Geen spanning na monteren trekhaak C4 -2005
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1335
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 28 mei 2016 05:11 PM

Hallo,

Tweedehands trekhaak voor de winter opgehaald, nu eindelijk gemonteerd.
Nieuwe kabelset laten komen via Winparts oid, dat monteren ging na wat bestuderen ook goed.

Edoch, onder het dashboard loop ik vast.

Volgens de inbouw instructie moet er een zwarte stekker liggen voor een hulpzekeringskastje, maar ik vind alleen de rode als op deze foto te vinden is.

Wat ik ook doe, er komt geen spanning op deze draad, en ik neem als gevolg daarvan ook geen spanning op de aanhanger. Wie weet welke hoofdzekering achter de ECU module bij deze draad hoort? Zekering 2 en 6, volgens de instructie die op dit punt tegenstrijdig is (als hij er zit, moet ie eruit, als er geen is, moet ‘ie er juist in??)

Alternatief is een extra draad naar de accu dan maar, maar dat zou niet moeten hoeven. Aangezien het ding geen parkeersensoren heeft, hoeft er ook niets aangemeld te worden volgens de instructie en andere bronnen. Toch?

Hoe ga ik nu verder?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 28 mei 2016 07:45 PM
  [ # 1 ]

zo,n dikke rode draad, dan moet daar een grote zekering bij passen, naar mijn inziens, deze zitten dacht ik in de zekeringbak die bij de accu zit, hopelijk zit het bij nog net zo, de zekeringbak is scharnierend. aan de niet scharnierende kant zitten er twee pallen deze weg drukken, hier zitten de zware zekeringen normaal, anders zou bij kortsluiting, de bedrading van accu tot en met je dachbord weg fikken, ook even een afbeelding van hoe het zit.

Afbeelding Bijlagen
zekering.jpgzekering.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1335
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 28 mei 2016 09:15 PM
  [ # 2 ]

Volgens de beschrijving moet je de ECU uitbouwen, en dan zie je plek voor 8 hoofdzekeringen. 1 t/m 4 van 30A, en 6 is 80 A. De andere plekken zijn leeg.

Die staan niet op je foto, en ook niet beschreven in het boekje van de auto. De vraag is aan welke van die 6 die rode draad vandaan komt. Volgens de inbouwinstructie 2 of 6, maar die zitten er allebei… 2e heb ik vervangen door het exemplaar van de inbouwkit, maar maakt geen verschil. 6 is 80A en lijkt me sterk dat ik die moet vervangen door 30A..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook