93 van de 171
« Eerste  < Vorige 91 92 93 94 95 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4712
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 juli 2016 11:27 AM
  [ # 1381 ]
Arjan Verkade schreef:

Je zegt toch wel eens na te denken of je er ooit airco in wil bouwen?

Dan zou ik daar de radiateur (en koelsysteem + fans) op afstemmen Wink

Ik begrijp je denk ik niet helemaal. De airco is een los systeem met z’n eigen radiateur.
Daar heeft m’n huidige radiateur toch helemaal niets mee te maken? Overigens heb ik reeds twee fans.

F.SvM schreef:

Niels je kunt gewoon een M10 boutje pakken daar een gaatje in boren dan de kop eraf zagen ,deze kun je er zo in draaien
Slang erop en klaar.
M10 kan ook M12 zijn dit weet ik effe niet meer.

Ik denk dat ik eerst een ga proberen. Het is niet dan m’n huidige radiateur niet voldoet, of lek is, ik wil inderdaad gewoon meer koeling, zeker in de bergen kan dat wel eens fijn zijn. Ik ga het zoeken naar grote radiateur met metalen bakken en de juiste aansluitnippel gewoon rustig voortzetten, geen haast.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 juli 2016 12:53 PM
  [ # 1382 ]
Nielsje schreef:
Arjan Verkade schreef:

Je zegt toch wel eens na te denken of je er ooit airco in wil bouwen?

Dan zou ik daar de radiateur (en koelsysteem + fans) op afstemmen Wink

Ik begrijp je denk ik niet helemaal. De airco is een los systeem met z’n eigen radiateur.
Daar heeft m’n huidige radiateur toch helemaal niets mee te maken? Overigens heb ik reeds twee fans.

Als ik het hier en daar zo lees is er bij bepaalde modellen met airco een andere radiateur geplaatst.
Misschien ook met hoe de condensor geplaatst moet worden? Als je al een dubbele fan heb dat scheelt al.
Gewoon even handig om rekening mee te houden Wink

Profiel  
 
Gepost: 24 juli 2016 01:16 PM
  [ # 1383 ]

De aircocondensor zit inderdaad voor de radiator, deze belemmert enig sinds de luchtstroom die door de radiator gaat (minder luchtstroom is minder koelcapaciteit)
Bovendien geeft de condensor bij een werkende airco heel wat warmte af waardoor de koelucht die vervolgens door de radiator gaat warmer is dan de buiten lucht.
Indien je nu al meer koelcapaciteit wil zou ik een radiator kiezen met de grootst mogelijke capaciteit, met het oog op latere airco inbouw.

Ik heb het zelf ondervonden met de airco inbouw bij m’n GTiT, hierin zat de “dunne” radiator en de koelwater temperatuur lag na inbouw merkelijk hoger vooral met uitgeschakelde airco(is minder doorstroom).
Ik heb dan gezocht naar een radiator met meer capaciteit (uitvoering Nissens) deze geplaatst en het probleem was opgelost.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 juli 2016 01:25 PM
  [ # 1384 ]

Om het verhaal helemaal rond te maken, de aircocompressor vraagt ook nog vermogen.
De motor levert dus met ingeschakelde airco een iets hoger vermogen, waardoor de warmte-ontwikkeling ook navenant hoger is.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 juli 2016 05:23 PM
  [ # 1385 ]

http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/8719

Iets voor jou?

Weliswaar ook zonder aansluiting voor de ontluchtingsslang, maar die moet er wel opgesoldeerd kunnen worden, lijkt mij.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4712
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 juli 2016 08:38 PM
  [ # 1386 ]

Ja, ik had hem zien staan. Ik twijfel nog, ik blijf het hele land doorrijden Wink
Inderdaad wel een grote radiateur. Wel zit de onderste aansluiting ‘verkeerd’.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 juli 2016 08:40 PM
  [ # 1387 ]

Idd, was mij nog niet zo snel opgevallen.
Volledig gefocust op een tuitje ter onluchting. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 juli 2016 10:46 PM
  [ # 1388 ]

Ik zie um bij cxbasis ook nie staan.
Volgens mij heb je nu de grootste radiateur en zijn ze niet te krijgen met de wens wie jij hebt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 juli 2016 10:51 PM
  [ # 1389 ]

Deze hoort erbij in.

http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=44135&products_id=6926

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4712
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 juli 2016 11:09 PM
  [ # 1390 ]

Inderdaad, maar die heb ik er al dus inzitten, goed werkend en wel Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 juli 2016 11:39 AM
  [ # 1391 ]

Als ik Nielsje was, zou ik toch de mogelijkheid om de ontluchtingsstop om te bouwen naar slangpilaar o.i.d. even verder onderzoeken. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4712
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 juli 2016 01:32 PM
  [ # 1392 ]

Dat gaat Nielsje ook zeker doen!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 juli 2016 01:36 PM
  [ # 1393 ]

Had ook niet anders verwacht! :-)

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4712
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 30 juli 2016 12:41 AM
  [ # 1394 ]

Ondertussen ben ik wat aan verdiepen in het afstellen van m’n ontsteking.
Tot nu toe punten gesteld met de voelermaat, nog nooit een dwell meting gedaan. Op tijd zetten samen eens gedaan met CEE-IKS, en daarbij vooral de verdeler zo verdraaid dat ‘ie stationair mooi loopt en het minst last heeft van pingelen.

Enfin, tijd om dat eens wat beter aan te pakken.
Binnenkort ga ik toch eindelijk eens zo’n hall sensor kopen, zodat ik van de punten af ben.
Om het dan vervolgens netjes op tijd te zetten, toch ook maar eens een strobe kopen.
Nu komen de vragen:

- De vraagbaak schrijft dat je het M623 / 2400 blok op 2500 toeren moet afstellen op 25 graden vervroeging. Waarom is dit alleen met dit blok? Verder moet je voor het afstellen de vacuum slang van de verdeler eraf halen en afdoppen. Waarom is dat?
- De toerenteller van de CX zelf is niet betrouwbaar genoeg om te gebruiken voor het afstellen, dus moet er iets komen waarmee je dit kan aflezen. Er zijn multimeters die dit kunnen, maar er zijn ook strobes met een dergelijke uitlezing. Aangezien ik al een prima multimeter heb, hoef ik niet perse nog zo’n ding erbij. Nou kan ik zo’n alles in een ding kopen (Equus bij Conrad heeft dit bijvoorbeeld), maar ergens lijkt het me handig als ik een losse toerenteller heb. Iemand een goede suggestie hiervoor?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 30 juli 2016 12:53 AM
  [ # 1395 ]

Hé Niels,

Ik heb er geen aandelen, maar dit is gewoon ter overweging: stop het geld voor al die apparatuur die je nu niet hebt in een rollenbankmeting én afstelsessie bij Jaap van Wuijckhuizen van Speed Centre te Geldermalsen. Informatief en leerzaam ook nog (technische uitleg krijg je er gratis bij). Tegelijk kijkt hij naar de carburateur en stelt deze goed indien nodig.

Afstellen bij stationair of op één toerental is namelijk nooit geheel nauwkeurig zeker niet omdat het spul allemaal 40 jaar oud is.

Natuurlijk is er het argument dat het leuk is dit zelf te doen. In dat geval heb ik niets gezegd. Wink

P.S. Dat slangetje van vervroeging moet los indien je van die graden uitgaat, omdat hij anders gaat vervroegen en het gaat om de basisafstelling. Op de rollenbank moet dat slangetje er uiteraard wel op.

Overigens is er i.m.h.o. niets mis met puntjes. Op een CX verlopen ze nauwelijks en als de bobine en afstelling in orde zijn, zullen ze nauwelijks slijten of inbranden. Tenzij je echt 30.000 km per jaar gaat maken ofzo. Maar dan nóg…
Tuurlijk kun je alles ombouwen naar een CX 22 TRS systeem (o.i.d.) maar dat kost weer pegels. Why fix it if it ain’t broken?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
93 van de 171
« Eerste  < Vorige 91 92 93 94 95 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook