1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Dashboardkastje LINKS boven defect (C4 Picasso)
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 21 juli 2012 01:52 PM

Beste forum lezers,Mijn linker dashbord kastje vergrendeling is stuk.(C4 Picasso grand)
Schroeven bij C zijn los te halen. maar hoe krijg ik zuiger A los?
Daarna moet ik een manier vinden om de 2 kunstof delen van elkaar te krijgen ...zie geen schroeven ..gewoon trekken!...of wordt het een hele nieuwe klep. (ik weet zeker dat er dan kleur verschil zal optreden) ( weet iemand wat zo een klep kost!) mvgr Frans

Afbeelding Bijlagen
Dashboard kastje3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 21 juli 2012 02:01 PM
  [ # 1 ]

Enkel de deksel kost slechts 250 euro inc btw. De vergrendeling is niet los te krijgen. (Wel de sluitplaat in de bak)

Profiel  
 
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 21 juli 2012 11:08 PM
  [ # 2 ]

Beste PSA 250 euro!!! voor dat stukje plastic, SLIK. Maar hoe gaat zuiger A los!(naar boven trekken) om de hele klep te verwijderen? thx Frans

Profiel  
 
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 22 juli 2012 04:02 PM
  [ # 3 ]

Beste all ,het probleem is opgelost een plastic stift is uit het mechaniek gelopen door het open en dicht doen draait hij zichzelf er uit! Stift terug geplaatst en opgelost. (45 min werk met zoeken hoe en wat)

Verwijder eerst achter plaat L, dan bodem K, Zuiger los maken naar links trekken over kunstof pal D ,4 schroeven C los ,Klep omhoog en uitnemen ,Knop voorzichtig los maken met schroevendraaier F (zie haak knop J) ,Stift H ligt los in klep deze terug plaatsen in mechaniek en aanduwen G, knop F terug plaatsen , klep terug monteren , Klaar.

Mvgr Frans Laughing

Afbeelding Bijlagen
Flow repair dashboard kastje (Forum).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
wittereus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 31-12-2011

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Gepost: 23 juli 2012 10:41 AM
  [ # 4 ]

Top uitleg Frans!!

Profiel  
 
WeBe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 10-08-2014

Gepost: 10 augustus 2014 08:03 PM
  [ # 5 ]
Frans schreef:

Beste all ,het probleem is opgelost een plastic stift is uit het mechaniek gelopen door het open en dicht doen draait hij zichzelf er uit! Stift terug geplaatst en opgelost. (45 min werk met zoeken hoe en wat)

Verwijder eerst achter plaat L, dan bodem K, Zuiger los maken naar links trekken over kunstof pal D ,4 schroeven C los ,Klep omhoog en uitnemen ,Knop voorzichtig los maken met schroevendraaier F (zie haak knop J) ,Stift H ligt los in klep deze terug plaatsen in mechaniek en aanduwen G, knop F terug plaatsen , klep terug monteren , Klaar.

Mvgr Frans Laughing

Ik had hetzelfde probleem. Beschrijving van Frans heeft de oplossing gegeven! Bij mij volstond de beschrijving vanaf
...
Knop voorzichtig los maken met schroevendraaier F
etc
...

Ik heb de schroevendraaier aan de rechter binnenkant van de knop tegen de zijkant geduwd en langzaam omhoog geduwd. Stift was hier zichtbaar aanwezig (zo niet dan inderdaad klep volledig verwijderen). Met een balpen vulling de stift teruggeplaatst en met een schroevendraaier goed aangedrukt.

Profiel  
 
jminderh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 10 oktober 2014 12:09 PM
  [ # 6 ]
Frans schreef:

Beste all ,het probleem is opgelost een plastic stift is uit het mechaniek gelopen door het open en dicht doen draait hij zichzelf er uit! Stift terug geplaatst en opgelost. (45 min werk met zoeken hoe en wat)

Verwijder eerst achter plaat L, dan bodem K, Zuiger los maken naar links trekken over kunstof pal D ,4 schroeven C los ,Klep omhoog en uitnemen ,Knop voorzichtig los maken met schroevendraaier F (zie haak knop J) ,Stift H ligt los in klep deze terug plaatsen in mechaniek en aanduwen G, knop F terug plaatsen , klep terug monteren , Klaar.

Mvgr Frans :lol:

Beste Frans,
Dank voor de duidelijke reparatie beschrijving. Bij mij gingen beide kleppen kort na elkaar kapot. Volgens mijn dealer niet te repareren alleen vervangen van de hele kleppen was mogelijk. De reparatie zou (met een korting van 15%)495 euro!! gaan kosten. Niet normaal. Gelukkig kwam ik hier jouw beschrijving tegen. Ik ben maar een amateur maar in 20 minuten was de klus geklaard en werkten beide kleppen weer prima. Die knop verwijderen was een beetje eng…..bang voor afbreken van de nokjes.
Voor het geval dat het probleem zich nog eens voordoet ligt er nu altijd een flexibel balpenstiftje in mijn dashboardkastje.
Nogmaals mijn dank.

Grand C4 Picasso, 2.0 16V, Exclusive. Gris Fer. Volautomaat.
Brink trekhaak.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 20 juli 2015 12:57 PM
  [ # 7 ]

Super uitleg, mijn rechterkastje sluit goed,alleen openen moet ik best hard drukken, kan ik dan met deze oplossing aan de gang gaan?
Heb nog wel garantie, maar als ik het zelf kan doe ik dat.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
jminderh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 20 juli 2015 01:17 PM
  [ # 8 ]
Rene Hoekstra schreef:

Super uitleg, mijn rechterkastje sluit goed,alleen openen moet ik best hard drukken, kan ik dan met deze oplossing aan de gang gaan?
Heb nog wel garantie, maar als ik het zelf kan doe ik dat.

In mijn geval wilde de klep helemaal niet meer dicht. Als je garantie hebt zou ik je dealer maar raadplegen. Succes!

Grand C4 Picasso, 2.0 16V, Exclusive. Gris Fer. Volautomaat.
Brink trekhaak.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 23 juli 2015 10:46 PM
  [ # 9 ]

Knop van mij is ook gerepareerd.
Knop eruit gehaald, zoals omschreven, dan zie je een stangetje zitten in de deksel van het kastje, deze is naar beneden gebogen door het vele gebruik, dit stangetje heb ik wat dikker gemaakt dmv isolatie tape, knop werkt weer als nieuw 😃

Nu wil ik wel het isolatie tape vervangen voor krimkous of iets dergelijks, iemand een idee hiervoor?

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
PV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 16-04-2015

Gepost: 04 augustus 2015 12:10 PM
  [ # 10 ]

Nou… dat was prima informatie. Mijn kastje rechts wilde niet meer sluiten. Het bleef gewoon open staan. Het deksel volgens Frans z’n beschrijving gedemonteerd. Ging goed. Bleek dat het 1 cm lange scharnierpennetje van de stift eruit gelopen was. Dat lag nog in het compartiment van de drukknop. Scharnierpen geplaatst en de boel weer gemonteerd. Mijn rechterkastje werkt weer! Mooi hulpmiddel, deze site!

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 04 augustus 2015 12:14 PM
  [ # 11 ]

Geweldig he, scheelt een bom duiten.
Top het forum.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
michael01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 07-05-2015

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V Automaat
Gepost: 27 december 2015 01:25 PM
  [ # 12 ]

Goedendag,
Bij mijn Citroen C4 Grand Picasso 2.0 16 V van 2006 is ook het linker dashboardkastje kapot, ik wilde de klep uitbouwen, echter ik krijg die zuiger niet los, ondanks aardig wat kracht. De zuiger wordt tegengehouden door een kunststof pal. Weet iemand hoe je dit kan doen ?

Bijvoorbaat dank.

Michael

Profiel  
 
geaaart
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 15-07-2011

Gepost: 28 juni 2016 08:17 PM
  [ # 13 ]

Hallo medestrijders.
Dit draadje gevonden hebbend geef ik even aan dat het bij mij helaas niet gelukt is.
In en uitbouwen is prima gelukt. Helaas blijkt de as en vermoedelijk vooral de veer van het sluitmechanisme niet goed te zitten en werkt niet naar behoren. Ik kan er niet bij. Het palletje was niet meer te vinden en ik heb er een boutje ingezet dus dat was het probleem niet.
Dus pech.
Mijn vraag: Kan het deksel van de stalen plaat gehaald worden zonder de boel te breken, weet iemand dat?
Alvast dank.
Knap vervelend dingetje zomaar van de C4 Picasso. Nét even iets te goedkoop uitgevoerd?
Balen dit.
Alvast dank voor jullie info.
Aart

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 14 december 2016 01:10 PM
  [ # 14 ]

Hoi Aart,
Is het al opgelost? Ben wel benieuwd hoe je het heb aangepakt.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 24 december 2016 01:42 PM
  [ # 15 ]

Bonjour,
Ik heb vandaag ook de kleppen verwijderd, is inderdaad appeltje eitje met deze uitleg..
Ik heb ze gelijmd en liggen nu te drogen, de bekleding liet los en dat vond ik niet zo mooi..

Kosten zijn 10 euro, 6 lijmklemmen bij de action en 2 tubes bison contactlijm ook bij de action.

Iemand nog een idee hoe je het chroom van de drukknop weer netjes kan krijgen, deze is bij mijn beschadigd.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook