3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Citroën Reflex ‘79 - schud achteraan even net voor hij helemaal laag staat
matthijsrubb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 17-08-2014

Gepost: 09 oktober 2015 12:19 AM
  [ # 31 ]

Zo even een update:

Ik heb de rubber kunnen vervangen. De pomp zelf was zo los, ging vlot. Toen ik doorhad dat ik de ontlastschroef weer dicht moest draaien was er toch al 2liter LHM uitgelopen (in een bak). Donker olijfgroen, bijna zwart. Ga ik op een andere keer vervangen. Goed dat ik toevallig 2liter reserve had.

Ik heb een hele tijd liggen uitzoeken hoe ik de rubber zelf moest vervangen… de twee uiteinden van de pomp zijn veel breder, waardoor die rubber er eigenlijk niet rond leek te gaan. Ik heb de oude eraf gescheurd om te zien of er ergens een verborgen hendeltje zat om één van de uiteindes los te krijgen, maar het leek allemaal uit één stuk te bestaan. Uiteindelijk voorzichtig de rubber erover getrokken. Pun intended Wink .

Daarna alles goed gezet, auto gestart, lichtjes stop en LHM bleven branden (kwam wel omhoog, ongeveer), remmen werkten niet, dan wel, dan weer niet… Na een aantal keer van hoogte te wisselen en wat te bollen gingen de lampjes weg en nu lijkt het remmen in orde.

Het enige wat er niet klopt, is dat als ik de auto op de laagste stand zet, hij op het einde even hard schud aan de achterkant, vooraleer hij volledig laag staat. Lucht in het systeem, of iets anders? Wat doe ik nu best?

Binnenkort van die nieuwe rubbere dichtingsringetjes kopen, want die waren verduurd. De lek lijkt te zijn gestopt, maar er lekt toch nog ergens rond de regelaar wat LHM, ik zie een vlek ontstaan ongeveer op die locatie. De pomp zelf incl rubber blijven nu wél droog. Twee lekken dus?

Bedankt jongens.

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 10 oktober 2015 03:29 PM
  [ # 32 ]

LHM-niveau checken op hoogste stand.
‘Paraplutje’ bovenaan het voorraadvat moet tussen de 2 rode streepjes staan, dan is het niveau ok.

Je kan de ontluchtingsschroef nog eens opendraaien terwijl de motor draait, dat is de voorgeschreven manier om te ontluchten. Daarna nogmaals niveau controleren.

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
matthijsrubb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 17-08-2014

Gepost: 22 oktober 2015 06:50 PM
  [ # 33 ]

Het heeft even geduurd voor ik weer een momentje vond om deze update te typen.

B.elgi.X, ik heb zoals je voorstelde terwijl de auto draaide, de ontluchtingsschroef terug los gedraaid, na een minuut of twee weer dicht gedraaid, nog 2 minuten gewacht en dan de auto op hoogste stand gezet, terug naar rijstand en tenslotte naar de laagste stand, maar het schudden nét voor hij helemaal laag staat blijft. De motor heeft heel die tijd rustig staan draaien. Dit had ik trouwens voor ik het probleem met jullie heb aangekaart al een keer gedaan.

Het peil had ik op voorhand gechecked, dat zit zéker goed. Ik heb bij het vervangen van de rubber rond mijn drukpomp wel 2liter olie “kwijt gespeeld”. Dan de auto laten draaien met dit tekort, pas een paar minuten later bijgevuld. Daar is het wrs fout gegaan. Maar qua LHM hoeveelheid zit het goed.

Los hiervan (of niet? :p) heb ik nog een probleem. Er is nog steeds een lek(je) van LHM. Ik merk dat er onderaan de bol van de regelaar telkens een paar druppels LHM hangen. Er vormen zich ook nog steeds vlekken van LHM onder de auto. Maar niet rechtstreeks onder de bol lijkt het, net iets verder richting stuurhuis. Ik kan er niet goed aan uit. Wat kan daar nog lekken? Die leidingen lopen daar wel ergens boven denk ik…

Bedankt alvast.

Profiel  
 
matthijsrubb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 17-08-2014

Gepost: 16 november 2015 04:08 PM
  [ # 34 ]

Blijkbaar was er toch maar één lek, die aan de HD pomp. Lek is helemaal opgelost dus!

Ik heb nog altijd het probleem dat men CX schud vooraleer hij helemaal laag staat. Iemand een idee? Het losdraaien van de ontlastingsschroef terwijl hij draait etc, heeft tot nu toe niet geholpen. Ik heb er ondertussen ook al een paar ritjes mee gedaan. Helpt ook niet.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25368
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 november 2015 04:25 PM
  [ # 35 ]

Het kan zijn dat je een beetje speling op de ADALs hebt. Als ie bijna laag staat gaat het drukpunt van de veerstang naar het aanslagrubber. dan kan je ophanging een beetje schudden inderdaad.
Is niet heel erg.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
matthijsrubb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 17-08-2014

Gepost: 16 november 2015 04:49 PM
  [ # 36 ]

Oké bedankt Bogaard. Ik hou het in de gaten.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook