2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
HD pomp lekt
JvHeel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 22-05-2014

Gepost: 16 juni 2015 07:11 PM
  [ # 16 ]

Waarom een CX pomp? is een goede DS pomp minder van opbrengst? Ik dacht dat het aantal plunjers gelijk was.

Jan

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 17 juni 2015 08:14 AM
  [ # 17 ]

Een CX pomp heeft een veel grotere opbrengst en gaat veel minder vaak, of beter gezegd bij nooit, kapot. Een CX pomp heeft volgens mij vijf plunjers.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 17 juni 2015 08:22 AM
  [ # 18 ]

Een DS pomp heeft een alu pomphuis en daarom gaan ze kapot. Als die gereviseerd wordt met een stalen pomphuis (Citrotech) zou die in theorie net zo betrouwbaar moeten zijn als een CX pomp.

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 20 juni 2015 03:19 PM
  [ # 19 ]

Ik heb afgelopen jaar de pomp van mijn ds gereviseerd.
Ding uit elkaar gehaald , gecontrolleerd , waar nodig bijgewerkt, en voorzien van nieuwe rubbers weer opgebouwd.
Het enige dat mis was gegaan is dat de as uit de handen viel tijdens het opbouwen.
De schroefdraad was dusdanig beschadigd dat ik een andere pomp heb gekocht bij een hier bekende firma (specifiek gevraagd voor een exemplaar waarvan hij mechanisch niet uitgelubberd is).
Ik was voor een paar tientjes klaar , goede opbrengst , lekker snel en goedkoop , en het houd al meer dan een jaar.
Hoe lang nog? Daar kan ik net zo min over zeggen als dat ik een gebruikt exemplaar zou plaatsen.
Is makkelijk gezegd ff dit , ff dat ...en dan voor bedragen van honderde euro’s.
Als je zelf iets durft te ondernemen dan kan het stukken goedkoper en je leert enorm veel!

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 20 juni 2015 03:51 PM
  [ # 20 ]

Als je zelf wil reviseren zou ik hem eerst uitelkaar halen voordat je onderdelen bestelt. Kans is nl groot dat het alu pomphuis gescheurd is.

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 20 juni 2015 10:17 PM
  [ # 21 ]

Ja dat sowiso.
Het alu huis kan gescheurd zijn.
De plunjertjes opzicht valt meestal nog wel mee , maar de klepjes dichten meestal niet goed meer.

Profiel  
 
bigbreaker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 16-05-2007

Gepost: 05 oktober 2015 10:37 PM
  [ # 22 ]

HD-pomp met succes vervangen,

cx-pomp gekocht bij garage Hydraulique in Raamsdonksveer, inclusief vele tips en goede adviezen.

Twee dagen later thuis op m’n gemak de oude lekke pomp uitgebouwd en rustig de nieuwe erin gezet. Aanvankelijk eerst met de steun op dezelfde manier als met de oude en met de snaar op de eerste poulie.
Niet mooi helemaal recht dus alles er weer uit, steun aan de achterkant pomp gezet, snaar op voorste pouli, ring voor ring erbij tot ie mooi recht uitlijnde met behulp tekenhaak.  Leidingen aangesloten, lhm via voorraadfilter teruggegoten, daarna paar minuten laat lopen met onlastingsschroef los. Geen hydraulische reactie, dus nog minuut of tien laten lopen met onlastingsschroef los. Daarna weer dicht en wow: meteen omhoog. Even omhoog en omlaag gezet, perfect. Ritje gereden, eveneens perfect. De volgende ochtend starten en de auto kwam bijna meteen omhoog. Blijft nu ook langer hoog staan. En wat nog het prettigst is: motorblok en vloer eronder blijven droog, geen lekkages meer.

Op de foto’s de verwijderde, oude pomp (1) en de nieuw cx-pomp ingebouwd. 

Dank voor de adviezen en de tips!

Afbeelding Bijlagen
cxpomp1.jpgcxpomp2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1523
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 06 oktober 2015 02:46 PM
  [ # 23 ]

Bekende plaatjes, heb er zo een nu al ruim 8 jaar en 150.000 km draaien zonder problemen.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
takkie swee
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009

- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Gepost: 07 oktober 2015 07:40 PM
  [ # 24 ]

Ze zijn relatief wel prijzig daar bij Hydraulique; € 125 voor een CX pomp.
Ik zie ze ook voor 30 euro, maar dan passen ze wellicht niet.
Tis altijd nog flink goedkoper dan een gereviseerde DS pomp van Citrotech.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 oktober 2015 07:42 PM
  [ # 25 ]

125 euro duur? nee toch?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 07 oktober 2015 11:33 PM
  [ # 26 ]

Niets dan lof over Citrotech. Maar ik heb ooit een lekkende pomp door een Citrotech gereviseerde pomp vervangen. Na een paar maanden begon die ook te lekken. Daarna wederom een Citrotech-pomp gemonteerd (op een beurs aangeschaft) en die ging na een jaar ook weer lekken. Ga nu maar eens op zoek naar een CX-exemplaar.

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 08 oktober 2015 09:41 AM
  [ # 27 ]

“ooit”...

Ik heb ook ooit een door Citrotech (CT) gereviseerd stuurhuis gemonteerd. En “later” moeten vervangen. En “later” nog een keer.

Wat is de definitie van “revisie”? Ik denk dat je het resultaat van een revisie moet zien in het verloop van de tijd, en de combinatie van middelen, kennis, ervaringen en experimenten. Zo’n product wordt doorontwikkeld, tot er een evenwicht ontstaat in kwaliteit en prijs. Ik denk dat een compleet gereviseerd stuurhuis wel 5000 euro zou moeten kosten. Ik vermoed dat de “markt” dat niet accepteert.

Ik zie ook zo’n ontwikkeling ook bij de HD-pompen van CT.

Ondanks de financiele tegenslagen die ik heb moeten doorstaan in het geval van stuurhuizen van CT, ben ik vol blijven houden. CT ook. Net zolang tot er een voor alle partijen bevredigend product op de markt is.

Voor garagisten die hiermee te maken hebben is het woekeren met de vergoeding voor arbeid. Zij kunnen het zich niet veroorloven om op zo’n product toe te moeten leggen, dat heeft te maken met bedrijfsvoering. maar willen hun klanten ook niet kwijtraken. Wie heeft en wie neemt risico?

Als bezitter en rijder van een klassieke auto is dit een schijnbaar onbeheersbare faktor. Die accepteer je, of je zult een andere keuze moeten maken.

Hulde aan CT, die zijn uiterste best doet om hun producten, ondanks tegenslagen, te blijven doorontwikkelen.

Profiel  
 
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 09 oktober 2015 12:14 AM
  [ # 28 ]

Repelsteeltje, ik ben het helemaal met je eens: hulde aan Citrotech! Ik wilde slechts mijn praktijkervaring met CT-gereviseerde pompen geven als reactie op jouw vaststellling dat die pompen vrijwel net zo betrouwbaar zijn als een CX-pomp. Niets meer en niets minder.

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook