3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Art’s CX break familiale!
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 25 augustus 2015 11:38 PM
  [ # 31 ]

Okee, dan moet ik hem een grof afstelling geven op straat, en naderhand op een brug finetunen. Anders kan ik niet eens bij een brug komen. Ik heb 2 van die oprijbokken zodat ik er veilig onder kan.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 26 augustus 2015 09:53 PM
  [ # 32 ]

Net , voor het onweer los barste nog even met de klem op de stabilisator stang zitten spelen.
De cx komt nu weer omhoog…....alleen te ver omhoog. Iets te enthousiast geweest. morgen maar een tikkie terug doen.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 augustus 2015 10:34 PM
  [ # 33 ]

Oorzaak gevonden dus?
Kan je bij een CX bij de hoogteregelaar via een luikje in de kofferbak of moet je echt er onder kruipen?
Bij GS kan dat namelijk via een luikje.
Daar heb ik wel eens meegemaakt dat de regelaar niet zat vastgeschroefd.
Had ik hem net netjes op hoogte gesteld zakte ie na een tijdje weer in… Regelaar zelf verschoven…
Kan je ook nog even controleren dus Wink

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 26 augustus 2015 11:31 PM
  [ # 34 ]
René Jongejan schreef:

Bij een serie 2 wel 2 luiken, alleen dan kom je bij de bovenkant van de tank.

Afstellen wagenhoogte op 4-kolomsbrug, vanaf onder dus.

Die vraag had ik dus ook al gesteld. Laughing

Ben er onder gekropen dus. Met 2 zware assteunen als persoonlijk beschermmiddel.
Hoogteregelaar zelf zit goed vast.Kan het ook niet zijn eigenlijk. Het kwam direct na het breken van de bout waar de stabstang mee vast zit aan de draagarm.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 augustus 2015 09:35 PM
  [ # 35 ]

Art, hij ligt voor je klaar! Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 27 augustus 2015 11:07 PM
  [ # 36 ]

very good top man, zie je zaterdag!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 27 augustus 2015 11:20 PM
  [ # 37 ]

Vanavond nog ff bezig geweest met afstellen van de hoogte, wilde in eerste instantie niet echt lukken. Het was of op de grond, of te hoog waardoor de wagen achter niet veerde.
Toen ben ik de hoogteregelaar nog maar eens goed gaan bekijken en met name de bediening ervan.
Het viel me op dat het ‘‘pikkie’’ van de bedieningsstang die van voor afkomt nogal ruim in het gat zat. (zie foto,s


Mist er hier soms iets? De vrijslag van de bedieningsstang was echt flink. Ook vond ik de bedieningsstang erg los aanvoelen. Je kon hem er zo uit schuiven.
Voor zover ik kan zien zit ie in elk geval wel in de geleiders aan de langsligger. Hoort ie boven op de achteras nog ergens in een oog te zitten? Bij mij ligt ie vrij losjes vanaf de knik omhoog bij de spiraal.


Hoe dan ook, ik heb dus een stukje rubber slang om het pikkie geschoven waardoor de ruimte wat opgevuld word en nogmaals afgesteld en het werkt weer. Hij komt omhoog en veert weer van achteren. Nu enkel nog een beetje finetunen.

Hoop dat iemand een antwoord op de vragen heeft

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9320
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 augustus 2015 11:32 PM
  [ # 38 ]

Is normaal dat er ruimte tussen zit!

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20121013185917
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110722223820

Kan effe geen andere foto’s vinden.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 28 augustus 2015 12:13 AM
  [ # 39 ]

Aha, maar ik zie dat ie bij jou op foto 1 boven op de achteras nog in een klem zit. Die is bij mij dus weg of afgebroken…..vandaar dat ie los ligt!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 augustus 2015 12:23 AM
  [ # 40 ]

Volgens mij zit er nog 1 op het subframe, waar ik vanavond die draagarm af gehaald heb.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 28 augustus 2015 08:16 PM
  [ # 41 ]

Dan neem ik die morgen ook graag mee.  very good

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 augustus 2015 09:05 PM
  [ # 42 ]

Bij de draagarm gelegd. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 28 augustus 2015 10:56 PM
  [ # 43 ]

Mooi Smile

De noodrep. aan de stabilisatorstang en het afstellen van de hoogte achter is inmiddels ook klaar en heb er net een proefritje mee gemaakt. Het rijd weer als voorheen. Morgen ga ik dus de draagarm en het klemmetje ophalen en dan 2 weken wachten tot ik tijd heb om het op een brug er onder te plaatsen.

Klinkt vast raar maar het is wel eens goed om dit soort trammelant te hebben. Dan word je gewoon voor het blok gezet om het op te lossen, dus je er in te verdiepen door ermee bezig te zijn.
Of je moet je auto gewoon naar een garage laten brengen natuurlijk…....en betalen. Mij niet gezien. Art laat niets doen, ik doe alles zelf cheese

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 augustus 2015 11:39 PM
  [ # 44 ]

Voor de vervanging van de draagarm zal ik je nog wat “tips&tricks;” geven.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 28 augustus 2015 11:49 PM
  [ # 45 ]

Is prima, ik heb wel al 2x bij citroen bx achterdraagarmen gede- en monteerd en adals vervangen.
Dit lijkt er enigszins op volgens mij.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook