2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
cx 2400 gti. Weer verder, nu centrale portiervergrendeling repareren
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 04 juli 2015 01:25 AM
  [ # 16 ]

Duidelijk salut

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 09 juli 2015 10:02 PM
  [ # 17 ]

Mannen, bedankt. Het was inderdaad lucht in systeem van de voorremmen. Hij remt nu zoals het hoort. Zo kun je na tig cx-en toch iets voor het eerst tegen komen. doei

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 10 juli 2015 10:51 PM
  [ # 18 ]

Aangezien de centrale portiervergrendeling helemaal niets meer doet wil ik eerst beginnen met de centrale module. Zit deze in de lunule? Iemand hier bekend mee en weet hoe het ding er uit ziet??

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 juli 2015 11:53 PM
  [ # 19 ]

Yep

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 10 juli 2015 11:54 PM
  [ # 20 ]

Bij mij in de Athéna zit ie onder het kastje in de middenconsole.

Het vakje in de console zit met twee schroefjes vast (kruis)
Je kan het er zo uit wippen daarna.

Het is een zwart kastje dat met twee schroefjes op de bodem van de console vast zit.

Op de stekker zit van links naar rechts (kastje met de pootjes omlaag, en de steker naar boven):

> + constant
> massa

> twee draden die naar de motors in de deuren gaan, en die een aantal seconden + of massa kunnen zijn, afhankelijk van of de module de deuren open of dicht schakelt. In rust zijn ze massa of floating.

> twee draden die naar de deurschakelaar gaan.
Pas op, die zijn naar massa geschakeld, en worden door het kastje naar de + getrokken; Je meet dus + op de draad die NIET actief is!


Dit verhaal geldt voor een type 1 met drie deurmotortjes en een een deur schakelaar met twee draden.
Bij een type met vier motortjes vanwege CV met AB lijkt me dat er nog een draad (of 2) extra is vanwege de impulsen die van de Kiekert af komen.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 juli 2015 12:07 AM
  [ # 21 ]

Voor je alles losdraait,kijk eerst of je draden wie naar je rechter deur heen gaan nog goed zijn bij het schanierpunt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 12 juli 2015 11:47 AM
  [ # 22 ]

Jan en Frank, bedankt. Hij doet het weer. Ik heb de boel doorgemeten zoals Jan omschreven had en kwam daardoor tot de conclusie dat de module defect moest zijn. Onder het motto “baadt het niet, schaadt het niet” deze losgehaald en bekeken. Ik zag vrij snel dat er een soldering los zat. Deze opnieuw gesoldeerd en zowaar, hij doet het perfect. Op naar het volgende. mogguh

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 14 juli 2015 12:18 AM
  [ # 23 ]

bravo

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook