1.6 8v “ijlt na” met stevig optrekken
VTRrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015

- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Gepost: 14 juni 2016 01:06 PM

Topic titel zegt genoeg, als ik flink optrek tot 5000 toeren en erboven en ik koppel om te schakelen dan is het net of het gas even blijft hangen. onder de 5000 toeren gebeurt dit niet.

Vacuum probleem? of misschien iets in het gasklephuis wat dan blijft hangen?

Dit is iets wat ik nog nooit eerder heb meegemaakt in elk geval…

Edit: Miss beetje overdreven met de toeren, zit meer boven de 4000 toeren, 5000 is al bijna in t rood Razz

Profiel  
 
VTRrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015

- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Gepost: 23 juni 2016 10:28 AM
  [ # 1 ]

No suggestions? Ik dacht zelf aan wederom gasklephuis probleempje, omdat er heel licht iets variatie zit in het stationair toerental. Maar misschien klinkt het iemand wat bekender in de oren dan mijzelf

Profiel  
 
Rens
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 28 juni 2016 05:29 PM
  [ # 2 ]

Niet een braam/haakje in de gaskabel ter hoogte van de 4000 toeren?

Profiel  
 
VTRrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015

- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Gepost: 04 juli 2016 11:35 AM
  [ # 3 ]

Nee helaas, er is iets anders aan de hand. Ik mer ook dat als ie even stationair draait en ik geef plots gas dat ie ff hikt. daarna niet meer, aleen als ie even stationair heeft gelopen. Misschien toch weer die verrekte stappenmotor?

Profiel  
 
scatt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012

- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
Gepost: 10 juli 2016 08:30 AM
  [ # 4 ]

zou dat niet de gasklepsensor kunnen zijn ?
Als je plots gas geeft vanuit stationair krijgt hij meer lucht binnen maar de ECU ziet het niet en geeft geen extra benzine zoals zou moeten ?
Of de MAP-sensor die niet doorgeeft dat de inlaatdruk plots veranderd ?
Is natuurlijk moeilijk te meten allemaal hé...

Profiel  
 
VTRrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015

- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Gepost: 10 juli 2016 07:35 PM
  [ # 5 ]

Ik denk zelf ook wel iets in die geest, in ieder geval in en om het gasklephuis. Tis niet storend, ik maak het niet zo heel vaak mee.

Binnenkort toch eens beurtje geven, nieuwe olie, filters, dan eens kijken wat ik kan halen door alles in en om het gasklephuis een keer te reinigen. Binnenkort ook keuring….altijd spannend.

Profiel  
 
scatt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012

- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
Gepost: 10 juli 2016 07:57 PM
  [ # 6 ]

denk je dat dat veel zin heeft dat gasklephuis reinigen ? Stationair ventiel moet proper zijn en goed heen en weer gaan maar als er wat aanslag is in dat gasklephuis maakt dat volgens mij niet veel uit.
Keuring altijd spannend. Maar alles is meestal wel te fixen hé Smile

Profiel  
 
VTRrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015

- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Gepost: 10 juli 2016 08:03 PM
  [ # 7 ]

Als het sensoren zijn niet,maar het kan ook iets simpels zijn waardoor sensoren verkeerde waarden meten zoals een vuil huis,vuil luchtfilter of verstopte carter ontluchting. Tis ff puzzelen maar t ontbreekt me aan tijd en ruimte helaas.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 10 juli 2016 09:19 PM
  [ # 8 ]

Heeft ie dit altijd gedaan of is het later pas begonnen?
We hebben met een Picasso iets gehad wat er op lijkt, ook bij lagere toerentallen.
Dit bleek in de firmware te zitten.
Met een update is het een flink stuk minder geworden…

Profiel  
 
VTRrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015

- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Gepost: 13 juli 2016 04:59 PM
  [ # 9 ]

Ik denk dat het al in het begin was, al was ik er in het begin heel zuinig op natuurlijk, tot ik ging wennen aan het extra beetje power, en toen begon ik het te merken.

Gisteren gebeurde het ook een keer bij 4000 toeren, maar toen was het meer alsof er tijdens het schakelen ff snel een beetje tussen-gas gegeven werd, wel heel kort, maar heel merkbaar.

Stationair loopt hij redelijk regelmatig, maar niet helemaal. Dit lijkt heel langzaam steeds erger te worden. Ik ga toch eens beginnen met de bekende dingen na te kijken van het weekend. Hij moet toch een beurtje hebben….

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook