2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
C5 break 2.0 HDi (109pk) Automaat
gasser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2015

Gepost: 26 november 2015 08:41 PM
  [ # 16 ]

Ja, startmotor is al wat oud natuurlijk Wink

C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000

C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!

Profiel  
 
gasser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2015

Gepost: 27 november 2015 11:11 PM
  [ # 17 ]

Auto opgehaald en het gaat merkbaar beter!

Startmotor was echt naar z’n grootje, alle energie ging in de zwaar lopende startmotor zitten. Nu binnen 1,5 seconden lopen en rijden!

C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000

C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!

Profiel  
 
gasser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2015

Gepost: 30 december 2015 12:01 AM
  [ # 18 ]

Update:

Auto rijd nog steeds goed, alle ergenis dingen zijn na het vervangen van de startmotor verdwenen. Houd niet meer in en loopt netjes stationair, jippie!

Het volgende is wel irritant. Vanaf 105km/h tot 125km/h begint de auto te trillen, niet zozeer in het stuur, lijkt op lichte rukjes, gas los of gas erbij is het zo goed als weg. Opzich is er mee te rijden, maar voordat er weer een dure reparatie aankomt toch hier hopen op wat info.

als ik de bak manueel schakel naar z’n “3” en dan die snelheden rij trilt er niets…

Hrb natuurlijk al een en ander op internet opgezocht. Op mijn vorige APK rapport staat dat er een fusee/stuurkogel lichte speling heeft minder dan 1 mm. Echter bij mijn laatste APK is dit niet geconstateerd.

C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000

C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!

Profiel  
 
gasser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2015

Gepost: 05 januari 2016 10:13 PM
  [ # 19 ]

Intussen de slappe niet originele wieldoppen verwijderd. (je weet het nooit) maar het trillen/schudden! doet ie nog steeds. Merkte wel op dat er geen slaglood op de velg LA zat. Weet ook niet meer of die er eerst wel op zat helaas… Maar lijkt me dat er minimaal toch wel een grammetje her of der op moet zitten Wink

Als er een fusee/stuurkogel beetje speling heeft, kan de auto dan gaan trillen?
Denk ook nog aan motorsteun.
Spanrol.
Stabilisatiestangetjes rammelen een beetje.

Stationair beetje dreunen…

C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000

C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 06 januari 2016 10:11 AM
  [ # 20 ]

Hier past maar één remedie: alle delen met speling vervangen. Dat zijn echt de kosten niet.
Daarna balanceren bij een echte bandenboer.
Andere volgorde is zonde van het geld.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
gasser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2015

Gepost: 06 januari 2016 10:01 PM
  [ # 21 ]

Vandaag even met de Cactus bij de garage voor wat schade, gelijk even aan de meest ervaren medewerker (weet aardig wat van de C5 af)eea gevraagt.

Hij zegt dat de C5 veel rond vanaf de 105 km/h gaat trillen. Balanceren raad hij me nu aan, ook omdat ik achter een slagloodje mis en ik het niet echt in het stuur voel.. Kan met de afgelopen reparatie’s aan de remmerij eraf gevallen zijn? Lijkt me sterk maar ja.

Alle delen met speling vervangen is toch wel prijzig neem ik aan, ga het niet zelf doen, op de stabilisatiestangetjes na..

C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000

C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 07 januari 2016 11:31 AM
  [ # 22 ]

Tja, als je het beter weet, waarom vraag je het dan?
C5’s trillen niet bij 110, behalve met banden uit balans.
Silentblocs, stuurkogels en fuseekogels kan je best zelf vervangen, tientjeswerk aan onderdelen.

Als je geld over hebt kan je het bij een officiële dealer laten doen. Als je dat niet hebt en bang bent voor vuile handen dan kan je bij een Citroen-specialist voor minder terecht.
Rondrijden met speling in je voortrein kost banden. En bij APK val je door de mand.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
gasser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2015

Gepost: 07 januari 2016 12:23 PM
  [ # 23 ]

APK laatst is alles gecontroleerd en goed bevonden.

Ga morgen bij de desbetreffende bandenservice langs die laatst mijn winterbanden op stalen velg heeft gebalanceerd.

Uiteraard wil ik de auto als nieuw maken, maar geld groeit nu ff niet op m’n rug.

Uiteraard weet ik het zelf beter Wink

C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000

C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 07 januari 2016 12:34 PM
  [ # 24 ]

Tja, als nieuw bij 350.000 km…
Heb je die automaat al laten spoelen? Als je daar te lang mee wacht kom je echt in de kosten.
Voor je naar die bandenboer gaat zou ik toch die fuseekogel laten vervangen. Die bandenboer kan dat wellicht ook.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
gasser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2015

Gepost: 07 januari 2016 04:06 PM
  [ # 25 ]

Mijn garage om de hoek (van de oude stempel) heeft tot nu toe alle onderhoud gedaan (remmerij 575E en beurt +Apk 575E en startmotor 189E. Dit alles binnen 8000km. Hij heeft alles voor een redelijke prijs gerepareerd.

Waar kan ik een specialist vinden? In de buurt van Rhoon/Poortugaal.

Als ik morgen naar Bandenservice Numansdorp ga laat ik nogmaals op speling controleren alvorens te balanceren.

Ik kan redelijk wat zelf. Ik zit in de koeltechniek dus weet wel wat vieze handen zijn. Alleen de tijd ervoor is heel erg schaars, drukke gezinsleven gaat door.

Ik heb al zgan stabilisatiestangen van een sloper gedemonteerd (glimmen je nog tegemoet) maar ik heb gewoon geen tijd om het even te vervangen. Komt wel.

Gr en bedankt voor de adviezen tot zover

C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000

C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 07 januari 2016 05:06 PM
  [ # 26 ]

Hee dorpsgenoot (woon in Rhoon)! Garage Bos bij metrostation Poortugaal vind ik erg goed. Niet al te duur en goede kwaliteit. Veel beter en goedkoper dan bijvoorbeeld DAVO Citroën.

Citroënspecialist is bijvoorbeeld Van Bemmelen in Delft.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
gasser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2015

Gepost: 07 januari 2016 05:27 PM
  [ # 27 ]

Ha leuk!

Woon in Poortugaal om de hoek bij garage de Lange, daar kom ik nu al een tijdje… Bos is ook wel ok, maar is niet echt meer een garage waar je ff langswipt voor een snelle diagnose. De Lange bevalt me goed…

Davo is idd erg duur. De C5 tijd geleden laten checken op mankementen. Kon niet direct afrekenen moest op rekening inc de dure btw, ok dus 95 euro verder. Had ook de LDS bij laten vullen, zat er te veel in. Alles onder de olie! Pfff. Duur goedje die LDS, durven ze wel wat voor te vragen…

Zal van Bemmelen ens googelen

C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000

C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 07 januari 2016 08:32 PM
  [ # 28 ]

Nee dat is wel zo van Bos. Maar als je al weet wat je auto nodig heeft wordt het wel goed, netjes en voor een redelijke prijs gedaan. De lange heb ik niet zo heel veel ervaring mee, ze wilden me in elk geval niet helpen toen ik een stukje benzineslang dringend nodig had…
DAVO is kwalitatief (en vooral qua klantcontact, ze willen mij met m’n BX al niet eens helpen/zien.) gewoon niet best meer. Vroegâh toen het nog Van Wijngaarden heette was het een goeie garage, maar dan praat je over minimaal 10 jaar geleden.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
gasser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2015

Gepost: 08 januari 2016 12:18 AM
  [ # 29 ]

Ja Davo is niet meer zoals vroeger. Werd vanavond toevallig gebeld door hun of ik een afspraak voor de apk wilde maken voor de C5… Raar want is al weer een tijdje gekeurd…

Zo hebben we onze Cactus in Oud bijerland (Van Splunder) besteld ipv bij Davo Rhoon.

Ook wel raar van Garage De Lange idd. Voor vragen kan je beter bij hem zelf zijn ipv bij z’n (jonge niet zo spraakzame) monteurs Smile

C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000

C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 15 januari 2016 02:26 PM
  [ # 30 ]

C5’s trillen overigens weldelgelijk bij 105 km/u bij de minste onbalans.  Meer als andere auto’s is mij door diverse bandenspecialisten al eens verteld (ph1/ph2)

Een onnauwkeurig of slecht gecalibreed balanceerapparaat is wat dat betreft funest.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook