8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
DS-TT: Nieuwsbrief
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 juli 2015 01:58 PM
  [ # 106 ]

Allemaal goede suggesties voor films!
Voorlopig hoeven wij niet stil te zitten!!

Plaatwerk afhangen twijfelen wij nog over of je dat wel met een film die geen uren gaat duren kan uitleggen. Ook zijn daar goede geschreven instructies van in de omloop.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 20 juli 2015 07:57 PM
  [ # 107 ]

Aan welke eisen moet die locatie voldoen?
Dan wordt het wat makkelijker om te zoeken.
Is er bijvoorbeeld een brug nodig? Etc, etc.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 juli 2015 08:28 PM
  [ # 108 ]

Via Pb’s hebben wij al een aantal waardevolle suggesties gekregen.

Wij zoeken een plek waar we met 10 cursisten terecht kunnen en workshops met “vuile” materialen kunnen geven. In eerste instantie om de cursus motorrevisie te geven. Dan moeten we een oud blok uit en in elkaar kunnen zetten, en op bv 3 werkbanken aan een krukas, zuigers etc meten.
Brug is niet nodig. Apparatuur verzorgen wij zelf.
Als we een goede locatie hebben, dan willen we daar ook een workshop lassen en een workshop plaatwerken gaan geven.

Voor de “schone” cursussen hebben wij een prima locatie in Hilversum, in een kantoor pand. Maar op die mooie bureaus leg je geen motorblok.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 25 juli 2015 11:04 PM
  [ # 109 ]

Klinkt allemaal zeker interessant mannen. Ik ga eens eventjes kijken of ik toestemming kan krijgen om de cursus motorrevisie op een grote locatie naar binnen te kunnen sleutelen. Ik stuur 1 van de teamleden wel een PB’tje als dat mij gelukt is. Keep on going.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 27 juli 2015 04:39 PM
  [ # 110 ]

Eerst hadden we een locatie probleem, het lijkt er op dat we door alle reacties van jullie nu een keuze probleem krijgen!!
Dank voor het mee denken.
Een aantal zeer serieuze gesprekken zijn gaande en daar gaat iets moois uit komen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 juli 2015 08:31 PM
  [ # 111 ]

DS-TT is in februari begonnen als een vriendenclub.
In het afgelopen half jaar is er veel gebeurd en hebben we duidelijk een plek in de Citroën wereld gekregen.
Om DS-TT een betere basis te geven, hebben wij de stichting DS-TT opgericht.
Vorige week is alles bij de notaris geregeld en vandaag hebben wij de inschrijving bij de KvK binnen gekregen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
LeNez
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 22-03-2009

- Berlingo 1360 benzine
- CX GTi 25 (automaat)
- ID/DS DS23 Pallas
- C5 C5 Aircross Hybrid 225 e-EAT8
- Overig Peugeot P4 pick-up
Gepost: 28 juli 2015 08:44 PM
  [ # 112 ]

>>we duidelijk een plek in de Citroën wereld gekregen hebben<<  Maar die plek hadden jullie al veel langer hoor! Smile
Mooi dat het nu een officiële vorm krijgt jullie zijn een welkome aanvulling!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 04 augustus 2015 04:21 PM
  [ # 113 ]

Deze week gaan wij de volgende film maken: het vervangen van de handremblokken.
Nu heb ik dat nog niet vaak gedaan met motor en bak in de auto.
In het WPH staat dat je de accu bak, handremkabel en de radiator moet demonteren en dan pas de handremklauwen kan verwijderen.
Zijn er tips om dit op een eenvoudigere manier te doen, die wel geschikt is voor algemeen gebruik?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 04 augustus 2015 05:10 PM
  [ # 114 ]

Ik heb ze een tijdje geleden in mijn handen gehad, maar zeker bij een DS met stuur links kun je dr aan de linkerkant echt niet bij.

Maar goed; spatbord eraf, radiator leeg laten lopen en eraf en accubak eraf is wellicht ook interessant cursusmateriaal? Ik weet nog goed dat ik 5 jaar geleden voor het eerst een spatbord van een DS afschroefde; dat was even pielen met die kabeltjes, en nu is het 10 minuten werk.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3188
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 augustus 2015 05:10 PM
  [ # 115 ]

Ik heb in al de jaren dat ik dagelijks aan DS sleutelde nooit de handremkabel los gehaald !

Wij legden gewoon de beide klauwen met kabel en al in de wielkuip bij een koppelingswissel ,

Moet je wel even de stelbouten uitdraaien ,

Maar dat is volgens mij minder werk dan dat geworstel met die tang en veren cool smile

Ook hadden wij een hele lange rechte ringsleutel 17 -19 die dan echt goed van pas kwam .

Hulde voor jullie energie en inzet halelujah

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25361
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 augustus 2015 09:48 PM
  [ # 116 ]

Die rechte ringsleutel 19 waar een verlengpijp op past is on ontbeerlijk. Verder hebben de blokken anti piepveertjes die je makkelijk verliest als de klauw loskomt. Ook handig zijn fietssteeksleutels om de borgmoeren van de stelboutjes los te draaien.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
de zwevende hemel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 21-12-2006

Gepost: 04 augustus 2015 09:51 PM
  [ # 117 ]

Ik heb ooit wel eens die tang gebruikt, maar ik vond het zelf een rotding. Een paar sterke tie wraps doen het voor mij. Trek de rem aan, wurm tie wraps er tussen door( in de kern van de veren dus…), ontspan de rem en de veren blijven samengeperst: je trekt de kabel er zo uit.

Groet, Jan

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 15 augustus 2015 09:32 AM
  [ # 118 ]

De film over vervangen hadremblokken hebben we opgenomen.
Wat is dat een enorm grote klus als motor en bak in de auto zitten.
We hebben eerst geprobeerd om van onder af zonder iets te demonteren de hadremblokken te verwijderen, maar links heb je echt te weinig ruimte om de handremtang voldoende te verplaatsen zodat de blokken er uit en de nwe er in kunnen.
Uiteindelijk bijna helemaal volgens WPH gedaan:
Li scherm er af, radiateur er uit, li remklauw van de voetrem los en dan de hadremklauw los. Nu kan je de handremklauw voldoende opschuiven zodat de blokken er uit en in kunnen.
Ja en rechts is het een fluitje van een cent, daar kan je gewoon zo bij.

Met filmen ben je altijd meer tijd kwijt, zijn een lange dag bezig geweest. Maar ik schat zonder filmen dat je wel 6 uur kwijt bent.

Dus vervang die blokken als ze niet te best zijn bij een reparatie waarbij je in de buurt bent!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27804
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2015 09:37 AM
  [ # 119 ]

Ik had al begrepen dat het een grote klus was, voor een klein onderdeel.

Maar slijten deze blokken eigenlijk hard?
Bij een CX wel, ondanks je de handrem niet gebruikt komen ze tijdens het rijden vaak tegen de remschijf aan.

Bij een DS is het niet of weinig gebruiken van de handrem weinig slijtage aan de blokken?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 15 augustus 2015 10:13 AM
  [ # 120 ]

Als je niet regelmatig door je handrem heen rijdt, dan slijten ze nagenoeg niet.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook