2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
1999, cabriodak
Mrbbq
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 13-06-2010

Gepost: 16 september 2015 12:40 AM
  [ # 16 ]

Nee helaas heb ik het probleem nog niet kunnen oplossen, motor en tandwielen zijn goed.
Misschien zit het toch in de bedrading of ergens anders.
Ik moet er even tijd voor maken om het probleem op te lossen, maar dan moet ik vrij zijn en droog weer hebben.

Gr Mr BBQ

Profiel  
 
Mrbbq
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 13-06-2010

Gepost: 28 september 2015 10:37 PM
  [ # 17 ]

Sorry voor mijn late reactie, nee ben nog niet verder gekomen.
Ik denk trouwens dat ik misschien weet wat het probleem is, aan de bestuurderskant staat het dak een klein stukje open.
Heb dus het vermoeden dat hij pennen niet in de geleider loopt waar door het dak niet opengaat.
Ik hoop dat ik het goed uitleg, ik maak er wel foto~s van.

Gr MrBBQ

Profiel  
 
Mrbbq
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 13-06-2010

Gepost: 30 september 2015 09:19 PM
  [ # 18 ]

Hierbij de foto s van mijn schuifdak raam.

Gr MrBBQ

Profiel  
 
Mrbbq
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 13-06-2010

Gepost: 01 oktober 2015 07:03 PM
  [ # 19 ]

Sorry ik krijg geen foto s geplaatst.
Vandaag bij een dealer geweest in Katwijk, die de schuifdakraam leveren.
Meneer Tom vertelde dat de kabel gebroken is er van en deze moet ik vervangen.
Bij de dealer kost de kabels 140 euro voor beiden en moet deze beide vervangen.
Dit is een mooie klus voor a.s. zondag.

Met vriendelijke groeten,

Mr BBQ

Profiel  
 
Mrbbq
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 13-06-2010

Gepost: 04 oktober 2015 04:47 PM
  [ # 20 ]

Ik krijg het even niet voor elkaar, rechterkant zat er zo in maar de linkerkant zit volgens mij nog iet in kas kabel en kijk dat er niet uit. Ook niet met installatie draad. Word er een beetje gek van.

Gr MrBbq

Profiel  
 
Mrbbq
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 13-06-2010

Gepost: 04 oktober 2015 09:52 PM
  [ # 21 ]

Ik heb nu van alles geprobeerd maar het lukt totaal niet, aan de bestuurderskant zit het schuifdak vast en aan de andere kant schuift hij wel naar achter. de andere zijde klemt. In de kabel goot zit volgens mij iet vast waardoor ik de nieuwe kabel er niet in krijg en dan praat ik over de laatste 10 cm. Iemand nog ideeen wat ik zou kunnen doen om dit probleem op te lossen.
Ik heb al geprobeerd met een stuk installatie draad de rest van de kabel er uit te krijgen maar dit is ook niet gelukt.
Wie o Wie kan mij helpen…..aub.


Gr MrBBQ

Profiel  
 
X8NT14
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 21-05-2015

- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.4 Exclusive
Gepost: 04 oktober 2015 11:26 PM
  [ # 22 ]

Kun je alsnog foto’s plaatsen? Of anders naar mij mailen? Ik heb geen idee of ik je kan helpen, maar met foto’s wordt de kans wel groter Wink
Ik heb jouw instuctie bekeken, maar hier kan ik jouw probleem niet in terug vinden.

Profiel  
 
Mrbbq
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 13-06-2010

Gepost: 05 oktober 2015 09:06 PM
  [ # 23 ]

IK ZOU GRAAG FOTO`S ER WILLEN ZETTEN MAAR, HOE KAN IK DAT DOEN ???
Heb er foto`s van gemaakt.
Beide kabels zitten er nu in maar het schuifdakraam werkt nog niet.
rechterkant kan je bewegen naar achter en de linkerkant zit muur vast.

Met vriendelijke groeten,

MrBBQ

Profiel  
 
X8NT14
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 21-05-2015

- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.4 Exclusive
Gepost: 06 oktober 2015 11:43 PM
  [ # 24 ]

Op de foto’s vind ik het moeilijk om het totaal plaatje te zien, maar klopt het dat de achterkant nog niet vast zit?
Moet de achterkant eerst vastgezet worden en daarna naar voren? Het kan zijn dat ik het verkeerd zie, maar het is lastig te beoordelen met deze foto’s.

Zit er misschien een verschil tussen de linker en rechter kabel en moeten ze misschien andersom?
Kan siliconenspray misschen de boel weer in beweging helpen?

Profiel  
 
Mrbbq
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 13-06-2010

Gepost: 08 oktober 2015 09:46 PM
  [ # 25 ]

Zo vandaag weer een klusdag ingelast.
Na een beetje rommelen en het inspuiten van de geleider rail met WD40.
Gebruikte ik een grote platte schroevendraaier en zette deze tegen het blokje je wat in de rail heen en weer schuift.
Na een kleine tik kwam mijn cabrio schuifdak einde los. (yes)
Kwam er achter dat er nog een oude plastic geleider in zat en veel ijzerdraad en stof en troep, na dit schoon gemaakt te hebben ben ik naar Katwijk aan Zee gereden om nieuwe onderdelen te halen, alleen ik schrok mijzelf dood voor wat voor prijs hier voor vroeger. ( 102 euro voor 6 onderdelen). Ik vertelde hun dat ik wel verder zou gaan kijken en ben naar mijn vaste sloop adres gereden. ( autodemontage Rutte) Daar stond een auto met het zelfde schuifdak als ik heb.
Daar de onderdelen van afgehaald en gevraagd wat het mij koste, het bedrag was 10 euro.
Daarna naar de loods gereden en mijn schuifdak weer in mekaar gezet en Yes het werkt weer.
Ben er super blij mee.

Gr MrBBQ

Profiel  
 
Mrbbq
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 13-06-2010

Gepost: 08 oktober 2015 09:46 PM
  [ # 26 ]

Zo vandaag weer een klusdag ingelast.
Na een beetje rommelen en het inspuiten van de geleider rail met WD40.
Gebruikte ik een grote platte schroevendraaier en zette deze tegen het blokje je wat in de rail heen en weer schuift.
Na een kleine tik kwam mijn cabrio schuifdak einde los. (yes)
Kwam er achter dat er nog een oude plastic geleider in zat en veel ijzerdraad en stof en troep, na dit schoon gemaakt te hebben ben ik naar Katwijk aan Zee gereden om nieuwe onderdelen te halen, alleen ik schrok mijzelf dood voor wat voor prijs hier voor vroeger. ( 102 euro voor 6 onderdelen). Ik vertelde hun dat ik wel verder zou gaan kijken en ben naar mijn vaste sloop adres gereden. ( autodemontage Rutte) Daar stond een auto met het zelfde schuifdak als ik heb.
Daar de onderdelen van afgehaald en gevraagd wat het mij koste, het bedrag was 10 euro.
Daarna naar de loods gereden en mijn schuifdak weer in mekaar gezet en Yes het werkt weer.
Ben er super blij mee.

Gr MrBBQ

Profiel  
 
X8NT14
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 21-05-2015

- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.4 Exclusive
Gepost: 08 oktober 2015 10:08 PM
  [ # 27 ]

Heel mooi. Op de sloop kijken wilde ik al adviseren, maar kreeg uit eerdere berichten de indruk dat je de kabels al had gekocht.
Altijd mooi om zo’n klus helemaal zelf op te lossen en dan ook nog eens voor een tientje Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook