel  
 
Kleintje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 13-07-2014

Gepost: 14 augustus 2015 07:27 PM
  [ # 28 ]

Vlak voor de kerst Ad Blue bij laten vullen. Nu in de zoner vakantie ging MM lampje branden plus BA waarschuwing. Vreemd denk ik nog want auto heeft nog geen maand geleden grote beurt gehad. Wordt AB dan niet gecontrolleerd? Anyhow. In Milton Keynes waar we verbeleven naar de dealer gegaan. Zonder extra kosten wilde ze het voor me bijvullen en de computer resetten. In GB kennen ze dus niet die kleine flesjes maar koop je gelijk een 10 liter jerrycan voor 10 pond.

Nadat de auto klaar was ging na nog geen 10 meter rijden het MM lampje weer branden. Ik kon weer gelijk terug. Ben bljven wachten tot ze gingen sluiten. Auto meegekregen met verzoek me de volgende dag weer te melden.

Dag daarna kon ik de auto weer ophalen. Ze hadden de hele Ad Blue tank vervangen. Heb niks hoeven in te vullen of te betalen. Lang leven Europa (?). Ik denk dat de Ad Blue sensor het begeven had. Auto heeft inmiddels 35k gereden.

Wat wel vervelend is, is dat ik sinds gister avond een trilling in het dashboard heb. Als ik mijn vinger tussen het stuur en de navigatie duw dan is het weg.

Profiel  
 
Kleintje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 13-07-2014

Gepost: 15 augustus 2015 02:11 PM
  [ # 29 ]

Hee… Ik kan mijn tekst niet wijzigen. Anyway; Trilling in dashboard is weg. Misschien kan de Franse Cactus niet zo goed tegen de Engelse wegen… Smile

Profiel  
 
Baska
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 22-06-2015

Gepost: 15 augustus 2015 05:02 PM
  [ # 30 ]

Het is niet echt een storing, maar wel opvallend en een beetje vervelend. Het start - stop systeem lijkt erg gevoelig voor de minste trilling om spontaan weer te starten.

Gisteren van Haarlem naar Leiden gereden en eens even geteld: 18 stoplichten en bruggen onderweg en bij zo’n 11 stops sloeg de motor na een tijdje spontaan weer aan. Niet altijd even snel, soms pas na een minuut, soms na twee minuten en héél soms vrijwel meteen weer. Het duidelijkste dat het waarschijnlijk met trillingen te maken heeft, was bij een spoorwegovergang waar de motor bij het passeren van de trein (duidelijke trilling) weer aansloeg en later bij een brug waar ik stilstond en een zware bus mij passeerde (ook een duidelijke trilling).

Herkent iemand dit “probleem”? Kan het systeem minder gevoelig gezet worden?

If we open a quarrel between past and present, we shall find that we have lost the future.

Winston Churchill

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook