1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
garage voor hydrauliek in brussel
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 26 juli 2016 02:22 PM

Ik sta, onderweg naar Frankrijk, met panne in Brussel… De leiding van de drukregelaar naar de remaccu (geloof ik) is gescheurd. Weet iemand waar ik in Brussel een leiding kan laten maken?

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 26 juli 2016 02:24 PM
  [ # 1 ]

http://www.dealer.citroen.be/verkooppunten/brussels-hoofdstedelijk/

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 26 juli 2016 02:39 PM
  [ # 2 ]

Top! Hebben ze daar ook leidingwerk voor onze geliefde klassiekers? Ik begreep van de mensen hier dat die niet de goede leidingen hebben of kunnen maken…

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 26 juli 2016 02:47 PM
  [ # 3 ]

Bel de garage die het dichtstbij is. Kunnen zij het niet zelf, dan weten ze waarschijnlijk wel een alternatief adres…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 26 juli 2016 03:01 PM
  [ # 4 ]

Mag de leiding van koper zijn? Er is een koperen leiding maar het origineel is van staal…

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 26 juli 2016 03:12 PM
  [ # 5 ]

Ik heb helaas te weinig technische kennis, maar dacht dat het materiaal per diameter verschilde, sommige diameters in RVS, andere in een kopernikkellegering. Waarschijnlijk heeft de bewuste leiding de verkeerde diameter…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 26 juli 2016 03:25 PM
  [ # 6 ]

Thanks

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 juli 2016 04:04 PM
  [ # 7 ]

Deze leiding, tussen drukregelaar en remaccu, altijd in staal uitvoeren, niet in Cunifer en al helemaal niet in Cu.
Deze laatste materialen zijn niet geschikt voor deze niet-statische toepassing.
De leiding is namelijk voorzien van een aantal krullen vanwege de verbinding tussen het bewegende motorblok en de vast gemonteerde remaccu.

Realiseer me terdege dat dit de oplossing van jouw probleem niet dichterbij brengt. Confused

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 26 juli 2016 05:18 PM
  [ # 8 ]

Ik kan me voorstellen dat het als permanente oplossing een stalen leiding moet zijn.
Maar om voor nu weer verder te kunnen naar het vakantie adres zou een cunifer leiding toch ook wel heel blijven?
Kun je daar een echte laten komen…

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25368
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 juli 2016 05:45 PM
  [ # 9 ]

Ik denk dat cunifer ook werkt als je er maar eenpaar krullen inlegt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 26 juli 2016 08:59 PM
  [ # 10 ]

Het probleem is dat je te weinig materiaal in deze pijp hebt , en ze mechanich breken juist achter de verdikking !

Probeer garage Delbauge , weet echter geen verdere gegevens .

Anders bel je Tom Verheyden ( vahn de onderdelen ) die kent ze allemaal 😀

Succes , Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
75-amitolee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 16-07-2008

Gepost: 26 juli 2016 10:07 PM
  [ # 11 ]

Het adres van de garage van Roland Delbauche is

Rue de la Consolation 66 , 1030 Schaerbeek

Ik stuur de topicstarter een priveberichtje met zijn telefoonnummer

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 juli 2016 10:15 PM
  [ # 12 ]
bogaard77 schreef:

Ik denk dat Cunifer ook werkt als je er maar een paar krullen inlegt.

Eén van de eigenschappen van Cu is dat het bewerkingshardend is.
Door de vele kleine bewegingen van de betreffende leiding is daar ook hier sprake van.
Het materiaal wordt dus harder en brosser en breekt/scheurt op den duur.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 26 juli 2016 10:33 PM
  [ # 13 ]

Even de beginpost niet goed gelezen op het kleine schermpje vanuit Noorwegen 😋

Cunifer werkt prima in 4.5 en 3.5 mm ,

Echter niet in de 6. xx mm tussen pomp en regelaar : het

materiaal van de leiding is te dun om de mechanische belasting van in en uit klikken van de drukregelaar te weerstaan .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 28 juli 2016 12:22 AM
  [ # 14 ]

klopt helemaal.
leg je vingers maar eens om de leiding met draaiende pomp.
na de eerste in/uitschakeling van de pomp snap je waarom het niet goed gaat.

er zijn hele goeie alternatieven met hydrauliek slang gemaakt.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Gepost: 30 juli 2016 12:58 AM
  [ # 15 ]
René Jongejan schreef:

Deze leiding, tussen drukregelaar en remaccu, altijd in staal uitvoeren, niet in Cunifer

Is dat zo??? Ik rijd daar toch al jaren probleemloos mee rond hoor.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook