Band loopt langzaam leeg, zit in Frankrijk
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 04 augustus 2015 12:11 PM

Hallo mede-forummers,

Mijn linker achterband loopt (heel) langzaam leeg. Het is een hybride, dus dat ding heeft zo’n maf reparatiesetje ipv een reserveband. Ik zit hier nog tot zaterdag, dan rijden we naar huis. We zitten in Laag normandië, 650km van huis. We maken hier diverse uitstapjes.

Is het een dom idee om die band thuis te laten repareren en er hier maar af en toe wat lucht in te blazen? Kom ik er mee weg bedoel ik.

Profiel  
 
tafkap72
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 28-01-2015

- C5 1.6 THP Comfort
- C3 1.6 eHDI
Gepost: 04 augustus 2015 03:06 PM
  [ # 1 ]

Ik zou veiligheid boven alles kiezen, dus met 4 goede banden terugrijden naar huis. De band zal je maar scheuren bij 130kmh…. Dat vergeef je je nooit.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6064
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 augustus 2015 03:39 PM
  [ # 2 ]

Rij gewoon even langs een Euromaster ofzo, die heb je in France ook.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 augustus 2015 04:59 PM
  [ # 3 ]

Lease? Even de leasemij bellen en raad vragen. Eigen bezit? Dan zou ik lokaal advies vragen. Een ventiel is zo vervangen, een schroef in het loopvlak kan een prop in.

Je weet nooit, een langzaam leeglopende band kan lang mee gaan maar ook ineens de geest geven. Op snelheid is dat laatste geen pretje.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 04 augustus 2015 09:04 PM
  [ # 4 ]

bedankt mensen. Jullie hebben gewoon gelijk en zeggen wat ik eigenlijk wel dacht, maar ik ben wel eens overdreven voorzichtig.

Nog eens goed gecheckt, de boel is behoorlijk vies, we zijn eerst in de Vendée geweest. Voor de heenreis de wagen niet gewassen… Er zit een schroef in. Niet echt een goed idee om mee naar huis te rijden. Het is een leasewagen, dus morgen maar eens bellen.

Had ik maar zo’n mooie volledige reserveband zoals in de C5 (mijn vorige wagen) en mijn DS 20…

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 05 augustus 2015 12:06 PM
  [ # 5 ]

Jawel, bij de plaatselijke Citroën dealer geweest, gelijk geholpen. 32 euro’tjes. Gelijk netjes op naam vd lease maatschappij gezet. Phew!

Stond er in l’atelier een ware Tranction Avant! Bij thuiskomst maar eens in de gespot sectie zetten.

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 05 augustus 2015 10:38 PM
  [ # 6 ]

Wij hebben een paar jaar geleden hetzelfde gehad. Ook een schroef in de band in Zuid Frankrijk.
Op 15 km van ons hotel was een tankstation met banden shop.
Dus daar naar toe gereden met weinig lucht in de band.
Die is ter plekke gerepareerd voor een vergelijkbaar bedrag.

Eind goed, al goed?

Een jaar later waren de banden versleten en kwamen er nieuwe banden op de velgen.
Toen zag ik tot mijn schrik dat die lekke band aan de kant die “in” de auto zit vol met scheurtjes zat.
Dat was gekomen doordat we met een te lege band hadden gereden.
Zou weinig kwaad kunnen werd gezegd, maar ik had in de tussentijd ook eens in Duitsland gevlogen.
En dat had ik zeker niet gedaan als ik dat had geweten.

Moraal van het verhaal: controleer de band goed aan alle kanten en onderneem actie als het toch niet zo goed is als je verwacht.
Je zult maar een klapband krijgen als je op de snelweg rijdt.

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook