29 van de 34
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
CX 2.2 trs revisie van vanalles
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 juni 2015 11:00 PM
  [ # 421 ]

Je kan een schroevendraaier in de remschijf steken en die dan tegen de klauw laten aanlopen. Op die manier kan je moer ook vastzetten

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 28 juni 2015 11:08 PM
  [ # 422 ]

OK Mercie.

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43023
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 juni 2015 11:09 PM
  [ # 423 ]

Dan moet je wel even de wielbouten met ringen er tussen in de naaf draaien.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 28 juni 2015 11:11 PM
  [ # 424 ]

Nogmaals, Mercie.

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 30 juni 2015 03:17 PM
  [ # 425 ]

Degene die ervoor hadden gepleit dat ik een aandrijfas zonder mankement moest plaatsen hebben gelijk gehad. Motor gestart, hydroliek ontlucht, wagen in de hoogste stand zonder wielen eraan en dan nogmaals controleren of alles naar behoren werkt. Toen voelde ik een rare beweging in de auto en motor. Nogmaals en weer hetzelfde bij het opkomen van de koppeling. Ik de aandrijfassen checken en jawel links was eruit geschoten. Alles weer los en as eruit en toen zag ik dat de borgring halverwege de spiebaan zat. Hij blijft dus niet in de uitsparing. Pech, omruilen of een andere bij een van de club adverteerders kopen. Maar alles is vloeistof dicht en werkt dus ik ben nog steeds erg blij / optimistisch.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 02 juli 2015 10:28 AM
  [ # 426 ]

Ik ben gister bij David van Doro geweest en heb de as omgeruild. Zo snel mogelijk erin want ik wil weten of zij nu gereed is om te rijden.
Zoals ik al schreef heb ik twijfels over de hefboom van het druklager. Die heb ik met het demonteren van de hevel iets naar beneden getikt en hij staat nu lager dan hij hoort te zijn { aansluitend aan de plastic bus van de versnellingbak}. Kunnen jullie me vertellen of dat zo goed blijft gaan of zal het druklager scheef gedrukt worden in de loop van de tijd. Ik krijg hem echt niet hoger in ontspannen toestand, aangedrukt of ontspannen. Als het niet goed is moet alles er weer uit en de bak los van het blok. Wie geeft me raad????  huh

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 02 juli 2015 09:52 PM
  [ # 427 ]

foto

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 02 juli 2015 10:28 PM
  [ # 428 ]

trial and error.  Je loopt de kans dat het druklager idd scheef komt te zitten, of snel versleten is, of van de 2 poten afschiet, of 1 v/d 2 poten verbuigt maar misschien gaat het ook wel allemaal goed….....

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 02 juli 2015 10:45 PM
  [ # 429 ]

mmmm dit zit niet zoals dat moet indd

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 03 juli 2015 12:37 AM
  [ # 430 ]

ik weet niet precies meer hoe het zit.
maar die gaffelas is gelagerdin kunststof busjesvolgens mij.
zoals het nu zit komt het niet goed in elk geval.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 03 juli 2015 10:40 AM
  [ # 431 ]

Dan ga ik hem nog een keer van de kabel halen en proberen omhoog te tikken, werkt dit niet dan moet het blok er weer uit snik snik. Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 juli 2015 11:01 AM
  [ # 432 ]

Ja want nu gaat ie scheef drukken. Of je bak komt niet vrij.. Haal het maar weer los.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 03 juli 2015 11:06 AM
  [ # 433 ]

balen joh en succes weer!

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 03 juli 2015 05:49 PM
  [ # 434 ]

Ik dacht “baad het niet schaad het niet” dus de gaffelas los gehaald en zover mogelijk richting versnellingsbak geduwd en toen een klap gegeven met een hamer. En jawel hij schoot omhoog. Linker as erin en die blijft ook in zijn hoogste stand zitten dus ik ga het zo proberen. Ik was toch bijna klaar met terug bouwen dus die paar dingen extra als het niet mocht werken kan ik er wel bij hebben, ik baal dan toch.

Ik houd de gaffelas in de gaten natuurlijk en houd jullie op de hoogte.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 05 juli 2015 04:15 PM
  [ # 435 ]

Vandaag een proefritje gemaakt. Alles gaat goed tot nu toe, geen lekkages e.d. dus ik ben voorzichtig optimistisch.

Wel een vraag, bij schakelen kom ik ruimte te kort bij z’n 2 - 4 en de achteruit. Welke stang moet ik dan korter of langer maken? Staat niet in het boek.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
 
29 van de 34
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook