Visa inbouw motor peugeot 205
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 26 augustus 2015 03:54 PM

Hoi,

ik heb gehoord dat een motorblok uit de peugeot 205 ook in de visa past.
Motor Xy8 150H, 1400cc met dubble caburateur, past deze echt in de Visa en hoe zit het met de versnellingsbak? Wordt deze ook door de zelfde olie gesmeerd als van het motorblok.

Dus mijn vragen op een rijtje:

1. past een 150H blok in een visa?
2. welke versnellingsbak moet ik monteren? die van de visa of die van peugeot?
3. wat komt er nog meer bij kijken?

Alvast dank

Smile

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 27 augustus 2015 11:17 AM
  [ # 1 ]

In welk type Visa wil je de 205 motor leggen?

De Visa is origineel met deze motor onder andere geleverd als GT / Chrono en 14S .
Dus de motor pas in een Visa.
De versnellingsbakken van Citroën en Peugeot zijn aan elkaar gelijk, je kunt de bak aan het 205 blok laten zitten. (Scheelt ook weer een bult werk !!)
De versnellingsbak van de GT is gelijk aan die van een Visa of P205 met 1124 cm3 (XW7) met 5 bak.
Een 4 versnellingsbak past ook; de eerste versnelling van de 4- en 5 bak zijn aan elkaar gelijk.
De 4 van de 4-bak en de 5 van de 5-bak hebben ook dezelfde overbrengingsverhouding.

Let er wel op dat de uitlaat van een Visa totaal anders is dan van een 205.
De uitlaat van een Visa GT is ook weer totaal anders dan van een Visa met een XW motor of met een XY7 - 150D (14TRS 1360 cm3 - 60pk).
De kans is groot dat je een compleet uitlaatsysteem van een Visa GT nodig hebt.
Uitlaatdelen van sommige Visa modellen beginnen moeilijk(er) verkrijgbaar te worden.
Daarnaast zal de demping en vering van een Visa GT steviger/stugger zijn dan die van een Visa met XW motor.

Ga je de 205 motor in een Visa 2-cilinder, een Diesel of een GTi leggen, dan zul je ook nog de complete voortrein moeten vervangen.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 27 augustus 2015 06:49 PM
  [ # 2 ]

In geval van een vijfbak wijkt het subframe af,dus als je een visa-vierbak gaat omruilen voor een vijfbak moet je het subframe iets aanpassen, maar dat klinkt ernstiger dan het is.
De diameter van de voorste pijp is vrij groot bij een 1400 80ch , althans als deze door 2 carburateurs ademt. De “tamme” 1400 kan het desnoods nog met een 11RE voorpijpje/spruitstuk.
Er zijn ook wel 205’s met zo`n hartvormige flens, dan wordt het helemaal spannend ...

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 27 augustus 2015 07:51 PM
  [ # 3 ]

Beste Maurice, kun je mij een foto laten zien van hartvormige flens blok?

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 28 augustus 2015 07:56 AM
  [ # 4 ]

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 28 augustus 2015 08:03 AM
  [ # 5 ]

Indien je er een zoekt, ik heb nog een nieuwe voorpijp geschikt voor 80pk liggen.

Profiel  
 
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 28 augustus 2015 11:32 AM
  [ # 6 ]

Dank allen voor de info.
Ik ga nog nadenken of de auto waard is om meer geld in te stoppen.
het is een RE11 die hier op de markt te koop staat.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook