kofferklep slot fase 1 wil niet graag open
kaereldegrootte
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 04 februari 2016 10:30 PM

Van onze C5 fase1 sedan (5e deur)wil de kofferklep niet graag open. Het handgreepje wordt steeds soepeler in de houder (het chroomplastic systeem). Als je twee of drie keer goed drukt op de gesloten bak wil het greepje ineens wel doen waar het altijd aan voldeed: de kofferruimte openen.
Overal wd40 ingespoten op wat maar scharnieren kan, met als gevolg vette vingers, maar geen resultaat.
Is het systeem makkelijk te vervangen? Al weet ik nog steeds niet op het onder in het slot zit of in de handgreep, mijn vermoeden is het laatste, maar omdat het handgreepje na het drukken op het blik wel werkt is voor mij de logica zoek.

Altijd in voor 2 in 1   Het rubber van de dieseltankdop draait niet soepel. Remreiniger, siliconenspray helpen niet, dus wat wel? De dop leg ik er nu los in en het afgesloten plastic deurtje houdt de dop tegen. Echt fijn is het niet.

Zweven is leven

Profiel  
 
kaereldegrootte
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 07 februari 2016 09:00 PM
  [ # 1 ]

Vandaag de koffebak bekleding van binnenuit verwijderd en geconstateerd dat het handvat een schakelaar is, geen ouderwetse stangen die kunnen verbuigen en weer rechtgebogen kunnen worden. Electronica waarschijnlijk zit er een storing in de schakeling bij het slot. De kofferbak via de noodontgrendeling geopend. Erg leerzaam. Zijn deze electrische sloten zo te vervangen zonder de auto opnieuw in te lezen?? Ondanks de 591 K km ontdek je steeds weer nieuwe dingen.

Zweven is leven

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 07 februari 2016 09:44 PM
  [ # 2 ]

Zie je berichtje nu pas, deze unit kun je gewoon wisselen zonder opnieuw in te leren. Heb je de kabel doorvoer ook al bekeken? Komt ook wel eens voor dat deze problemen geeft.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
kaereldegrootte
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 11 februari 2016 09:45 PM
  [ # 3 ]

Nieuw slot is in huis, maar nu is de auto even bij de garage, lds leiding rechtsachter zweette en dit wordt weer een diepte investering..Zodra ze thuis is gaan we los (letterlijk de kofferbak dan)

Zweven is leven

Profiel  
 
kaereldegrootte
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 26 maart 2016 08:57 PM
  [ # 4 ]

Even een update: Na het vervangen van de “hydraulische leiding” van voor naar achter, door de garagist, zit het andere slot er in, e.a. werkt en soms even niet, dan leunen op de kofferbak en het gaat weer. Het oude slot doorgespoeld met wd 40, kwam veel troep uit.  Nog 2,5 duizend km, of twee keer tanken en we zitten op de 6 ton. Smile Maar dat is off topic.

Zweven is leven

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook