extra Sleutel Xsara Picasso
Lieuwke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-02-2016

Gepost: 10 februari 2016 09:02 PM

Zoals in eerder topic vermeld wil ik graag een extra sleutel voor mijn Picasso.

Momenteel heb ik 1 originele sleutel met afstandbediening en eentje zonder (garagesleutel?) waarmee ik kan starten.
Verder heb ik nog een sleutel zonder inhoud, dus afstandbediening en ID46 transponder ontbreken. Hiermee kan ik dus ook niet starten. Ik heb de sleutelcodekaart bij de auto gekregen.

Nu kan ik voor € 25,00 een sleutel mét lege transponderchip en afstandbediening kopen. De sleutelbaard kan ik overzetten van de sleutel zonder inhoud of laten slijpen bij een sleutelcentrale.

Nu komen de vragen:
1. Klopt het dat ik de Afstandbediening zelf kan aanleren middels de synchronisatieprocedure?
2. De transponder (ID46) moet geprogrammeerd worden. Kan dit bij een dealer of weigeren deze sleutels die ze zelf niet leveren? Welke kosten zijn reëel voor een dealer om te rekenen als ze het doen?
3. Is er wellicht iemand uit de regio Limburg die de luxe van een Lexia heeft en het ook voor een vergoeding wil doen?

Als punt 1 klopt, dat ik zelf de AB kan inleren en het programmeren van de transponderchip te duur c.q. onmogelijk wordt heb ik nog twee opties. De transponder uit de sleutel zonder AB halen en overzetten of deze transponder laten klonen. Voor het klonen heb ik echter nog geen adresje gevonden.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Profiel  
 
Lieuwke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-02-2016

Gepost: 11 februari 2016 05:35 PM
  [ # 1 ]

Ik ben na veel lezen inmiddels weer wat wijzer geworden.

1. Nee, dit klopt helaas niet.
Een nieuwe sleutel bevat een bijna lege transponder en de printplaat van de afstandbediening.
Bijna leeg, aangezien de transponder reeds informatie bevat over de afstandbediening!!

Bij het programmeren van de transponder en vervolgens toevoegen van de afstandbediening wordt de data met informatie over de afstandbediening printplaat uit de ID46 transponder over gezet in de auto. De transponder en print zijn dus blijkbaar een set. De chinasleutels of eventueel tweedehandsje (print) krijg je dus nooit aan de praat middels de synchronisatiemethode. Dit is enkel bedoeld om een reeds op de auto geprogrammeerde afstandbediening weer te koppelen. Een nieuwe krijg je hier dus niet mee aan de praat.
(ik weet niet of links naar andere sites hier gewaardeerd worden, maar voor de geïnteresseerden onder jullie heb ik een link naar een flinke lap tekst waarin het (her)gebruiken van PSA afstand bedieningen en mogelijke hacks besproken worden.)

2. Ik ben hier nog niet helemaal over uit. Ga ik toch maar eens vragen wat een complete sleutel kost of ga ik de transponder uit de bestaande ‘garage’sleutel halen. Wordt vervolgd.

3. Ben aan het twijfelen zelf een aan te schaffen. Heb ik na een keer al uit de kosten (kan er krijgen voor € 45,00 en nog een oude notebook met XP begrepen.)

Wordt vervolgd…....

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 11 februari 2016 09:52 PM
  [ # 2 ]

Die Lexia zou ik maar kopen, anders wil ik hem heel graag.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Lieuwke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-02-2016

Gepost: 12 februari 2016 12:14 AM
  [ # 3 ]

Hallo Rene,

die Lexia loopt niet weg, deze is nieuw te bestellen, welliswaar een kloon, maar naar wat ik begrepen heb moet dat gewoon werken.
Sowieso is er natuurlijk ook een risico verbonden aan het met een lexia aan de auto gaan ‘klooien’
Lijkt me nogal lullig als ik iets sloop in de software. If it ain’t broke, don’t fix it zeggen ze ook wel.

Ik heb gezien dat iemand een universele set remotes met ontvanger inbouwde en aangesloten heeft op de bedrading in de deur. Nu ben ik zelf niet zo van kastjes in een deur, maar ik vermoed dat dit ook wel achter het dashboard kan.

Wellicht dat iemand weet hoe ik aan een elektrisch schema van de auto kan komen? Dat zou zaken een stuk makkelijker maken namelijk qua aansluiten.

De sleutels worden geleverd met een baard naar keuze, dus een SX9 baard bij bestellen en laten slijpen. Transponders over zetten in de behuizing en dan hebben we een mooie klapsleutel, met AB.
Nu weet ik niet waar het signaal van de knop op de achterklep heenloopt die het slot van de klep bediend, maar dat zou zelfs nog een leuke bonus kunnen zijn aangezien deze set een extra knop heeft om de klep te openen. Echter zonder schema is dat lastig zoeken ben ik bang…..

Ik ben zoals je merkt nog volop de verschillende opties aan het uitzoeken, dus het kan nog alle kanten op. Aangezien het een oudje is moet ik ook een beetje op de kosten letten natuurlijk.

Indien ik inderdaad een universele AB ga inbouwen o.i.d. zal ik het uiteraard documenteren en wat foto’s maken voor hier op het forum. (zoals met de stoel, maar dan wel met de stappen op foto. Dat zegt vaak zoveel meer dan woorden…)

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 12 februari 2016 08:54 AM
  [ # 4 ]

Je kan op service citroen een account aanmaken is gratis, daar kan je met je vin nummer alles opvragen van jouw auto.
Daar kan je een hoop vinden, die lexia waar haal je die?

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Lieuwke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-02-2016

Gepost: 12 februari 2016 09:33 AM
  [ # 5 ]

Kijk, dat wist ik niet. Ga dit weekend eens kijken zo’n account aan te maken.
De info over de Lexia heb ik via PM gestuurd aangezien het verwijst naar een commerciële partij en ik weet dat ze dit op de meeste fora niet graag hebben.

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 12 februari 2016 09:48 AM
  [ # 6 ]
Rene Hoekstra schreef:

...die lexia waar haal je die?

Mocht je een Lexia nodig hebben, ik heb er eentje en woon vlakbij jou. Stuur maar een pm als je ‘m wilt gebruiken Wink Lexia is (vind ik) dusdanig duur dat je er niet ‘zomaar’ eentje aanschaft… De goedkope zijn niet duur, maar of die dan ook altijd werken is de vraag.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 12 februari 2016 09:55 AM
  [ # 7 ]

@tim1993,thx, als ik wat moet uitlezen dan stuur ik je een PM, bedankt alvast.

@Lieuwke, hoop dat je er wat aan hebt, succes.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Lieuwke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-02-2016

Gepost: 12 februari 2016 06:51 PM
  [ # 8 ]

Hallo Rene,

ik heb een account aangemaakt, maar de bedradingsschema’s zitten achter een betaalmuur helaas.
Ik ga het weekend maar eens aan de slag met de spanningszoeker en kabelnummers waarvan ik denk dat het de juiste zijn.


Bedankt zover.

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 12 februari 2016 08:27 PM
  [ # 9 ]

Yes, zo zit er wel meer achter die ‘betaalmuur’. Maar die €5,- voor een uur kan het best wel waard zijn Wink Je kan dan namelijk ook veel voorkomende storingen zien en oplossingen daarvoor.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Lieuwke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-02-2016

Gepost: 13 februari 2016 04:05 PM
  [ # 10 ]

We hebben weer een morgen om gekregen…..

Aangezien ik wilde weten of en hoe ik een universele AB kon inbouwen ben ik op zoek gegaan naar de aansluitdraden van de centrale vergrendeling. Ik wilde inhaken op het circuit van de sleutel in de deur. Online heb ik meerdere mensen het zien inbouwen in de deur zelf, maar dat heeft niet mijn voorkeur. Vocht en trillingen hebben zo vrij spel en ook kan ik dan de achterklep niet bedienen, en dat zou juist een leuke bonus zijn voor het inbouwen van zo’n aftermarkt setje.
Na een hoop geklooi in het linker portier en onder het dashboard was ik het zat. Ik kwam nergens fatsoenlijk bij, ook al had ik een groot gedeelte onder de stuurkolom gedemonteerd. Maar toen kwam ik op het idee om de sleutel eens op het rechter portier te gebruiken. En warempel het werkt, dus aan die zijde loopt ook een circuit waarmee ik kan openen en sluiten….. Dus, dashboardkastje eruit. Daarachter zit waarschijnlijk een zee van ruimte. Mijn vermoeden klopte en ik had vrij spel op de kabelboom die naar het portier inging. Maar waarschijnlijk vanwege koffie gebrek o.i.d. kwam ik maar niet achter de juiste kabels…...
Uiteindelijk een gele kabel gevonden waarop iets gebeurde als ik de sleutel bediende. Indien ik deze kabel onderbrak ging de auto van het slot af. Legde ik deze aan massa ging de auto op slot. Dus hiermee zal het wel moeten lukken om een universele AB aan te sluiten. Als het zover is zal ik foto’s maken en hier verslag doen.

Nu heb ik in de kofferruimte ook de kabel gevonden die de actuator van de achterklep bediend. Dus ook hiervan moet ik het nummer noteren en kijken of ik vooraan in de auto kan ontdekken waar deze uitkomt zodat ik deze ook op de universele afstandbediening kan aansluiten. Wellicht weet iemand hier hoe de kabelboom vanuit de klep naar voren loopt en waar deze uitkomt?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook